Gå til innhold

La nye eiere få lagre ting i boligen før overtakelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe lurt? Evt hvorfor ikke....?

Anonymous poster hash: 3529a...935

Skrevet

Det gjorde vi da vi solgte huset i vinter. De fikk lagre ting i kjelleren og garasjen som vi alt hadde tømt. Kan ikke se hvordan det kan være et problem.

Anonymous poster hash: 9bd48...90e

Skrevet

Vi gjorde det i vinter. Vi hadde litt liten tid å komme oss ut av huset vi hadde solgt, og huset vi hadde kjøpt stod allerede tomt så vi flyttet over det meste slik at alt vårt var i hus dagen før overtakelse :P

Anonymous poster hash: fdf5b...be3

Skrevet

Det hadde jeg faktisk aldri i verden gjort. En kjøper er en tilfeldig part som du ikke kjenner. Sånn som dette kan det fort bli bråk av. Har de behov for mellomlagring, så finnes det mange løsninger for det.

Du er jo ikke sikker på faktisk overtakelse før megler har pengene på konto. OG hva hvis det skjer noe med de tingene som nå er i din bolig? Eller at det påstås at det har skjedd noe med dem? Osv osv osv.

Anonymous poster hash: e8883...100
Skrevet

Ser ikke problemet. Vi fikk plassere ting i garasjen her vi flyttet, de brukte den ikke uansett.

Hadde latt ny eier plassere ting her om vi hadde solgt dersom vi hadde plass. Men ikke om de kom med tingene sine annenhver dag liksom, slik at det ble forstyrrende.

Skrevet

Det hadde jeg faktisk aldri i verden gjort. En kjøper er en tilfeldig part som du ikke kjenner. Sånn som dette kan det fort bli bråk av. Har de behov for mellomlagring, så finnes det mange løsninger for det.

Du er jo ikke sikker på faktisk overtakelse før megler har pengene på konto. OG hva hvis det skjer noe med de tingene som nå er i din bolig? Eller at det påstås at det har skjedd noe med dem? Osv osv osv.

Anonymous poster hash: e8883...100

Fy søren så vrien du er da. Gjør du aldri noe for dine medmennesker?

HI, jeg kunne nok gjort det ja. For å unngå problemer, kan du jo bare lage en skriftlig avtale hvor det står at kjøper har ansvaret dersom noe skulle skje med tingene mens de står lagret, og at du ikke kommer til å vaske mer enn det er vasket på tidspunktet hvor de tar lageret i bruk.

Anonymous poster hash: 23cd9...6bb

Skrevet

Fy søren så vrien du er da. Gjør du aldri noe for dine medmennesker?

HI, jeg kunne nok gjort det ja. For å unngå problemer, kan du jo bare lage en skriftlig avtale hvor det står at kjøper har ansvaret dersom noe skulle skje med tingene mens de står lagret, og at du ikke kommer til å vaske mer enn det er vasket på tidspunktet hvor de tar lageret i bruk.

Hun er ikke vrien. Hun tar konsekvensen av at det finnes utrolig mange vrange og gale mennesker.

Anonymous poster hash: 8852d...24d

Skrevet

Tja. Meglerne anbefaler det ikke. Heller ikke forsikringsselskapene.

Problemet er hvis det blir lagret f. Eks møbler i en garasje du enda ikke leier. Og den begynner å brenne, da får du ikke igjen på forsikringen. Eieren av garasjen sin forsikring gjelder ikke de møblene.

Men det er jo litt sånn "worst case senario"

Jeg hadde nok latt kjøper fått låne garasjen hvis den var tom, men da på eget ansvar.

Anonymous poster hash: 689ce...8bd

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Har solgt bolig noen ganger, og det er utrolig hva folk skal krangle på. Mine foreldre opplevde og, at da overtakelse kom, så kom det ingen penger.

Anonymous poster hash: e1013...17e
Skrevet

Hørt skrekkhistorier om det. Ny eier mente tidligere eier hadde gått gjennom deres ting og stjålet og noen som saksøkte tidligere eier for skader på deres ting.

Hadde i da skrevet kontrakt på at de oppbevarer for eget ansvar og risiko.

I tillegg hadde jeg krevd noen kroner for det. Eller at de tar utvask av huset. Noe skal man ha igjen for å være grei.

Anonymous poster hash: 2ec7b...a4b

Skrevet

Nå leier jeg bare, men jeg fikk lov å begynne å flytte inn 2 uker før leieforholdet startet. Var veldig kjekt å kunne pakke ned, kjøre til ny leilighet og pakke ut på dagtid mens mini var i bhg. Gjorde flytteprosessen min mye enklere. 

Det blir jo ikke det samme, men jeg satt iallefall veldig stor pris på det. Men det finnes mange sære og vanskelige mennesker der ute, så jeg skjønner veldig godt skepsisen til andre rundt dette.

Anonymous poster hash: e0083...1dc
Skrevet

Hørt skrekkhistorier om det. Ny eier mente tidligere eier hadde gått gjennom deres ting og stjålet og noen som saksøkte tidligere eier for skader på deres ting.

Hadde i da skrevet kontrakt på at de oppbevarer for eget ansvar og risiko.

I tillegg hadde jeg krevd noen kroner for det. Eller at de tar utvask av huset. Noe skal man ha igjen for å være grei.

Anonymous poster hash: 2ec7b...a4b

"Now skal man ha igjen for å være grei"? Eh NEI! Det ligger i selve det å være grei at man ikke forventer gjengjeld. Tar man betalt her, er det jo ingenting annet enn utleie, en transaksjon, man er i så fall ikke "grei". For en trist verden vi lever i.

Skrevet

Vi fikk låne et rom i nye huset, til ting vi hadde pakket ned før visning. Det ble en femten/tyve pappesker, pluss endel søppelsekker med klær. Da slapp de å vaske ut av det rommet. 

For oss gikk det smertefritt, vi lagde ikke noe bråk, og det gjorde heller ikke de vi kjøpte av. 

Anonymous poster hash: 38cf4...7c8
Skrevet

"Now skal man ha igjen for å være grei"? Eh NEI! Det ligger i selve det å være grei at man ikke forventer gjengjeld. Tar man betalt her, er det jo ingenting annet enn utleie, en transaksjon, man er i så fall ikke "grei". For en trist verden vi lever i.

Haha. Du mener man ikke er grei fordi msn tar betalt.

Du er slik oppdratt ja.

Anonymous poster hash: aa721...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...