Gå til innhold

Kort lutealfase - umulig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minimeg123 ja leste litt om dette i sted! Men leste og at hvis man ikke tok det 100% rett forhold til syklusen kunne det ødelegge eggløsning.. Så ble litt skeptisk da! Men skal undersøke litt mer om det, takk for tips😊

Annonse

Minimeg123 ja leste litt om dette i sted! Men leste og at hvis man ikke tok det 100% rett forhold til syklusen kunne det ødelegge eggløsning.. Så ble litt skeptisk da! Men skal undersøke litt mer om det, takk for tips😊

Eg ville nok fått meg ein time hjå gynekolog om du har så kort lytealfase! Og dermed fått medisinsk behandling for det...

Eg ville nok fått meg ein time hjå gynekolog om du har så kort lytealfase! Og dermed fått medisinsk behandling for det...

Det ville jeg og ha gjort, en kva å kaste vekk mnd med tips.

Anonymous poster hash: ca245...16c

Jeg venter straks barn nr. 2 til tross for kort lutealfase (5-9 dager). Gynekolog kan skrive ut progesteron (f.eks. i form av "Crinone vaginal gel", som jeg har brukt), som forlenger lutealfasen og bør gi egget nok tid til å feste seg hvis alt annet ellers er normalt. Mine graviditeter kom helt spontant, etter å ha prøvd både Crinone og prøverør tidligere, så det kan tydeligvis også skje! Lykke til! :)

Jeg venter straks barn nr. 2 til tross for kort lutealfase (5-9 dager). Gynekolog kan skrive ut progesteron (f.eks. i form av "Crinone vaginal gel", som jeg har brukt), som forlenger lutealfasen og bør gi egget nok tid til å feste seg hvis alt annet ellers er normalt. Mine graviditeter kom helt spontant, etter å ha prøvd både Crinone og prøverør tidligere, så det kan tydeligvis også skje! Lykke til! :)

Ok, da skal jeg ringe lege så snart jeg kommer hjem igjen fra ferie. Har hørt om mange som får flere mnd ventetid til gynekolog, så håpte på noen tips jeg kunne prøve i mellomtiden. Men hvis gynekolog kan gi ut progrsteron som fungerer fort så kontakter jeg lege fortest mulig :) håper jeg slipper vente lenge! *utålmodig* takk for tips!

Jeg testet etter EL i 2 mnd i fjor, og da fekk jeg utslag på testene på dag 15-16, og så kom mens på dag 24. Hadde sykluser på 22-24 dager i 5 mnd før det også. Jeg gikk rett i kjelleren, og valgte å slutte med EL-tester fordi det stresset meg slik. Dette var i november, og jeg fant da ut at jeg skulle ta en pause i desember. Den måneden klaffet det, og i jula testet jeg positivt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...