Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har du flere kriterier? Type navn/smak? Liker du navn som Sigrun, Tine, Marie, Jessica eller Ellie?

Noen jeg synes er fine:

Signe

Eline

Emilie

Celine

Nellie

Marie

Ellie

Vilje

Lilly

Amelie

Hermine

Wilhelmine

Fredrikke

Julie

Mille

Millie

Tomine

Oline

Olive

Olivie

Camille

Cecilie

Pernille

Anonymous poster hash: c684c...8b3

Takk for mange forslag! Det er ikke sånn at navnet må inneholde i, men resten av familien har det, så synes det hadde vært litt koselig :)

Liker navnene Live, Iris, Tiril veldig godt, men ingen av de er aktuelle.

Ellers liker jeg godt Nellie (usikker på om Nelly er bedre skrivemåte?), Olive (men kan man hete det i Norge?)

Takk for mange forslag! Det er ikke sånn at navnet må inneholde i, men resten av familien har det, så synes det hadde vært litt koselig :)

Liker navnene Live, Iris, Tiril veldig godt, men ingen av de er aktuelle.

Ellers liker jeg godt Nellie (usikker på om Nelly er bedre skrivemåte?), Olive (men kan man hete det i Norge?)

Det er veldig mange flere Nelly enn Nellie, men det er nok endel eldre. I fjor kom det 30 Nelly og 17 Nellie, så her synes jeg man kan velge det man vil:) Jeg ville valgt Nellie hvis alle de andre har med i, koselig å være "en del av flokken". :)

Jeg synes Olive er nydelig. Kan hende noen uttaler det på engelsk, men Olivia er jo så vanlig nå, så tenker mange prøver seg på norsk hvis etternavnet er det.

Anonymous poster hash: c684c...8b3

Annonse

Olive går ganske godt på norsk, synes jeg. Ville sagt det som Live med en o først.

Når det gjelder navnet Nelly så vil noen uttale dette med en tydelig y. Så jeg tenker at dersom dere ønsket at navnet skal uttales med i-lyd (som "Nelli") bør dere gå for Nellie-skrivemåten.

Anonymous poster hash: 1fb14...096

Olive går ganske godt på norsk, synes jeg. Ville sagt det som Live med en o først.

Når det gjelder navnet Nelly så vil noen uttale dette med en tydelig y. Så jeg tenker at dersom dere ønsket at navnet skal uttales med i-lyd (som "Nelli") bør dere gå for Nellie-skrivemåten.

Anonymous poster hash: 1fb14...096

Godt poeng! Blir kanskje det samme som med hennie/Henny som jeg også liker godt, men da også uttalt henni :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...