Gå til innhold

Noen som har vært i Amsterdam med barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært der uten barn. De har madamme tussauds voksmuseum der. Red light distrikt (neida😜).... Kommer ikke på så mange plasser for barn. Vi var på primark, ligger litt utenfor byen. Kanalbåttur var kjekt, ellers er det en koselig by å vandre rundt i.

Anonymous poster hash: 81e6e...27b

Har vært der med en skoleklasse (15-åringer). Hele byen luktet av hasj, og mange av elevene var sjokkerte av å se hvor sløve (dopa) mange så ut. Dette var noe de kommenterte flere ganger.

Det var en fin by altså, men jeg tror ikke jeg kommer til å reise tilbake dit.

Ulike grupper var på ulike steder, alt etter interesse, inkludert kanaltur, Anne Frank-muséet, Vitenskapssenteret, Madamme Tussauds og inne på rådhuset.

Vi var på en slags pannekakerestaurant den ene kvelden, men mange ble skuffet over maten der, inkludert vi voksne.

Anonymous poster hash: 9d77b...abd

Finnes ikke badesteder i Amsterdam, eller, kanskje det er svømmebasseng et sted men ikke strand og utebading.

Ville jevnt over ikke anbefalt det for småbarnsfamilier, da det er lite vognvennlig og har svææært smale fortauskanter. MEN anbafaler massevis av andre steder i nederland

Anonymous poster hash: 57a6b...962

Jeg har bodd i Nederland en periode. Elsker Amsterdam! Og barna deres er store nok til at dere slipper vogn, og de kan være med på litt forskjellig og ha utbytte av det. Jeg har ikke så god peiling på hva som finnes for barn der, men jeg har vært der mange ganger uten barn. Og det at hele byen lukter hasj, er mildt sagt sterkt overdrevet 😄 Det lukter hasj rundt coffee shop-kafeene som ligger rundt omkring, men det er ikke sånn at den jevne nederlender går rundt og damper og røyker seg svimmel i tide og utide. De har også blitt strengere nå, mtp hvem som får kjøpe, så det er mindre turister som virrer rundt i hasjsvima enn det var før.

Kanalbåttur er absolutt å anbefale, og nederlenderne er store på parker - mye bra parkliv, piknik, dyr i parkene, flotte store lekeplasser og generelt deilig atmosfære. Lei sykler og dra på sykkeltur, bare husk å holde til høyre - nederlendere er strenge på sykkelfeltene sine, du kjører sykkel som du kjører bil; stopp for røde lys, følg oppmerkede felt i rundkjøring, og ligg til høyre når du sykler og bruk venstre del av sykkelfeltet til forbikjøring. Ellers har jeg ikke så mange spesifikke barnetips, så jeg ville googlet til øyet ble stort og vått 😊 Ha en fin tur, Amsterdam er topp!

Annonse

Takk for tips 😊

Vi har googla en del nå, og vi gleder oss 😊

Vi er ikke en familie som liker sånne "typiske" sydenferier. Liker å se og oppleve ting, og liker storbyer. Mye spennende å finne på i Amsterdam, så vi gleder oss 😄

Dersom dere har noen dager utenfor amsterdam kan jeg anbefale å gå på:

- efteling: https://www.efteling.com/en

- blijdorp: https://www.diergaardeblijdorp.nl/

- madurodam: http://www.madurodam.nl/en/

- openlucht museum: http://www.openairmuseum.nl/

Det krever litt reising, men det går ganske kjapt å komme seg fra en side til den andre med tog der. 

Anonymous poster hash: c6fd1...90a

Blomstermarkedet må dere få med dere, det er kjempeflott. Mange lektere tett i tett langt kanalen som bugner av blomster, naturlig nok er det tett med souvernirbutikker også i den gata.

Ellers er båttur på kanalene en selvfølge. 

Jeg digger Amsterdam, ren og pen by som det er kjempehyggelig å gå rundt i. Deilig mat i alle de kinesiske, mongolske osv restaurantene. 

Anonymous poster hash: 43b08...0bc

Og som har noen tips på hva vi MÅ få med oss?

Spisteder, opplevelser, badesteder etc.

Vi skal besøke Anne Franks hus, og det vitenskapssenteret, men andre tips mottas med takk 😊

Barna er 7 og 10..

Jeg har vært der uten barn og selv om det var en fin by og jeg koste meg, bestemte jeg meg for å aldri ta barna dit mens de er små. Trange fortau og livsfarlige trikk, syklister og scootere. Var nesten redd jeg selv skulle bli påkjørt hvis jeg ikke var obs hele tiden.

Ville bare si pass på barna når dere er ute og går.

God tur.

Anonymous poster hash: 4dbbe...74f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...