Gå til innhold

Når voksne barn består fagprøven......

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det da vanlig å gi en gave?

Er så usikker på hva som er forventet av meg nå som eldste barnet mitt har bestått fagprøven. Ikke har jeg så mye penger heller.

I så fall, hva gir man?

Anonymous poster hash: cf3ec...eeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En klem og et gratulerer?

Har aldri hørt om at det er vanlig med gave....

Anonymous poster hash: dadbc...ef4
Skrevet

Vi gikk ut og spiste en bedre middag på favoritt -restauranten hans for å feire. Ingen gave utenom det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har nå tatt både en og to utdannelser når jeg ble voksen, men var dårlig med gaver

Skrevet

Klem, gratulasjoner i fleng og beste hun/han vet til middag?

Anonymous poster hash: ebde0...ceb
Skrevet

Må man gi noe?

Ingen av mine søsken fikk noe. Ikke jeg heller. Hva med gratulerer, du er flink, og jeg er stolt av deg?

Det holder da masse det?

Og jeg har vokst opp i et "møblert hjem" som enkelte kaller det.

Anonymous poster hash: 16b87...3e4

Skrevet

Har ikke hørt om gaver. Jeg tok både bachelor og master i voksen alder. Aldri fått gave. Gratulasjoner holder.

Anonymous poster hash: cc3a4...37a

Skrevet

Jeg fikk ikke gave og jeg forventet ikke gave.

Jeg var mer enn nok fornøyd med å kunne kalle meg fagarbeider.

Anonymous poster hash: a1c6f...ee8

Skrevet

Min danske mor og hennes øvrige familie er helt gale på gaver når man blir ferdig med utdannelser. Tror det er mer norm der enn her. Fikk noen lekre gulløreringer da jeg ble ferdig med master og min bedre halvdel fikk også gave av min familie da han var ferdig. En bedre restaurantmiddag og blomster holder vel i massevis?

Skrevet

aldri fått noe, ikke forventet noe heller. tror dette er slik amerika tendenser, som man har fra film, virkeligheten er annerledes.

hvorfor få en gave for at man har studert?

Anonymous poster hash: 0ed23...c99
Skrevet

aldri fått noe, ikke forventet noe heller. tror dette er slik amerika tendenser, som man har fra film, virkeligheten er annerledes.

hvorfor få en gave for at man har studert?

Anonymous poster hash: 0ed23...c99

Fordi man har vært flink og fullført noe? Det er vel noe å feire? Vi gir også gaver når studenter på jobb fullfører master eller doktorgrad. Og drikker masse cava.

Skrevet

Fikk blomster også spiste vi en bedre middag sammen. Ikke noe stort eller dyrt, bare en liten oppmerksomhet 😊

Anonymous poster hash: e1043...91e

Skrevet

Fikk ikke noe, tror ikke jeg fikk et gratulerer en gang etter bacheloren min. Såppas var forventet. 

Anonymous poster hash: 22eb7...6c7
Skrevet

Den dagen jeg tok fagprøven sto det blomster på døren og ventet på meg og da jeg fikk utlevert fagbrevet fikk jeg 4000 kr hos foreldrene mine for å kjøpe meg en fin kåpe.

Søsteren min fikk diamantøredobber da hun fullførte sin utdannelse.

Klart det er noe å feire :)

Anonymous poster hash: 3b86d...410
Skrevet

Fagbrevet er vel gave nok i seg selv? Jeg har tatt to fagbrev, men aldri fått, eller forventet, noe gave. 

Anonymous poster hash: ce67f...5ec
Skrevet

Klemmer i fleng, gratulasjoner og middag ute ☺️

Anonymous poster hash: 11409...c95

Skrevet

Jeg fikk ei flaske champagne av mine foreldre da jeg leverte masteren.

Den ble satt stor pris på. 😊

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt gave. Men kanskje noe å feire med? Evt en middag ute eller noe?

Anonymous poster hash: e7185...8fb

Skrevet

La oppmerksomhet stå i stil med økonomi, en oppmerksomhet i form av middag hjemme med gode gratulasjoner er bedre enn å blakke seg rett før ferie.

Anonymous poster hash: 60071...96d
Skrevet

Jeg har fullført både bachelor og hovedfag. Aldri fått noe som helst annet enn gratulerer!

Anonymous poster hash: 6f731...e41
Skrevet

Jeg svarte over her. At jeg kun har fått gratulasjoner. Det holdt altså!

Men, når vi egen lille frøken fullfører utdanningen sin skal jeg overøse henne med de flotteste gaver!!! Elsker å gi henne ting hun liker og hun liker å få støtte og oppmuntring.

Skrevet

Ikke for å være kjip, men er det så vanskelig med fagbrev,da? Om det hadde vært doktorgrad kunne det gjerne kommet en symbolsk gave ( ring, øredobber osv), men å bestå fagbrev er vel noe de fleste klarer som går yrkeslinja på vgs. Får en diamantøredobber om en består førerprøven også?

Anonymous poster hash: 7748e...ba5

Skrevet

Jeg har kun mottatt gratulasjoner og ikke noe mer enn det. Hvis man vil feire kan man gå ut til middag eller invitere på hjemmelaget middag.

Skrevet

Gratulasjoner og favorittmiddagen + en kake?

Skrevet

Ikke for å være kjip, men er det så vanskelig med fagbrev,da? Om det hadde vært doktorgrad kunne det gjerne kommet en symbolsk gave ( ring, øredobber osv), men å bestå fagbrev er vel noe de fleste klarer som går yrkeslinja på vgs. Får en diamantøredobber om en består førerprøven også?

Anonymous poster hash: 7748e...ba5

Hvorvidt det er vanskelig å få fagbrev/artium/bachelor/mastergrad/doktorgrad kommer jo helt an på forutsetningene for eleven/studenten. Noen synes master er piece of cake, andre må gjøre en nesten umenneskelig innsats for å oppnå et fagbrev.

Uansett krever alt det jeg nevnte en innsats. Noen mener den innsatsen kan eller bør belønnes med en gave/oppmerksomhet, andre ikke.

Anonymous poster hash: 8d0e7...682

Skrevet

Jeg svarte over her. At jeg kun har fått gratulasjoner. Det holdt altså!

Men, når vi egen lille frøken fullfører utdanningen sin skal jeg overøse henne med de flotteste gaver!!! Elsker å gi henne ting hun liker og hun liker å få støtte og oppmuntring.

Og hva dersom det ene barnet fullfører flott utdannelse/fagbrev osv og det andre barnet ikke klarer det men får seg en jobb man ikke treng utdannelse til? Får det ene barnet masse gaver og det andre barnet ingenting?

Anonymous poster hash: 96252...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...