Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #1 Skrevet 14. juni 2016 Er 163 høy og veier 70 kg. Eller veide 70 kg søndag forrige uke før jeg begynte å spise mindre samt trene 4-5 ganger i uka. Etter 9 dager hvor jeg har vært veldig flink å ikke spise sukker, raske karbohydrater og store middager, så føler jeg enda ikke at jeg har kommet noen vei. Har gått to turer på 2 og 3 timer, trent foran tv 30 min 4 av dagene og latt kroppen hvile de resterende. Ligger på vel rundt 1200 kalorier per dag hvor jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Havregrøt til frokost, salat til lunsj, kjøtt med grønnsaker og bittelitt ris/poteter/pasta til middag, og grovt brød til kvelds - typisk dag. Spiser små porsjoner. Skeia litt ut nå på søndag og spise ett stykke brownie som var til dessert på familiemiddag, men annet enn det har jeg ikke rørt søtt. Bør jeg ikke begynne merke forskjell nå? Eneste jeg merker er at kroppen min skriker etter mat på kveldstid, jeg har de par siste dagene gått med konstant følelse av sult. Idag har jeg spist havregrøt til lunsj (rakk ikke frokost) grønnsaksuppe med glassnudler og kjøttboller av svin til middag og ei skive grovt polarbrød med ost uten smør til kvelds. Spist litt frukt mellom, litt druer og en fersken. Gjør jeg noe galt her? Vekta viser fortsatt 70 kg, hvor lang tid skal det ta før man begynner merke forskjell? Ligger jo på et greit underskudd samt at jeg trener. Help? :/ Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #2 Skrevet 14. juni 2016 Jeg blir litt skeptisk når du sier du går med konstant følelse av sult og at kroppen skriker etter mat på kveldstid. Hvis kroppen din tror det er hungersnød vil den gjøre alt den kan for å holde på energislagrene dine (fettet), og da kan der bli vanskelig å gå ned i vekt... Lykke til! Anonymous poster hash: e4f23...b64
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #3 Skrevet 14. juni 2016 Når kroppen din skriker etter mat på kveldstid så vil jeg tro det er fordi du spiser for lite til frokost og lunsj. Havregrøt kan bety såmangt... noen lager den med vann, andre med fløte. Noen har sukker på, andre har nøtter til. Samme med salat til lunsj - hva har du i salaten? Anonymous poster hash: aa226...232
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #4 Skrevet 14. juni 2016 Havregrøten koker jeg opp en normal porsjon med melk og et halvt eple oppskåret. Drysser over kanel før jeg spiser. Salat er som regel isberg/kinakål samt agurk, tomat, rødløk, mais, paprika og kjøttrester fra middag dagen før. Spiser meg mett der og da, men er aldri veldig sulten til frokost/lunsj. Middag prøver jeg ikke spise alt for stor porsjon, men spiser meg passe mett. Likevel sitter jeg her og føler at til og med det halvspiste eplet etter ungene på bordet foran meg ville smakt som et herremåltid. Så jeg spiser rett og slett for lite da altså? Hva bør jeg fylle på mer av i så fall? HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #5 Skrevet 14. juni 2016 Det du har trent er utgjør svært lite i kalorier, det er kostholdet du må jobbe med. Hva er litt druer? Hva slags melk bruker du i grøten? Polarbrød er ikke grovt, bak skikkelig grovt selv så blir du mett lengre. Både glassnudler og kjøttboller har mye kalorier men ikke veldig mettende. Husk at grønnsaker kan du spise nærmest så mye du vil av, unntatt poteter og mais tror jeg. Spis feks en halv broccoli som tilbehør til middag, det metter godt syns jeg. Spis ordentlig kjøtt og fisk, det varer også lengre. Anonymous poster hash: dcd2f...8fb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #6 Skrevet 14. juni 2016 1200 kalorier er veldig lite, Grethe Roede anbefaler vel 1600? Sjekk oppskriftene og posjonsstørrelsene på nettsiden deres Anonymous poster hash: 1e5b7...2b6
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #7 Skrevet 14. juni 2016 Litt druer er ca en neve druer, bruker lettmelk i maten jeg lager da det er det vi kjøper inn som regel. Kjøttbollene var hjemmelagde, brukte kjøttdeig av svin og bare pittelitt soyasaus i dem, så tror de var ok Oj, trodde glassnudler var hakket bedre enn vanlige nudler jeg, kanskje bare kutte det helt ut da. Får gå til innkjøp av mer grønnsaker og rent kjøtt ser jeg, dette var visst hardere enn jeg trodde Trodde trening var alfa omega for å komme i form, ser at jeg er feilinformert på flere områder her. Så med kost alene kan jeg fint gå ned i vekt? okei, jeg leste meg fram til at 1200 var ok i en periode, men kanskje ikke for meg da, hehe HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #8 Skrevet 14. juni 2016 1200 er kanskje ok, det spørs litt hvor tung du er. Men det er uansett så lite at det er vanskelig å holde i lengden. Skal du ned mye er det kanskje bedre å legge seg på 15-1600 så du klarer å holde ut. Polarbrød og ost er det første du bør kutte ut. Bytt i så fall til lett ost hvis du "må" ha det. Og spis knekkebrød eller det aller groveste brødet. Havregrøt har ganske mye kalorier selv om det er sunt. Så det er en ganske liten porsjon man får for f.eks 250 kalorier (passe til frokost). Dvs grøt av 1,5 dl gryn og 1 dl melk. Det tilsvarer f.eks 4 Rugsprø med skinke og agurk. Anonymous poster hash: 0c5a6...721
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #9 Skrevet 14. juni 2016 Har du målt deg med målebånd? Er mensen på vei denne uka? Mye som kan spille inn... Anonymous poster hash: 706bb...069
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #10 Skrevet 14. juni 2016 Bruk Lifesum. Du får anbefalinger rettet til deg Anonymous poster hash: 29b72...cf8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #11 Skrevet 14. juni 2016 Pleier å gå 14 dager før jeg ser resultater på vekten her, etter omlegging av kosthold. Er også 1.63, og 75 kg. Målet mitt er 70kg. Morsomt hvor forskjellige man er Anonymous poster hash: 89b5f...7c8
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #12 Skrevet 14. juni 2016 Er 163 og 70 kg, vil hvertfall ned 10 kg. Polarbrød og ost er herved forbudt Havregrøten er bare en liten porsjon, regna vel fram til rundt 250-300 kalorier ja som du sa. Greia med havregrøt er at jeg er mett lenge, så det er jo en fordel. Har ikke målt meg, men det virker som magen har skrumpa litt. Nå har jeg mensen akkurat nå, så det kan jo ha sin virkning faktisk. Hehe ja se der Jeg trives best på 60 kg, bare vært mye spising det siste halvåret, huff 14 dager ja, få bare fortsette som jeg gjør med litt modifisering, så blir det bra! HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #13 Skrevet 14. juni 2016 Havregrøten koker jeg opp en normal porsjon med melk og et halvt eple oppskåret. Drysser over kanel før jeg spiser. Salat er som regel isberg/kinakål samt agurk, tomat, rødløk, mais, paprika og kjøttrester fra middag dagen før. Spiser meg mett der og da, men er aldri veldig sulten til frokost/lunsj. Middag prøver jeg ikke spise alt for stor porsjon, men spiser meg passe mett. Likevel sitter jeg her og føler at til og med det halvspiste eplet etter ungene på bordet foran meg ville smakt som et herremåltid. Så jeg spiser rett og slett for lite da altså? Hva bør jeg fylle på mer av i så fall? HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9 Litt druer er ca en neve druer, bruker lettmelk i maten jeg lager da det er det vi kjøper inn som regel. Kjøttbollene var hjemmelagde, brukte kjøttdeig av svin og bare pittelitt soyasaus i dem, så tror de var ok Oj, trodde glassnudler var hakket bedre enn vanlige nudler jeg, kanskje bare kutte det helt ut da. Får gå til innkjøp av mer grønnsaker og rent kjøtt ser jeg, dette var visst hardere enn jeg trodde Trodde trening var alfa omega for å komme i form, ser at jeg er feilinformert på flere områder her. Så med kost alene kan jeg fint gå ned i vekt? okei, jeg leste meg fram til at 1200 var ok i en periode, men kanskje ikke for meg da, hehe HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9 Jeg ville fått inn mer proteiner og fett i frokosten, og mer fett i lunsj og middag. Og så ville jeg droppet druer, ananas og andre frukter som har mye fruktsukker i seg. Om du har spist druene som et mellommåltid, spis heller litt nøtter og en bit mørk sjokolade (helst 85 %), det holder blodsukkeret ditt mer stabilt. Bruk bær istedenfor til grøten på morgenen og som mellommåltid. Dropp maisen. Bak selv eller kjøp proteinbrød istedenfor polarbrød. Og bruk masse grønnsaker istedenfor nudler til middagen. Lykke til Anonymous poster hash: aa226...232
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #14 Skrevet 14. juni 2016 For lite kalorier, for mye karbo og for lite fett! Spis grønnsaker og rent kjøtt eller fisk/egg til alle måltider, også til frokost. Da får du raske resultater. Inkluder nøtter, frø og avocado. Anonymous poster hash: c22bf...38c
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #15 Skrevet 14. juni 2016 Takk for tips! Med tanke på fett i frokost er kanskje ost en grei ting da? Lunsjen kan jeg jo hive noen nøtter og avokado i salaten, og middag litt saus? Haha beklager er helt grønn på dette her HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #16 Skrevet 14. juni 2016 Jeg spiser yoplait sin greske yoghurt til lunsj, i en skål med havregryn og blåbær på. Mer proteiner og mett lenge. Spiser jeg salat til lunsj har jeg et hardkokt egg i. Anonymous poster hash: 1e5b7...2b6
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #17 Skrevet 14. juni 2016 Takk for tips! Med tanke på fett i frokost er kanskje ost en grei ting da? Lunsjen kan jeg jo hive noen nøtter og avokado i salaten, og middag litt saus? Haha beklager er helt grønn på dette her HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9 Fett fra avokado, fisk og nøtter er best. Ikke saus og melkefett. Til det med trening, så er det både sunt og viktig. Det fører til at du føler deg bedre, og for mange vil en aktiv livsstil øke interessen for å spise sunt. Så fortsett med selv om det ikke utgjør så mange kalorier. Det vil uansett bedre forbrenning også Lykke til Anonymous poster hash: dcd2f...8fb
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #18 Skrevet 14. juni 2016 Så flott, tusen takk! HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #19 Skrevet 14. juni 2016 Nå må du ikke blande lavkalori og lavkarbo da... Du må bestemme deg for én av delene. Ellers så er det sant det at kosthold er kg, trening er gram. Men om du skal komme i bedre form må du selvsagt trene i tillegg. Drikk mye vann og lag deg en smoothie til kvelds om du er sulten. Anonymous poster hash: 20180...642
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #20 Skrevet 14. juni 2016 Takk for tips! Med tanke på fett i frokost er kanskje ost en grei ting da? Lunsjen kan jeg jo hive noen nøtter og avokado i salaten, og middag litt saus? Haha beklager er helt grønn på dette her HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9 Du må bestemme deg for å gå for enten lavkalori eller lavkarbo. Litt av begge deler sender deg i værste fall mer opp i vekt Anonymous poster hash: 10ce2...73a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #21 Skrevet 14. juni 2016 Tenker lavkalori da jeg ikke har lyst til å utelukke masse matvarer men heller prøve å spise mindre og sunnere. Skal prøve legge meg på 14-1500 å spise mer grov brødmat som metter pluss alle de andre fine tipsene her oppe HI Anonymous poster hash: a5dac...ff9
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #22 Skrevet 14. juni 2016 Her går det også i litt slanking for tia, og er absolutt ikke på lavkarbo, men på litt-lavere-karbo, samt lavkalori. Det resulterer i masse salater og grønnsaker og rene kjøttprodukter. Bytta ut brød med rugsprø til brødmåltider (og gjerne skrelle en gulerot til). Mindre poteter/pasta etc.For meg er ikke dette egentlig slanking, men bytte av livvstil. Jeg har endel kilo mer enn deg jeg vil ned, og nå går jeg jevnt og trutt nedover. F.eks kveldsmat om jeg har spist litt sein middag: Skreller gulerot og kutter opp. Agurk i biter, kålrot i biter, tre osteskiver, tre skinkeskiver og åtte/ti blåbær. Anonymous poster hash: 4ea81...a11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå