Gå til innhold

Bryllup i Spania

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skam gifte oss i Spania å lurer litt på hvordan vi gjør det med fly og hotell? Kan man regne med att gjestene betaler det selv eller må vi betale? Hva med forlovere? Min forlover vil jo selvfølgelig ha med familien sin, å de er selvfølgelig inviterte de også, men føler det blir litt mye hvis vi skal betale fly og hotell for hele hennes mann og tre barn i tillegg. Er det riktig å eventuelt bare betale hennes flybillett?

Anonymous poster hash: 372b3...c86

Skrevet

Du kan virkelig ikke forvente at en person betaler et 5-sifre beløp for å være forlovere din.

Har dere lagt bryllupet i utlandet får dere ta ekstrautgifter for de som må være til stede.

Andre gjester får ta valget selv.

Men dere kan kontakte flere hotell og prøve å forhandle frem en rimeligere pris for gjestene.

Anonymous poster hash: 4ed54...0d0

Skrevet

Hvis det var min søster som skulle giftet seg ville jeg nok kommet uansett. For nærmere familie ellers og noen venner ville jeg nok kommet om de betalte reise og opphold men i de fleste tilfeller ville jeg takket nei. Bryllup kan være hyggelig det, men ikke såvikyig at jeg ville brukt opp både ferieuken og feriebudsjett på det.

Anonymous poster hash: 9ff5e...7ca

Skrevet

Om du vil ha med deg forloveden din må du nok betale. Eller du får kun ha henne på papirene og andre vitner på selve dagen.

Vet hun og familien din at dere tenker å gifte dere i utlandet?

Jeg skulle være forlover for søsteren min, men ble det bare på papirene da hun valgte å gifte seg i utlandet. Vi var ikke villig til å ta opp lån for å reise eller ta ungene ut av skolen. Hadde heller ikke fått fri fra jobben på det tidspunktet.

Anonymous poster hash: 61939...ffb

Skrevet

Skal du gifte deg i utlandet må du betale fly og hotell for gjestene, selvfølgelig!

Rimelig frekt å forvente at de dere inviterer skal bruke av både ferien sin og feriepengene sine på deres bryllup...

Bryllup er dyrt uansett, men velger dere å ha det i utlandet må dere betale det det koster å få gjestene dit

Anonymous poster hash: 412b5...462

Skrevet

Det er IKKE normalt at man betaler for alle gjestene! Men forlovere bør dere dekke. Av de jeg vet om som har giftet seg i utlandet må man som gjest betale selv, noe som selvsagt fører til at mange må takke nei. Også fordi de ikke kan/vil bruke feriedager. Men brudeoaret har ofte fått et godt tilbud på hotell, og så anbefaler de alle gjestene å bruke det. Mange har jo selve bryllupet på hotell også, så da er det jo naturlig å bo der

Anonymous poster hash: ebaf9...e49

Skrevet

Du bør betale for forlover, men ikke familien.

Anonymous poster hash: 90edb...eb0

Skrevet

Hvorfor skal dere gifte dere i utlandet hvis dere ønsker gjester?

Anonymous poster hash: b54a1...b4e

Skrevet

dere bør betale for forlovere, og opphold for resten av familien evt, dere velger å gifte dere utenlands, og da kan ikke dere forvente at folk skal bruke flere tusen pluss ferien sin kun for dere.

jeg hadde ikke orket å reise med mindre jg fikk det dekt, hvorfor skal jeg reise utenlands til en plass jeg ikke har fått bestemme hvor er, og i tilegg må betale flere tusen for å være der. syns det er litt egoistisk å gifte seg utenlands om man ikke har tenkt å dekke noe. med mindre man ønsker færrest mulig tili å komme.

jeg ønsker bruke min feirie på det jeg vil. jeg ønsker bruke mine penger på en destinasjon jeg ønsker reise til. og når jeg reiser, ønsker jeg reise med familien min, evt husmorferie. og ja dette kan ses på som husmorferie, men jeg må alikevell ende opp med å betale for en reise jeg vanligvis ikke hadde vilett dratt til.

ego ego ego lang vei.

like ego som folk som har bryllup med drikke kun til maten, også må man betale 50kr for en brus senere på kvelden..

Anonymous poster hash: 2fe82...171
Skrevet

dere bør betale for forlovere, og opphold for resten av familien evt, dere velger å gifte dere utenlands, og da kan ikke dere forvente at folk skal bruke flere tusen pluss ferien sin kun for dere. jeg hadde ikke orket å reise med mindre jg fikk det dekt, hvorfor skal jeg reise utenlands til en plass jeg ikke har fått bestemme hvor er, og i tilegg må betale flere tusen for å være der. syns det er litt egoistisk å gifte seg utenlands om man ikke har tenkt å dekke noe. med mindre man ønsker færrest mulig tili å komme. jeg ønsker bruke min feirie på det jeg vil. jeg ønsker bruke mine penger på en destinasjon jeg ønsker reise til. og når jeg reiser, ønsker jeg reise med familien min, evt husmorferie. og ja dette kan ses på som husmorferie, men jeg må alikevell ende opp med å betale for en reise jeg vanligvis ikke hadde vilett dratt til. ego ego ego lang vei. like ego som folk som har bryllup med drikke kun til maten, også må man betale 50kr for en brus senere på kvelden.. Anonymous poster hash: 2fe82...171

Ja, for du virker ikke ego!

Anonymous poster hash: 90edb...eb0

Skrevet

De fleste som gifter seg i utlandet har enten ingen gjester, eller så vet man at mange inviterte ikke kan/vil komme pga kostnader og feriedager. Det er ikke vanlig å betale for gjestene. De som kan og vil, kommer. Samme med forlovere.

Anonymous poster hash: 8879e...0f6

Skrevet

Jeg har vært i bryllup i Spania, var utrolig trivelig og jeg tror så og si nesten alle av de inviterte gjestene kom.

Gjestene betalte selv flybilletter, men brudeparet ordnet overnatting. Brudeparet kjente mange med leiligheter og feriehus som ble utlånt. Vi delte leilighet med en annen familie. Kjempe koselig og sosial tur 😊

Anonymous poster hash: 26ab4...b02

Skrevet

De fleste som gifter seg i utlandet har enten ingen gjester, eller så vet man at mange inviterte ikke kan/vil komme pga kostnader og feriedager. Det er ikke vanlig å betale for gjestene. De som kan og vil, kommer. Samme med forlovere.

Anonymous poster hash: 8879e...0f6

Enig i denne!!

Folk må jo betale selv, bortsett fra middag/bryllupsfest. Vi ordnet transport til og fra kirken for gjestene, og mat og drikke på bryllupsdagen.

Men så må man regne med at mange av ulike årsaker ikke gar anledning til å komme.

• 3 år senere...
Gjest Forumassistent
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame og svar til dette.

Forumansvarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...