Gå til innhold

Upassende i denne tråden - men trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg ble utsatt for overgrep for noen uker siden. Natt til 29. Mai. Har i lang tid prøvd å bli gravid med min samboer (9 mnd). Så hadde sex med han 26. og 27. Mai. Antatt EL ifølge app og egne observasjoner, fredag 27. Mai.

Har nå vært i kontakt med lege og gyn. avd. De eneste valgene jeg har; er å vente på å få fostervannsprøve for å påvise farskap, eller en abort.

Dette er en utrolig tung situasjon for meg og samboer, da vi ikke ønsker å beholde et barn som er resultat av et overgrep.

Men når legen idag fortalte at det gikk an å få politiet til å bestille fostervannsprøve av meg- fikk jeg ikke svar på det viktigste spm. mitt; når kan en slik prøve tas? Før uke 12? Og er det ikke veldig lang ventetid på selve svaret?

Har egentlig bestilt time til abort allerede, men idag ble jeg litt i tvil. Skal jeg tørre å vente? Eller skal jeg utføre aborten?

Skjønner at dere lykkelig gravide ikke ønsker en slik tråd, men fikk ikke noe svar i andre forumtråder.

Setter veldig stor pris på om noen av dere kan hjelpe meg i en vanskelig situasjon <3

Anonymous poster hash: f135d...bb7

Skrevet

Så ufattelig vanskelig og trist situasjon du befinner deg i. Jeg forstår valget deres veldig godt, men ville virkelig forhørt meg om fostervannsprøve før du bestemmer deg for abort. Hvis det er en liten sjanse for at det er din samboers barn, er det kanskje verdt å vente på? Jeg forstår at jo lengre du venter, desto vanskeligere blir det, så jeg råder deg bare til å ringe både til politi, lege og gyn.avd for å få klarhet i NÅR du kan få denne utført. Tør å mase!
Skulle du bestemme deg for abort, så er det også veldig forståelig. Hva du velger, kan ikke vi svare for deg, dessverre.
Lykke til, og varme tanker herfra.

Skrevet

Tror det var i uke 15 -16 ved fostervannsprøve.

Anonymous poster hash: 0f88b...26b
Skrevet

du kan jo ta abort frem til uke 12, så mas masse på dem som utfører dette osv.. så kan du ha timen på abort helt i grenseland på 12uke. 

Anonymous poster hash: 31d67...b41
Skrevet

For et dilemma, kjære deg, og synes absolutt tråden hører hjemme her! Det høres jo mest ut som om det er din samboer som er faren, men 100% garanti er det ikke.

Ille om du ikke kan finne det ut tidligere, en skulle jo tro det var mulig sånn teoretisk sett... En mager trøst er at 9 måneders prøving ikke er fryktelig lenge, så du blir sikkert gravid igjen med samboer, men det hjelper lite på den vonde avgjørelsen nå. Nesten så man kan håpe på at du tilfeldigvis aborterer naturlig innen kort tid (det er jo sånt som kan skje), så slipper du å lure. Sånn sett kan det kanskje være en ok ting å drøye med den bestilte aborten, både i tilfelle naturlig abort, og i tilfelle fostervannsprøve kan taes tidligere. Men det blir vel da desto verre når aborten evt må taes, og ikke minst ventetiden - som på mange måter er frustrerende nok når alt er i orden også. Ønsker deg masse lykke til hva enn du gjør :hjerte:

Skrevet

Tusen, tusen takk for gode råd og ord! <3 skulle så gjerne ønsket at det var slike blodprøver her i Norge, som i Sverige. De kan tas fra uke 9, og man får svar etter ei knapp uke. Mens her må jeg enten satse på abort eller at samboer er far. Har enda ikke fått noe svar på når en slik fostervannsprøve kan tas i en slik situasjon dessverre. Vanskelig valg, og veldig lite hjelp fra sykehuset :(

HI

Skrevet

Tusen, tusen takk for gode råd og ord! <3 skulle så gjerne ønsket at det var slike blodprøver her i Norge, som i Sverige. De kan tas fra uke 9, og man får svar etter ei knapp uke. Mens her må jeg enten satse på abort eller at samboer er far. Har enda ikke fått noe svar på når en slik fostervannsprøve kan tas i en slik situasjon dessverre. Vanskelig valg, og veldig lite hjelp fra sykehuset :(

HI

Kan du reise over til Sverige og ta dem? Eller Danmark?

Skrevet

Blir helt opprørt jeg, det er jo helt forskrekkelig at det ikke er samme mulighet her i Norge! Hva med å ringe det nærmeste svenske sykehuset, eller evt en privat klinikk i Sverige?

Skrevet

Jeg kan velge å ta blodprøvene i Sverige, men da til en pris på 10,000,- kroner. Da er det veldig kjipt, hvis samboer ikke er far. Da er det liksom ikke verdt summen :(

Skrevet

Jeg kan velge å ta blodprøvene i Sverige, men da til en pris på 10,000,- kroner. Da er det veldig kjipt, hvis samboer ikke er far. Da er det liksom ikke verdt summen :(

Det hadde jeg uten tvil betalt. Om det ikke er din samboerers barn så kan du jo ta abort med "god samvittighet" du skjønner hva jeg mener? Jeg ville gjort det.

Anonymous poster hash: f05bc...3dd

Skrevet

Hvordan gikk det med deg? Har du fått noe svar? Hva har du bestemt deg for? Håper alt har ordnet seg ❤️

Skrevet

Huff, for en forferdelig situasjon. Sender deg en god klem og håper du klarer å komme frem til en beslutning du kan slå deg til ro med er den rette.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei hi

Du kan ta fostervannsprøve fra uke 14.

Denne kan det ta noen dager å få svar på. Om det viser seg at kjæresten din ikke er faren så får du innvilget senabort av fylkeslegen frem til uke 22. Denne aborten er lik en medisinsk abort tatt før uke 12 på sykehuset.

Viser det at kjæresten din er faren så trenger du jo ikke bekymre deg. Uansett hold deg unna nikotin, alkohol. Ta folat og omega3

Anonymous poster hash: 86e08...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...