Gå til innhold

Beste medikament mot angst og tankekjør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går i behandling, men nå i sommerferien blir det et langt opphold. Sliter veldig med angst og tankekjør enkelte kvelder og vurderer å spørre om medisinsk hjelp for å overleve sommeren.

Noen som har gode erfaringer med noen typer?

Legen vet vel noe, men hører gjerne på erfaringer fra de som har brukt det selv og vet bedre om effekten er god eller dårlig.

Anonymous poster hash: 3c07f...c6e

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde holdt meg unna så langt det lar seg gjøre. Benzodizepiner er svært avhengighetsskapende.

Anonymous poster hash: 319d9...fc7

Skrevet

beste medisin er å unngå medisin...

jeg har funnet meg noen hypnose-seanser på youtube... søk på hypnosis anxiety eller meditation anxiety så får du opp en drøss---

en halv vival er ellers det beste. 

sobril (som legene prøver seg på å prakke på deg) er ikke bra.

MEN, det er avhengighetsskapende. Og en hel sommer på vival, så er du nok hekta.

hvis du ikke vil ha noe avhengighetsskapende så prøv 2 postafen (uten resept), før leggetid. Da blir du trøtt da, og sovner som en sten. Roer ned nervesystemet. Er mot reisesyke, men du blir døsig. ikke farlig. kan tas av gravide.

Ellers får du litt sterkere phenergan ellr vallergan på resept, som heller ikke er avhengighetsskapende som valium. Du blir trøtt og får sove.

Anonymous poster hash: 0f017...70f
Skrevet

Ok, takk for svar. :) Jeg vet at enkelte medisiner er avhengighetsskapende. Har gått på imovane tidligere så husker godt at det ikke lønner deg å ta hver dag. :)

Skrevet

Beste medisin mot tankekjør og angst er seroquel. Om du ikke opplever bivirkninger er det en fantastisk medisin. Hilsen bipolarproff på tankekjør og angst :P

Anonymous poster hash: 5034d...3f1
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Valium er en utmerket angstdemper. Den virker fort og godt og det er derfor folk blir så glad i den. Men virker, det gjør den.

Annonse

Skrevet

Blir man sløv(typ ute av stand til å gjøre rede for seg) av valium? Ønsker ikke den effekten iallefall.

Skrevet

Du burde ta deg en joggetur hver kveld. Slit deg ut fysisk. Du vil merke bedring psykisk veldig raskt.

Anonymous poster hash: 8e949...c26

Skrevet

Hold deg unna valium og sobril. De er avhengighetsskapende og dekker bare over angsten. For meg har effexor vært redningen. Har tatt vekk absolutt all angst og har fått mer energi. Det er kun bivirkninger de første to ukene, så virker den som gull.

Anonymous poster hash: 4daf4...c67

Skrevet

Trening!

Vet det ikke frister, men det er av de få ting som virkelig hjelper. Lykke til!

Skrevet

Hold deg unna valium og sobril. De er avhengighetsskapende og dekker bare over angsten. For meg har effexor vært redningen. Har tatt vekk absolutt all angst og har fått mer energi. Det er kun bivirkninger de første to ukene, så virker den som gull.

Anonymous poster hash: 4daf4...c67

Er ikke bare bare med effexor heller, jeg gikk på den. La på meg nesten 30kg på 1 år.

Da får man plutselig andre problemer i tillegg til angsten. Cipralex fungerer også godt. Det hjalp meg godt på vei.

Anonymous poster hash: 6c142...00e

Skrevet

Cipralex, uten tvil.

Anonymous poster hash: a2211...a32

Annonse

Skrevet

Efexor har reddet meg. I motsetning til personen over, la jeg ikke på meg. Klarte faktisk å gå ned, da medisinen gjorde meg i stand til å ta tak i livet og helsa.

Anonymous poster hash: 4c8ed...1a7

Skrevet

Jeg bruker lamictal for bipolare lidelse, men perioder hvor jeg får lite søvn på grunn av tankekjør tar jeg en halv remeron ca en time før jeg legger meg. Sovner som en stein, uten tre timer tankekjør først.

Anonymous poster hash: 47fc3...e78

Skrevet

Jeg hadde kjempeproblemer med det samme som deg, HI, det ødela livet mitt. Jeg prøvde flere ting, alt fra hypnose, psykolog, trening, diverse medikamenter (som efexor), men ingenting hjalp. Heldigvis fikk jeg prøve Cipralex, og nå har jeg fått livet mitt tilbake. Ingen bivirkninger, jeg har bare blitt meg selv igjen, glad, optimistisk og tilfreds.

Anonymous poster hash: dd6bc...020
Skrevet

Tusen takk for mange gode råd :)

Skrevet

Du må også tenke på at det er store individuelle forskjeller. Kanskje har du tilstander som gjør at du ikke bør bruke den og den medisinen. Eller at den interagerer med en annen medisin du tar. Alle reagerer også forskjellig på alle mulige medisiner. Noen får bivirkninger av én type og ikke av en annen. Hos neste person kan det være omvendt. Det samme gjelder effekten av medisinen. Håper du får hjelp.

Anonymous poster hash: 2f6e1...21e

Skrevet

Det beste for meg da jeg slet med sterk angst, tankekjør, søvnvansker og depresjoner var en miks av cipralex(20mg), lamictal(400mg) og seroquel(800mg).

Seroquel står jeg fortsatt på(100mg), for jeg trenger ikke mer nå. Hadde en knekk for halvannet år siden,og brukte da effexor(7,5)sammen med seroquel. Fungerte også godt.

Ulempen med både effexor og seroquel er at man går opp i vekt. Effexoren ga meg mengder med vann i kroppen, og seroquel gir meg en skikkelig sultfølelse 30-60min etter inntak.

Så jeg tar seroquel på kvelden nå,rett før jeg legger meg,slik at jeg sovner før sulten kommer.

Før spiste jeg nemlig opp "halve kjøleskapet" hver dag :-S

Anonymous poster hash: db205...010

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...