Gå til innhold

Voksen dame med bleierompe

Anbefalte innlegg

Kom bak en dame i kassen på rema i går. Der oppdaget jeg at hun tydeligvis brukte bleie.  Hun hadde skikkelig bleierumpe. Slik en kan se på barn. Ikke mye diskre den bleia der. Jeg ble faktisk litt satt ut. Har aldri sett slikt før. Tenkte med meg selv, at det må vel gå an å prøve og skjule bleia litt. Hva med å ha noen litt løse klær eller noe. Her virket det nesten som hun hadde gjort alt for å fremheve den. Merkelig opplevelse.

Anonymous poster hash: caa91...8e1
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144280416-voksen-dame-med-bleierompe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg som blir satt ut av sånt. Hva vet du om damen har en sykdom som gjør at hun må gå med bleie? Du skriver at hun var voksen men ikke ca hvor gammel - husk at etter fødsel er det mange som må bruke bleie pga stor blødning - er hun eldre enn det kan hun ha vansker med inkontinens.

Hvorfor skal hun måtte gå med løsere klær fordi du syns det var rart og forstyrrende? Hun må da få gå i de klærne hun liker uten at du skal bry deg. Kanskje går du med en topp, singlet eller noe annet som hun mener ikke var passende.

Anonymous poster hash: 08b0e...110

Kom bak en dame i kassen på rema i går. Der oppdaget jeg at hun tydeligvis brukte bleie. Hun hadde skikkelig bleierumpe. Slik en kan se på barn. Ikke mye diskre den bleia der. Jeg ble faktisk litt satt ut. Har aldri sett slikt før. Tenkte med meg selv, at det må vel gå an å prøve og skjule bleia litt. Hva med å ha noen litt løse klær eller noe. Her virket det nesten som hun hadde gjort alt for å fremheve den. Merkelig opplevelse.

Rart unger mobber hverandre når voksne ikke klarer å ha forståelse for at andre er annerledes enn seg selv

Anonymous poster hash: c7e8e...087

Stakkars deg som blir satt ut av sånt. Hva vet du om damen har en sykdom som gjør at hun må gå med bleie? Du skriver at hun var voksen men ikke ca hvor gammel - husk at etter fødsel er det mange som må bruke bleie pga stor blødning - er hun eldre enn det kan hun ha vansker med inkontinens.

Hvorfor skal hun måtte gå med løsere klær fordi du syns det var rart og forstyrrende? Hun må da få gå i de klærne hun liker uten at du skal bry deg. Kanskje går du med en topp, singlet eller noe annet som hun mener ikke var passende.

Anonymous poster hash: 08b0e...110

For all del, noen må nok bruke bleie, men de fleste prøver vel å skjule den litt? Jeg har jo ingenting med det, og det går helt fint for min del, men som nevnt, har aldri sett noe slikt før, og sikkert derfor jeg ble litt paff. Jeg hadde jo aldri nevnt noe om dette andre steder en her inne som anonym. Huff, ja jeg er kanskje et dårlig menneske som tenker slikt og at på til nevner det her inne. Men mobbe? Der er jeg ikke. 

Annonse

For all del, noen må nok bruke bleie, men de fleste prøver vel å skjule den litt? Jeg har jo ingenting med det, og det går helt fint for min del, men som nevnt, har aldri sett noe slikt før, og sikkert derfor jeg ble litt paff. Jeg hadde jo aldri nevnt noe om dette andre steder en her inne som anonym. Huff, ja jeg er kanskje et dårlig menneske som tenker slikt og at på til nevner det her inne. Men mobbe? Der er jeg ikke.

Det handler om at det ikke er noe å snakke eller skrive om. Hva folk har på seg er ikke noe man tar opp til diskusjon noe sted, særlig ikke som kurositet.

Anonymous poster hash: a0e46...be3

Det er ganske vanlig å bruke bleie for voksne, spesielt en del kvinner kan få problemer med at urinblæren nesten faller ut så de blir inkontinente. På grunn av samme årsak som du er her, flere barnefødsler. Noen får den hengt opp enkelt og greit, andre får det ikke til. Hun synes helt sikkert ikke at det er moro å bruke bleie, hun var helt sikkert ikke klar over at den var så synlig. (De færreste som går rundt med 2xU tenker vel over at alle bak dem ser rett hjem?)

Huff, angrer jeg i det hele tatt lagde denne tråden. Ja, mange bruker nok bleie, men hun her hadde skikkelig barn/baby rumpe. Trudde ikke de solgte så tykke voksenbleier en gang. når hun da i tillegg hadde på seg en trang strømpebukse, så ble det et merkelig syn. Men tydeligvis dumt av meg å nevne det. Håper en moderator bare kan slette denne tråden.

Jo, det er faktisk mobbing! Med slike tanker er det ikke rart at barn mobber, de lærer jo et sted. Og selv om du kanskje ikke sier det høyt syns jeg tankene dine sier mer om deg enn om denne damen. Jeg syns hun er tøff som heller går i det tøyet hun ønsker i stedet for å skjule at hun har en skavank som andre kanskje syns er ufin...

Anonymous poster hash: cf202...6da

Annonse

Huff, angrer jeg i det hele tatt lagde denne tråden. Ja, mange bruker nok bleie, men hun her hadde skikkelig barn/baby rumpe. Trudde ikke de solgte så tykke voksenbleier en gang. når hun da i tillegg hadde på seg en trang strømpebukse, så ble det et merkelig syn. Men tydeligvis dumt av meg å nevne det. Håper en moderator bare kan slette denne tråden.

Det er jo mange grunner til at hun ikke skjulte det: hun kunne være psykisk syk, utviklingshemmet, kanskje hun ikke vet at det syns så godt,osv.

Det er jo sikkert en halv million eldre damer som må bruke ganske store tena pga urinlekkasje. I tillegg til alle yngre damer.

En god regel når man ser mennesker gjøre rare ting, er å tenke at livet kommer i mange fasetter og de aller fleste har ganske hode grunner for å gjøre som de gjør 😊

Anonymous poster hash: 8b46d...f83

Oj, wow - mye rart, uintelligent, provoserende og korttenkt jeg leser her på dib. Dette kommer høyt på lista over de verste. Er du virkelig så uvitende og ufølsom - eller var du bare kort(tenkt)?

Anonymous poster hash: f3bcf...569

Jeg lurer på hva du vil oppnå med å lage en tråd som dette?

- Fortelle voksne bleiebrukere at det er flaut å bruke bleie (akkurat som mange av dem ikke føler det allerede)?

- Fortelle bleiebrukere at de må skjule det fordi du (og dermed sikkert noen andre også) blir støtt av det?

- Ble du så frustrert av at noen kunne gjøre noe sånt mot deg (altså gå i bleie så du så det) at du bare måtte skrive det?

- Får du en eller annen form for tilfredsstillelse av å lese om voksne som bruker bleie? 

Hva vil du oppnå?

Det er jo mange grunner til at hun ikke skjulte det: hun kunne være psykisk syk, utviklingshemmet, kanskje hun ikke vet at det syns så godt,osv.

Det er jo sikkert en halv million eldre damer som må bruke ganske store tena pga urinlekkasje. I tillegg til alle yngre damer.

En god regel når man ser mennesker gjøre rare ting, er å tenke at livet kommer i mange fasetter og de aller fleste har ganske hode grunner for å gjøre som de gjør

Anonymous poster hash: 8b46d...f83

Ja, kan jo være at hun ikke trodde det synes så godt. Eller så kansje hun tett og slett blåser i om det synes da hun sikkert har større problemer her i livet enn å bry seg om fisefine småjenter kan se bleia gjennom klærna !

Anonymous poster hash: 2a8ed...9c1

Anonymous poster hash: caa91...8e1 [/acronym

Kan jeg spørre hvor gammel du er ?

Anonymous poster hash: 2a8ed...9c1

Jeg tenkte jeg ikke skulle kommentere mer på denne, ifølge dere, fæle tråden, slik at den stille forsvant. Men dere gir dere faen meg ikke. En kan jo etter hvert spørre seg hvem som er mobber hvem.

HI

Jeg tenkte jeg ikke skulle kommentere mer på denne, ifølge dere, fæle tråden, slik at den stille forsvant. Men dere gir dere faen meg ikke. En kan jo etter hvert spørre seg hvem som er mobber hvem.

HI

Jepp

Men slapp helt av - snakker med bestevenninnen min på tlf og leste tråden din, hun syns også du reagerte normalt. Det ER rart å synlig bleie som voksen ut at du er en mobber av den grunn. Folk her inne er litt enkle og ekle

Anonymous poster hash: 11a53...6cd

Jepp

Men slapp helt av - snakker med bestevenninnen min på tlf og leste tråden din, hun syns også du reagerte normalt. Det ER rart å synlig bleie som voksen ut at du er en mobber av den grunn. Folk her inne er litt enkle og ekle

Så siden du og bestevenninnen din snakker på tlf om noe en skrev på DIB så er det ikke rart folk mener Hi ikke virker så sympatisk? Dere hadde ikke så mye å skravle om skjønner jeg ?

Så siden du og bestevenninnen din snakker på tlf om noe en skrev på DIB så er det ikke rart folk mener Hi ikke virker så sympatisk? Dere hadde ikke så mye å skravle om skjønner jeg ?

Haha, nei, vi har egentlig aldri noe å spesielt å snakke om, vi snakker sammen hele tiden, men hva har det med absurd bleierumpe å gjøre...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...