Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Del Skrevet 18. juni 2016 Ønsker å ta den utdannelsen, mye pga jeg tror det er store variasjoner hvor man kan jobbe. I tillegg liker jeg utfordringer, og er sterk psykisk. Jeg ser at et av fagene er teater? Hva går det ut på? Og må alle barnevernspedagoger ha grønt hår, pippi langstrømpeklær og være et stort "barn"? Nå satte jeg det veldig på kanten, men jeg vet om flere som jobber i skole og barnevernstjenesten som kler seg for barn; altså forferdelig barnslig, fargerikt og fælt... Hvordan er lønna i dag? Og hva er forskjellen på å være en klinisk barnevernspedagog og vanlig bachelor-barnevernspedagog? Stor forskjell på lønna der? Anonymous poster hash: a4b35...209 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144280614-barnevernspedagogerfaringer-med-jobb-og-l%C3%B8nn-etc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg er barnevernspedagog, med videreutdanning innen systematisk foreldrerådgivning, og trives godt med det. Jobber i den kommunale barneverntjenesten. "flere som jobber i skole og barnevernstjenesten som kler seg for barn; altså forferdelig barnslig, fargerikt og fælt.." - dette kan jeg si lite om. Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen. Vi hadde teater da jeg tok utdannelsen. Det var empowerment teater. Man kan bruke det i feks. miljøterapi, i grupper (skoleklasser, feks.) som har utfordringer med mobbing eller i andre grupper som har ulike utfordringer med samspill og relasjoner. Veldig spennende. Jeg har 445 000,- i året + en mengde med overtid. Anonymous poster hash: f41de...ee5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144280614-barnevernspedagogerfaringer-med-jobb-og-l%C3%B8nn-etc/#findComment-147954049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Del Skrevet 18. juni 2016 Som nyutdannet (2 år) tjener jeg 364500kr i året. Kontortid + flexitid. Overtid tas ut i avspasering. Kleskoden på jobben min (kommunal bvtj) er avslappet formelt. Ang aktivitetsfag så hadde vi obligatorisk aktivitetsfag, men kunne velge mellom teater, forming, klatring, foto, friluftsliv og musikk. Dette er for å lære en ferdighet man kan bruke bla til miljøterapeutisk arbeid. Jeg er ingen "Pippi" og valgte friluftsliv. Anonymous poster hash: 73f47...f78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144280614-barnevernspedagogerfaringer-med-jobb-og-l%C3%B8nn-etc/#findComment-147954061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #4 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg er sosionom, og jobber i kommunal barneverntjeneste. Som sosionom har man, i teorien, ennå større valgmulighet enn barnevernspedagoger. F. eks. saksbehandling, rus, psykiatri osv. Utdannelsen er mer generell og med større spennvidde enn bvped. I praksis får man stort sett de samme jobbene som sosionom og barnevernspedagog. Klinisk sosionom og - barnevernspedagog er en master. Det varierer fra kommune til kommune hvor god uttelling dette gir på lønn. Vi har nylig fått et lønnsløft. Nå tjener vi det samme som lærere, og får ansiennitet opp til 16 år, mot tidligere 10. Vi er over 100 ansatte, og har kanskje 2-3 som innimellom kler seg slik du beskriver. Stort sett er vi hverdagslig til pent "kontorkledd". Det er en spennende og utfordrende arbeidshverdag, ingen dager er like. Bemanning i forhold til arbeidsmengde er for dårlig, noe som krever at man daglig gjør prioriteringer mellom egne saker, aldri får tid til å gjøre jobben "godt nok" og alltid er på etterskudd. Dette sliter mer på meg enn å stå i tøffe saker og utsettes for trusler. Jeg var ikke klar over det høye arbeidspresset før jeg begynte å jobbe i kommunen, og var heller ikke klar over hvor tungt det er over tid. Det er viktig å kunne si nei og sette grenser for egen kapasitet, og ha oversikt over egen tidsbruk og arbeidsmengde, ellers vil du ganske raskt "drukne" i vedtaksfrister, evalueringer og dokumentering. Anonymous poster hash: 72155...c8c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144280614-barnevernspedagogerfaringer-med-jobb-og-l%C3%B8nn-etc/#findComment-147954105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå