Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Har vært 50% sykmeldt i snart 4 uker. Arbeidsgiver ringte meg i dag og ba om et møte neste uke. Dette møte skal han ha 2 timer etter jeg slutter på jobb, og jeg får ikke betalt for det. Har ikke vært borti å bruke fritiden min til møte arbeidsgiver ber om andre plasser. Anonymous poster hash: 1be9a...c34
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Dersom du jobber halv dag, og møtet er innenfor alminnelig arbeidstid ser jeg ikke problemet selvom du er ferdig på jobb 2 timer før. Du får jo betalt for full dag uansett Anonymous poster hash: 40af3...e93
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 De kan ikke tilrettelegge. Jeg må jobbe fulle dager, men annenhver dag. Dette møtet gjør faktisk at jeg ikke rekker å hente ungene i bhg. Det ga jeg vedkommende beskjed om. Han sa at det egentlig passet dårlig for han også, men at vi måtte ha det møtet. Anonymous poster hash: 1be9a...c34
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Det kan han ikke pålegge deg nei. Jeg ville sagt "Ok,da må jeg gå tidligere for å hente barna,så får de sitte og tegne mens vi har møte". Vil tro at han fort finner ut at det blir et lite konstruktivt møte,siden barna garantert vil avbryte x antall ganger. Anonymous poster hash: c1319...43c
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #5 Skrevet 17. juni 2016 Jeg vet ikke, men logisk sett bør han kunne det. Hvis du hadde vært 100% sykmeldt måtte du fortsatt møtt på tilretteleggingsmøter. Anonymous poster hash: 02eed...3d6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #6 Skrevet 17. juni 2016 Enig med siste. Det er ikke din fritid, det er i din betalte sykmeldingstid, og om du var 100%, måtte du uansett møte. Og han er pliktig til å ha oppfølgingsmøte, nav bestemmer det og en arbeidsgiver kan få bøter om de ikke gjør det. Og du retten til sykepenger om du nekter å møte Anonymous poster hash: cf897...b86
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #7 Skrevet 17. juni 2016 Er det utenfor din normale arbeidstid (full stilling) så er det litt drøyt. Samtidig - man har en jobb og man blir betalt for å ha den og skal være glad for å ha en jobb. Da er man smidig med tanke på hva som går og ikke går. Jeg er delvis ufør, men møter svært ofte opp når jeg ikke har arbeidstid ifht møter osv. jeg har også fleksitid da, men samtidig så er jeg delvis ufør av en grunn og det koster helse når det blir mye av det som det i perioder gjør. Anonymous poster hash: c9b03...db2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #8 Skrevet 17. juni 2016 Enig med siste. Det er ikke din fritid, det er i din betalte sykmeldingstid, og om du var 100%, måtte du uansett møte. Og han er pliktig til å ha oppfølgingsmøte, nav bestemmer det og en arbeidsgiver kan få bøter om de ikke gjør det. Og du retten til sykepenger om du nekter å møte Anonymous poster hash: cf897...b86 Hvis dere leser så ser dere at hi er på jobb 8 timer den aktuelle dagen og at arbeidsgiver vil ha møte 2 timer etter det. Dette er pr.definisjon hi sin fritid og arbeidsgiver har ingen hjemmel til å kreve det. Det han derimot kan kreve er at hi kommer på jobb en av dagene hun ikke jobber for å avholde møtet innenfor ordinær arbeidstid. Anonymous poster hash: 5eb76...ba6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #9 Skrevet 17. juni 2016 Fritiden din? Du er sykemeldt fordi du ikke klarer å jobbe men du får da lønn selvom du ikke jobber. Du klarer vel å prate? Du høres lite smidig ut altså. Hvis nav ber om møte (som nå betaler 50% av lønna di) skal du da ha ekstra betalt for å stille på møte? Bli voksen da. Dust. Anonymous poster hash: 724b3...70b
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #10 Skrevet 17. juni 2016 Fritiden din? Du er sykemeldt fordi du ikke klarer å jobbe men du får da lønn selvom du ikke jobber. Du klarer vel å prate? Du høres lite smidig ut altså. Hvis nav ber om møte (som nå betaler 50% av lønna di) skal du da ha ekstra betalt for å stille på møte? Bli voksen da. Dust. Anonymous poster hash: 724b3...70b Leser du før du poster? Det er jo 2 timer ordinær arbeidstid. Ikke i tiden hun er sykemeldt fra. Anonymous poster hash: bf679...283
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #11 Skrevet 17. juni 2016 Usikker på det, men det er grov skivebom å være firkantet på dette som arbeidstaker. Spesielt når en er sykemeldt over litt tid. Anonymous poster hash: 83921...856
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #12 Skrevet 17. juni 2016 Usikker på det, men det er grov skivebom å være firkantet på dette som arbeidstaker. Spesielt når en er sykemeldt over litt tid. Anonymous poster hash: 83921...856 50% i 4 uker er jo ikke så lang tid. 2 ukers arbeid. Jeg ville spurt om ikke møtet kan være på et tidspunkt du faktisk er sykemeldt. Å ha møte etter full dag er veldig rart. Anonymous poster hash: e6b09...35a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #13 Skrevet 17. juni 2016 Men HI, dette sier han vel for at du skal slippe å komme de dagene du er sykemeldt,- siden du jobber anhver dag fullt. Han kan kreve at du i så fall møter en av de dagene. Og at han ikke vil avholde møte i de timene du faktisk skal jobbe forstår jeg godt, siden du bare er der halve tiden. Det kan ikke du kreve heller. Foreslår du sier at det ikke passer etter arbeidstid grunnet henting i barnehage, men at du kan komme en av dagene du ikke er på jobb. Møter du ikke opp, melder han det til nav og du kan miste retten til sykemelder. Anonymous poster hash: 8485d...2f5
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #14 Skrevet 17. juni 2016 50% i 4 uker er jo ikke så lang tid. 2 ukers arbeid. Jeg ville spurt om ikke møtet kan være på et tidspunkt du faktisk er sykemeldt. Å ha møte etter full dag er veldig rart. Anonymous poster hash: e6b09...35a Hi høres jo ikke ut som en som gidder komme inn på møte en dag hun"har fri" da..: Anonymous poster hash: cf897...b86
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #15 Skrevet 17. juni 2016 Spør om du kan komme en dag du ikle jobber da? Om du ikke har noen å hente ungene Anonymous poster hash: fed96...671
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #16 Skrevet 17. juni 2016 Hi høres jo ikke ut som en som gidder komme inn på møte en dag hun"har fri" da..: Anonymous poster hash: cf897...b86 Det er bare din egen projeksjon som er helt løsrevet fra det som står skrevet. Å legge møter så sent på dagen at hi ikke rekker barnehagen er uansett dårlig ledelse. Anonymous poster hash: e6b09...35a
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #17 Skrevet 17. juni 2016 De kan ikke tilrettelegge. Jeg må jobbe fulle dager, men annenhver dag. Dette møtet gjør faktisk at jeg ikke rekker å hente ungene i bhg. Det ga jeg vedkommende beskjed om. Han sa at det egentlig passet dårlig for han også, men at vi måtte ha det møtet. Anonymous poster hash: 1be9a...c34 Men hvorfor kan dere ikke ha det mens du er på jobb da? Anonymous poster hash: 84c11...444
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #18 Skrevet 17. juni 2016 Forøvrig er jeg 50% sykmeldt tom mandag, og han vil ha møte etter jobben min på onsdag. Jeg bor 4,5 mil fra jobben og har mye trafikk. Ikke særlig behagelig å stampe i kø da, med vond rygg som er årsaken til sykdom. Jeg synes lederen gjør det for å være vanskelig. Men det er min mening..... Anonymous poster hash: 1be9a...c34
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #19 Skrevet 17. juni 2016 Hi høres jo ikke ut som en som gidder komme inn på møte en dag hun"har fri" da..: Anonymous poster hash: cf897...b86 Hi høres ikke ut som det nei Anonymous poster hash: 84c11...444
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #20 Skrevet 17. juni 2016 Forøvrig er jeg 50% sykmeldt tom mandag, og han vil ha møte etter jobben min på onsdag. Jeg bor 4,5 mil fra jobben og har mye trafikk. Ikke særlig behagelig å stampe i kø da, med vond rygg som er årsaken til sykdom. Jeg synes lederen gjør det for å være vanskelig. Men det er min mening..... Anonymous poster hash: 1be9a...c34 Men det er jo ikke arbeidsgiverens problem ar du har valgt å bosette deg 4,5 mil unna jobben (eller omvendt). Synes du høres ut som en krevende og lite samarbeidsvillig arbeidstaker.. Anonymous poster hash: 5e35c...9d1
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #21 Skrevet 17. juni 2016 Men det er jo ikke arbeidsgiverens problem ar du har valgt å bosette deg 4,5 mil unna jobben (eller omvendt). Synes du høres ut som en krevende og lite samarbeidsvillig arbeidstaker.. Anonymous poster hash: 5e35c...9d1 Ok Anonymous poster hash: 1be9a...c34
Fandens Oldemor Skrevet 17. juni 2016 #22 Skrevet 17. juni 2016 Men det er jo ikke arbeidsgiverens problem ar du har valgt å bosette deg 4,5 mil unna jobben (eller omvendt). Synes du høres ut som en krevende og lite samarbeidsvillig arbeidstaker.. Anonymous poster hash: 5e35c...9d1 Ok Anonymous poster hash: 1be9a...c34 Jeg er helt enig med 9d1.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #23 Skrevet 17. juni 2016 ame="Anonym bruker" post="147953019" timestamp="1466188823"] Jeg er helt enig med 9d1. Jeg jobber gratis 15-20 min hver dag, så jeg synes i grunn jeg bruker mer enn nok tid på denne jobben. Var et krav for at jeg skulle få den jobben. I tillegg til endel annet som ikke fungerer helt som det bør, som f.eks at de ber meg jobbe overtid når jeg er sykmeldt. Jeg ba egentlig bare om svar på om de kan pålegge meg møte uten lønn på min fritid. Ikke noe annet. Takk for svar! Anonymous poster hash: 1be9a...c34
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #24 Skrevet 17. juni 2016 de kan ikke pålegge deg å møte på et tidspunkt som er utenfor dine definerte arbeidstimer. men de kan be deg komme en av dagene du er sykemeldt. så om du feks har arbeidstid fra 8-16, kan de ikke be deg komme på et møte kl. 19 på kvelden Anonymous poster hash: b7edf...3e2
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #25 Skrevet 17. juni 2016 Det synes jeg høres helt urimelig ut. Jeg har arbeidstid fra 8-16, og ville ikke kommet til ett møte om min sykemelding kl 18. Jeg er selv leder, og ville aldri bedt mine ansatte om det! Anonymous poster hash: 01546...7c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå