Gå til innhold

kan man kjøpe blodfortynnende på apotek der uten resept i Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer altså...

Har mistet 3 ganger på rad i uke 6-7.. Får ikke blodfortynnende hos legen før utredning... (Føler alle andre damer får det for å håpe på at man ikke mister.. Men jeg får det ikke :(

Har så lyst å bli gravid å ikke miste :(

Blir veldig fort gravid. Første forsøk alle gangene :(

Håper på gode svar.. Plis ikke døm meg, jeg føler meg desperat.

Anonymous poster hash: 42037...cbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare lurer altså...

Har mistet 3 ganger på rad i uke 6-7.. Får ikke blodfortynnende hos legen før utredning... (Føler alle andre damer får det for å håpe på at man ikke mister.. Men jeg får det ikke :(

Har så lyst å bli gravid å ikke miste :(

Blir veldig fort gravid. Første forsøk alle gangene :(

Håper på gode svar.. Plis ikke døm meg, jeg føler meg desperat.

Dette høres nøyaktig ut som meg! Var hos gynekolog i dag og fikk beskjed om at jeg ikke får noe albyl-E før etter utredning (starter om to mnd), men så tror jeg at jeg er gravid igjen allerede. Og da hjelper det lite om jeg må gjennom enda en SA..

Anonymous poster hash: 7ca50...e52

Skrevet

Dette høres nøyaktig ut som meg! Var hos gynekolog i dag og fikk beskjed om at jeg ikke får noe albyl-E før etter utredning (starter om to mnd), men så tror jeg at jeg er gravid igjen allerede. Og da hjelper det lite om jeg må gjennom enda en SA..

Anonymous poster hash: 7ca50...e52

Så trist :(... Syns det er rart hvorfor alle andre kan få det så lett...

Jeg har spurt legen min 2 ganger. Han sier at han kan ikke gi meg det viss jeg egentlig ikke trenger det..

Men jeg synes det er verdt et forsøk..

Lykke til, til deg. Klem

Skrevet

Det fås jo reseptfritt i Norge og. Du finner de sikkert i Spania og, men antageligvis under et annet handelsnavn.

Anonymous poster hash: c7fef...86c

Skrevet

Det fås jo reseptfritt i Norge og. Du finner de sikkert i Spania og, men antageligvis under et annet handelsnavn.

Trenger man ikke resept for det i Norge?

Kan jeg bare dra å kjøpe det på apoteket uten spørsmål?

Skrevet

Du sier jo ikke hva du mener med blodfortynnende. Andre i tråden nevner Albyl-e. Du får kjøpt legemidler med samme virkestoff som Albyl-e (acetylsalisylsyre)uten resept i Norge, og omtrent garantert også i Spania. Men hvis du skal handle i Spania må du enten vite handelsnavn, eller si virkestoffet.

Du har imidlertid ingen garanti for at det er den dosen du trenger som du får kjøpt. Det er minuset med å selvbehandle...

Skrevet

Du sier jo ikke hva du mener med blodfortynnende. Andre i tråden nevner Albyl-e. Du får kjøpt legemidler med samme virkestoff som Albyl-e (acetylsalisylsyre)uten resept i Norge, og omtrent garantert også i Spania. Men hvis du skal handle i Spania må du enten vite handelsnavn, eller si virkestoffet.

Du har imidlertid ingen garanti for at det er den dosen du trenger som du får kjøpt. Det er minuset med å selvbehandle... Anonymous poster hash: c7fef...86c

Ja, vær obs på det! Albyl-e har samme virkestoff som Aspirin, men en helt annen dose. Du bør IKKE bruke aspirin som blodfortynnende da det er alt for sterkt å gå på i så lang tid. Du vil risikere å få blødende magesår. Forøvrig er det alltid blødningsrisiko ved alle blodfortynnende, og derfor burde man ikke gå på det uten at det virkelig er nødvendig.

Anonymous poster hash: fa310...c10

Skrevet

Ja, vær obs på det! Albyl-e har samme virkestoff som Aspirin, men en helt annen dose. Du bør IKKE bruke aspirin som blodfortynnende da det er alt for sterkt å gå på i så lang tid. Du vil risikere å få blødende magesår. Forøvrig er det alltid blødningsrisiko ved alle blodfortynnende, og derfor burde man ikke gå på det uten at det virkelig er nødvendig.

Hvorfor får alle det da viss man vil klare å bære fram et barn?

Har et barn fra før.. Men ønsker meg sårt et barn til

Skrevet

Har et barn fra før.. Men ønsker meg sårt et barn tilAnonymous poster hash: 42037...cbb

Jeg er ingen ekspert i gynekologi så jeg kan ikke svare på hva de gjør der og hvorfor. Poenget er hvert fall at en lege bør vurdere om det er indikasjon for å gå på det.

Skrevet

Har et barn fra før.. Men ønsker meg sårt et barn til

Fordi de bruker en dose som er tilpasset formålet, og hvor risikoene er bedømt å være mindre enn de fordelene medikamentet gir.

Hvis du velger å selvbehandle må du ta de avgjørelsene selv, dvs lese deg opp på dose, og sjekke at du ikke har noen grunner til å ikke gå på dem.

Skrevet

Fordi de bruker en dose som er tilpasset formålet, og hvor risikoene er bedømt å være mindre enn de fordelene medikamentet gir.

Hvis du velger å selvbehandle må du ta de avgjørelsene selv, dvs lese deg opp på dose, og sjekke at du ikke har noen grunner til å ikke gå på dem.

Takker for svar.:)

Skrevet

Om det er fastlegen som sier nei så forlang henvisning til sykehus/gynekolog. Fastlegene vet ikke alltid hva de driver med når det gjelder dette.

Anonymous poster hash: 19770...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...