Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Etter første fødsel fikk jeg fremfall av fremre skjedevegg og urinblære. Var til spesialist og fikk beskjed at dette gjorde de ikke noe med før jeg var ferdig med fødsler. Nå etter fødsel nr 2 er problemet verre, jeg klarer ikke holde meg og lekker urin ved hoste, trampolinehopping, nys osv. 10 mnd siden fødselen, kniper som en tulling uten effekt på fremfallet. Er det vits i å få henvisning på ny? Jeg er ikke sikker på om jeg er ferdig med barn, men må jeg virkelig gå å tisse på meg i 10 år til før jeg får hjeøp med problemet? Noen som har erfaring? Anonymous poster hash: 9366e...749
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Dytter Anonymous poster hash: 9366e...749
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 De anbefaler å vente til du har født ja. Jeg greier ikke å løpe, hoppe eller noe sånt. Pisser ut meg, men må vente til jeg er garantert ferdig med barn. Anonymous poster hash: 5f432...9bd
Musemora Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Jeg har gjort ajust. 15 min opr, ny verden etterpå. Kan nyse, hoppe splitthopp og le samtidig. Helt fantastisk. Men jeg var ferdig med barn da. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere. Ingen smerter etterpå. Tok 1 paracet just in case👍🏻
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Jeg opererte i mars i år. Jeg hadde samme "diagnose" som deg; stressinkontinens. Kunne ikke løpe, hoppe, nyse eller hoste uten at det lakk. De fylte blæra mi på utredningen og ba meg ta ti jumping jacks (vet ikke hva det heter på norsk). Alt bare rant ut. Jeg fikk spørsmål om flere barn. Du får ikke operasjonen om du planlegger flere barn. Dette fordi du ikke kan føde etterpå; det kan gi komplikasjoner der nede. De opererer inn en slynge under urinrøret, og den kan føre til skader og smerter i underlivet i etterkant av fødsel. I følge kirurgen jeg var hos, er det to stk som har blitt gravide etter en slik operasjon, og de måtte ta keisersnitt. Så du KAN få barn, bare ikke føde vaginalt. Når du er ferdig med barn anbefaler jeg deg operasjon. Anonymous poster hash: f3d8d...41f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Så jeg må altså tisse meg ut i ti år i tilfelle jeg vil ha flere barn Anonymous poster hash: 9366e...749
ulenissen Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Jeg opererte i mars i år. Jeg hadde samme "diagnose" som deg; stressinkontinens. Kunne ikke løpe, hoppe, nyse eller hoste uten at det lakk. De fylte blæra mi på utredningen og ba meg ta ti jumping jacks (vet ikke hva det heter på norsk). Alt bare rant ut. Jeg fikk spørsmål om flere barn. Du får ikke operasjonen om du planlegger flere barn. Dette fordi du ikke kan føde etterpå; det kan gi komplikasjoner der nede. De opererer inn en slynge under urinrøret, og den kan føre til skader og smerter i underlivet i etterkant av fødsel. I følge kirurgen jeg var hos, er det to stk som har blitt gravide etter en slik operasjon, og de måtte ta keisersnitt. Så du KAN få barn, bare ikke føde vaginalt. Når du er ferdig med barn anbefaler jeg deg operasjon. Anonymous poster hash: f3d8d...41f Seriøst? Man må gå rundt å tisse på seg i påvente av å bli ferdig med barn fordi man ikke kan føde vaginalt etterpå? Men man kan ta KS? Horribelt! Hadde sikkert ikke vært tilfelle dersom kan var mann, men kvinner skal lide litt eller?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Jeg opererte i mars i år. Jeg hadde samme "diagnose" som deg; stressinkontinens. Kunne ikke løpe, hoppe, nyse eller hoste uten at det lakk. De fylte blæra mi på utredningen og ba meg ta ti jumping jacks (vet ikke hva det heter på norsk). Alt bare rant ut. Jeg fikk spørsmål om flere barn. Du får ikke operasjonen om du planlegger flere barn. Dette fordi du ikke kan føde etterpå; det kan gi komplikasjoner der nede. De opererer inn en slynge under urinrøret, og den kan føre til skader og smerter i underlivet i etterkant av fødsel. I følge kirurgen jeg var hos, er det to stk som har blitt gravide etter en slik operasjon, og de måtte ta keisersnitt. Så du KAN få barn, bare ikke føde vaginalt. Når du er ferdig med barn anbefaler jeg deg operasjon. Anonymous poster hash: f3d8d...41f Det stemmer ikke helt. Det er og beskrevet Tilfeller med normal graviditet og fødsel etter TVT. Pasienten ble heller ikke lekk på ny etter fødsel. Anonymous poster hash: 5cbca...489
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Seriøst? Man må gå rundt å tisse på seg i påvente av å bli ferdig med barn fordi man ikke kan føde vaginalt etterpå? Men man kan ta KS? Horribelt! Hadde sikkert ikke vært tilfelle dersom kan var mann, men kvinner skal lide litt eller? Dette er da ikke politikk, det er biologi. Vet du hvordan det ser ut der nede, eller? Forbeholdene taes jo for pasientens egen skyld, man ødelegger jo hele resultatet av operasjonen hvis man føder etterpå! Anonymous poster hash: 9a37a...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå