Gå til innhold

Badebalje til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de tnoen som har erfaring med Stokke flexi bath? Syns det virker så praktisk at man kan slå det sammen og pakke det bort. 

Andre tips?

Anonymous poster hash: 1e995...542
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja..den er kjekk den. Eneste er at du ender opp med å bade ungen på gulvet og det er tungt når de må holdes i starten... Jeg drømte om badekar på stativ før han begynte å sitte selv.

Mange slike på finn

Anonymous poster hash: 6b8ae...2d8

Skrevet

Helt suverent, skulle bare ønske det var liiiitt større. Her brukes det fortsatt (3 år) og kommer nok til å bli brukt i mange år til. Veldig smart med den proppen i bunnen også 😊

Anonymous poster hash: efd89...a4d

Skrevet

Vi har flexi bath til vår baby nå, men synes det er litt tungvint altså. Det må stå på gulvet, det er trangt for en voksen mann å holde babyen nedi der og det skal ikke brukes noe babyolje i den badebaljen.. Men det er veldig kjekt at det kan klappes sammen da, det liker jeg!  :) 

Så på dette i dag på Barnas hus: http://www.barnashus.no/luma-babybalje-sparkling-silver-8714929157067.html
Det sto festet på dette stativet i butikken: http://www.barnashus.no/luma-baljestativ-mork-gra-8714929302030.html

Det så virkelig herlig ut om man har plass til å oppbevare det!  :)

Anonymous poster hash: 9bd04...4db
Skrevet

Jeg bruker olje i min flexi...hvorfor skal man ikke det?

Skrevet

Det er jo egen nyfødtstøtte til å ha i flexi bath fra Stokke også, man må vel støtte litt allikevel men da blir det kanskje litt lettere. Badet vårt er ganske lite så er usikker på om noe større egentlig fungerer noe særlig bedre...

Hi

Skrevet

Det er jo egen nyfødtstøtte til å ha i flexi bath fra Stokke også, man må vel støtte litt allikevel men da blir det kanskje litt lettere. Badet vårt er ganske lite så er usikker på om noe større egentlig fungerer noe særlig bedre...

Hi

Den støtten er elendig..

Skrevet

Vi brukte tøybalja i starten vi! Kjøpt billig på en eller annen butikk som har slikt.

OG så gikk vi over til badekaret med sånn sittesete og antisklimatte i.

Anonymous poster hash: 0b0fe...72a
Skrevet

Jeg bruker olje i min flexi...hvorfor skal man ikke det?

Jeg har lest gjennom guiden fra Stokke, står ingenting om at man ikke skal bruke olje som jeg finner iallefall 

https://www.stokke.com/on/demandware.static/-/Sites-stokke-master-catalog/default/dw80546a38/documents/327500%20Stokke%20Flexi%20Bath%20User%20guide%20-%20WEB.pdf

Skrevet

Vi har ikke badekar på badet hos oss. Bor i en leilighet, med lite bad. Så vi har kun dusj. Derfor er vi avhengig av å ha en badebalje av noe slag. 

-Hi

Skrevet

Kjempepraktisk, men blir fort litt lite ☺️

Skrevet

Vi har Stokke-badekaret og nyfødtinnlegget. Synes begge er supre! Vi satte badekaret oppå vaskemaskinen og badet ham der fram til vi sluttet å bruke nyfødtinnlegget. Fin arbeidshøyde da. Vi har brukt babyolje i karet hver gang. Kjempepraktisk at man kan slå det sammen. Vi har stort bad, men ikke badekar.

Anonymous poster hash: 92f6f...3db

Skrevet

Vi har Stokke-badekaret og nyfødtinnlegget. Synes begge er supre! Vi satte badekaret oppå vaskemaskinen og badet ham der fram til vi sluttet å bruke nyfødtinnlegget. Fin arbeidshøyde da. Vi har brukt babyolje i karet hver gang. Kjempepraktisk at man kan slå det sammen. Vi har stort bad, men ikke badekar.

Anonymous poster hash: 92f6f...3db

Så bra noen har gode erfaringer med både badebaljen og nyfødtinnlegget. Vi har dessverre ikke mulighet for å sette det opp vaskemaskinen for det står tørketrommelen, så vi må vel egentlig sitte på gulvet uansett... så det vil jo bli litt klønete og trangt - men det vil det jo bli uansett hvilken badebalje vi har. 

Skrevet

https://www.stokke.com/NOR/no-no/customer-service/faq/faq-stokke-flexibath/faq-stokke-flexibath.html

Hvordan bør Stokke® FlexiBath™ vedlikeholdes?

Bruk kun vann og barnesjampo i badekaret. Unngå gjentatt og overdrevet bruk av oljeholdige væsker som for eksempel babyolje, ettersom disse over tid kan skade materialene.

Sto skrevet i bruksanvisningen som fulgte med at det ikke skulle være olje i, i det hele tatt da..  

Skrevet

Jeg har lest gjennom guiden fra Stokke, står ingenting om at man ikke skal bruke olje som jeg finner iallefall 

https://www.stokke.com/on/demandware.static/-/Sites-stokke-master-catalog/default/dw80546a38/documents/327500%20Stokke%20Flexi%20Bath%20User%20guide%20-%20WEB.pdf

"Bruk bare vann og barnesåpe eller barnesjampo i Stokke® Flexi Bath®. Ikke tilsett babyolje eller andre væsker i vannet. Langvarig bruk av slike væsker kan skade mykplasten (TPE)" står det i linken din  :wink:

Skrevet

"Bruk bare vann og barnesåpe eller barnesjampo i Stokke® Flexi Bath®. Ikke tilsett babyolje eller andre væsker i vannet. Langvarig bruk av slike væsker kan skade mykplasten (TPE)" står det i linken din :wink:

Da leste jeg litt for fort :P my bad!

Men nå anbefales det faktisk at man ikke bruker for mye olje uansett så det kan man vel gjøre hvis man dusjer med baby i stedet for å bade.

Anonymous poster hash: 84a11...7d3

Skrevet

Da leste jeg litt for fort :P my bad!

Men nå anbefales det faktisk at man ikke bruker for mye olje uansett så det kan man vel gjøre hvis man dusjer med baby i stedet for å bade.

Anonymous poster hash: 84a11...7d3

De gangene jeg føler jeg må bruke litt babyolje gjør jeg det, så får heller flexi bath'en vare litt kortere  :tongue:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...