Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #1 Skrevet 15. juni 2016 Hei! Noen som har vært på en av de ovennevnte klinikker? Jeg må utredes for matallergier/tarmsystem og aner ikke hvilke som er best. Har hørt at Balderklinikken er veldig dyr og det er også NMA, men etter det jeg søker på nettet ser jeg en del positive tilbakemeldinger/erfaringer med sistnevnte. Vil jo gjerne til den beste Håper på svar Anonymous poster hash: d301c...53d
the amazing spidermamma Skrevet 15. juni 2016 #2 Skrevet 15. juni 2016 Det er helt sikkert flere som får god hjelp på balderklinikken, men de jeg kjenner som har vært utredet, har rett og slett blitt lurt. Hun ene fikk vite at hun ikke tålte verken melk eller gluten, mens sannheten var at kroppen hennes ikke produserte et stoff, noe som gjorde at hun fikk mageproblemer og problemer med stoffskiftet. En annen jeg kjenner fikk også en intoleransediagnose (Hun hadde problemer med balansen), men hadde hjernesvulst. Det kan jo være at dette ikke er representativt, men sørg i hvertfall for å få gode referanser.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #3 Skrevet 15. juni 2016 Slike steder må jo være i tillegg til, ikke i stedet for. Det er viktig å oppsøke fastlege ved sykdom/plage, og utredes der. Føler man at man ikke får nok hjelp, så kan slike steder være aktuelle. Jeg hører stadig om folk med lavt stoffskifte som får hjelp hos Balderklinikken. Men det handler i hovedsak om at den generelle allmennlegen ikke kan nok om stoffskifte. Ikke engang endokrinologer. Har du blitt utredet for matallergi hos fastlegen? Anonymous poster hash: 14808...dc9
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #4 Skrevet 15. juni 2016 Har blitt utredet for mye, også matallergi, men tror dette er systemet som jobber på helspreng (skal utredes for ME som jeg mener bare er tull - for jeg tror det er noe i kroppen som trengs behandling/av allergier/parasitter/bakterier eller annet). Har også hørt både positivt og negativt om Balderklinikken, men blir ganske rådvill når jeg har vært under utredning i snart 2 år). Fått fibrodiagnose. - HI Anonymous poster hash: d301c...53d
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2016 #5 Skrevet 15. juni 2016 Er du plaget med allergier ellers? Sånn for pollen osv. Jeg er veldig plaget av kraftig allergi, utredes på Ullevål, og får god hjelp der. Jeg har og diverse matallergi. Men har fått beskjed at tester som på balderklinikken blir helt ubrukelige, for siden jeg er kraftig allergisk, så vil det slå ut på veldig mye, og da mye jeg faktisk tåler. Og at de testene er ikke sikre. Det beste er faktisk å få hjelp av en ernæringsfysiolog, der kan dere bruke eliminering, og på den måten bli mer sikker på hva du ikke tåler. Og ernæringsfysiolog kan du gå til i det offentlige. Noe matvarer tester mann gjennom blodprøve og. Det kan du få gjort hos fastlegen. Anonymous poster hash: 78565...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå