Gå til innhold

Hva kan man ta med seg av norske "spesialiteter" til utenlandske slktninger?

Anbefalte innlegg

Du vet at det eksisterer ostehøvler i alle land?

Anonymous poster hash: 445c5...648

Ikke nok med det - mannen min insisterer på at ostehøvelen er en nederlandsk oppfinnelse ;) 

HI

Anonymous poster hash: a3031...100

Fortsetter under...

Makrell i tomat og leverpostei fra Stabburet. Norsk sjokolade som twist og kvikk lunsj, tran. akevitt, syltetøy og solbærsirup.

Haha, ja, jeg glemte makrell i tomat! Ga det til min amerikanske venninne, som var veeeeldig skeptisk. Endte med at de brukte det til å dippe nachochips i på fest - stor suksess! 😂 De digget det. Tar med mer neste gang!

Anonymous poster hash: 98d1a...02e

Annonse

Det er vel ingen utenfor Norges grenser som vil spise Stabburet leverpostei?  Nei, kjære vene, ikke vis andre at vi har så dårlig matsmak, hvis du ikke skal gi det til hunden da.

Ikke nok med det - mannen min insisterer på at ostehøvelen er en nederlandsk oppfinnelse ;)

HI

Hahaha... Hvor har han det fra?

Anonymous poster hash: 9a754...b8c

Hahaha... Hvor har han det fra?

Anonymous poster hash: 9a754...b8c

Det er visst en vanlig oppfattning i Nederland. Det å skjære tynnest mulig av osten passer visst godt til den nederlanske folkesjela. Måtte finne "bevis" på nettet før han ga seg.

HI

Annonse

Mannen er engelsk, og svigerfar har lagt sin elsk på krumkaker med multesyltetøy etter mange besøk her.

Til jul gav vi dem et krumkakejern (med oppskrift på krumkaker) og multesyltetøy. Meget populært. :)

Anonymous poster hash: 53074...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...