Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig..?

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Da jeg og samboern begynte prøvingen begynte vi også ganske tidlig å tenke på hvilke navn vi likte og var enige om. Vi trodde jo ikke at dette skulle bli så vanskelig. Det viste seg at vi var ganske uenige om navn, men vi fant etter ganske kort tid to navn vi var helt enige om, et jente- og et guttenavn. Dette er nå 2 år siden, og vi har vært like bestemt på disse navnene hele veien, men har jo dessverre ikke klart å bli gravide.

Jeg har to nære venninner som har visst at vi prøvde å bli gravide helt fra begynnelsen, og har både grått og ledd med dem under denne lange prøveperioden. Jeg har også fortalt om navnediskusjonene og at vi etterhvert endelig ble enig om to navn.

Så.. I februar ble en av disse venninnene gravid etter kort tids prøving. Dette var selvfølgelig sårt, men jeg er veldig glad på hennes vegne og har gjort det kan for å støtte henne gjennom en lang periode med mye dårlig form og sykmelding fra jobb. Jeg har vært så glad etter ultralyder hvor alt har vært fint, og da de fikk vite at de venta ei jente. Det var hennes høyeste ønske, da hennes mann har 2 gutter fra før og dette vil bli eneste felles barn. I går var vi på besøk hos dem og det ble snakk på navn. Nå har de bestemt seg, og det er akkurat det ene jentenavnet jeg og samboern ville ha hvis vi fikk/får ei jente..

Jeg kjente jeg ble så utrolig lei meg, sint og ufattelig såret. Jeg skjønner at jeg ikke har patent på noen navn, men detta følte jeg ble som å helle salt i såret. Jeg vet at det ikke en gang er sikkert at jeg blir gravid, eller at vi får ei jente. Men allikevel.. Er jeg helt urimelig som reagerer på dette!?

Anonymous poster hash: 3254b...657

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144279997-er-det-jeg-som-er-urimelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du er urimelig slm reagerer på at ei venninne har valgt samme navn som du har nevnt for henne tidligere. Prøv å snakke med henne, på tomannshånd, forklare at det er veldig sårt, kanskje hun har en forklaring på hvorfor de har valgt akkurat det navnet?

Jeg synes ikke du er urimelig slm reagerer på at ei venninne har valgt samme navn som du har nevnt for henne tidligere. Prøv å snakke med henne, på tomannshånd, forklare at det er veldig sårt, kanskje hun har en forklaring på hvorfor de har valgt akkurat det navnet?

Ja, jeg har vurdert å ta det opp med henne. Men hun er ekstremt hormonell for tiden, og jeg er redd for at hun bare blir sint og/eller såret. Jeg vil ikke at dette skal gjøre at det blir dårlig stemning mellom oss, men samtidig så syns jeg jo det er spesielt å annonsere dette som om jeg aldri har nevnt det navnet for henne. Hun har selv vært bestemt på et jentenavn i mange år (hun har alltid sagt at hun bare skal ha et barn og at det skal være ei jente). For meg hadde det vært helt uaktuelt å "ta" det navnet hvis jeg hadde blitt gravid først, uansett hvor mye jeg hadde hatt lyst på det selv. Så ble rett og slett tatt helt på senga da hun sa det.. Jeg får vurdere om det er verdt å ta det opp, og si noe om hva jeg og samboern føler. Vi vil jo alltid klare å finne et annet navn den dagen vi (forhåpentligvis) blir gravide, så i seg selv er det ikke navnet som er det største problemet. Det var at hun velger å gjøre dette midt oppi den situasjonen vi er i, og at hun vet så utrolig godt hvor vanskelig det har vært for oss/meg den siste tiden. Men det beste er vel å få pratet om det, for dette gnager absolutt hele tiden..

Hvis hun er en veldig god venninne så er det kanskje verdt å ta risken med å snakke med henne, for dette kommer nok til å fortsette å gnage. Meg og samboeren har også snakket om navn, selv om jeg ikke er gravid enda,og vi er ganske bestemte på at vi skal holde navnene vi har landet på hemmelig helt til vi sitter med en liten baby. Vil ikke at norn skal «stjele» navnene, for vi var ganske uenige og etter flere uker med tanker og diskusjoner kom vi til slutt frem til et jentenavn og et guttenavn vi begge liker.

Derfor skal ein holde noen ting hemmelig for venner.  Det er noen venner som ikkje bryr seg og gjør som ein vil. Noe du har fått erfart.

Hadde jeg vert deg så vær på vakt på denne vennina. Ikkje brett ut alt

Anonymous poster hash: e8311...b27

Ja, jeg får prøve å ta det opp på en saklig måte neste gang vi ses..

Og ja, burde kanskje ikke fortalt så mye. Men vi har vært veldig nære i mange år, så trodde virkelig ikke at det ville bli en sak ut av å fortelle dette i det hele tatt. Er bare 2 venninner jeg har delt dette med, og det føltes naturlig da vi alltid har delt det meste. Men ja, hadde jo sluppet denne situasjonen hvis jeg ikke hadde sagt noe..

Annonse

Ville spurt henne om hva som fikk hun til å velge akkurat det navnet. Har hun en god grunn så la det hele ligge. Er ikke sikkert dere ønsker dette navnet når dere endelig eventuelt får en jente. Navnesmaken endrer seg gjerne med årene :-) Venter selv nr 2 nå, og vi hadde egentlig både guttenavn og jente navn klart. Men nå vil vi ikke bruke guttenavnet lengre av diverse grunner.

Jeg skjønner deg veldig godt, hadde blitt veldig lei meg.

Men heldigvis har dere mye annet å velge i, så når det en dag blir din tur, så finner du et enda finere navn :)

Og hun venninnen du har, hadde jeg aldri delt en eneste hemmelighet med mer.

Anonymous poster hash: 60350...724

Ja, akkurat nå kjenner jeg faktisk at lysta på navnet har forsvunnet litt bare med denne situasjonen. Dersom jeg tar det opp med henne, og hun da skulle velge noe annet, blir det nesten feil for meg uansett. Så lurer på om det beste er å la hele greia ligge, ikke ta sjansen på å evnt. starte en diskusjon/krangel med henne, og bare tenke at vi finner et annet navn. Som sagt så er det ikke selve navnet som plager meg mest, men det er det at hun velger å bruke det når hun vet situasjonen vår og jeg har pratet så lenge om at håper vi snart får vår lille **** eller *****.

Men jeg er også overbevist om at vi vil finne et finere navn da det blir vår tur, hvis det blir det😊

Ja, akkurat nå kjenner jeg faktisk at lysta på navnet har forsvunnet litt bare med denne situasjonen. Dersom jeg tar det opp med henne, og hun da skulle velge noe annet, blir det nesten feil for meg uansett. Så lurer på om det beste er å la hele greia ligge, ikke ta sjansen på å evnt. starte en diskusjon/krangel med henne, og bare tenke at vi finner et annet navn. Som sagt så er det ikke selve navnet som plager meg mest, men det er det at hun velger å bruke det når hun vet situasjonen vår og jeg har pratet så lenge om at håper vi snart får vår lille **** eller *****.

Men jeg er også overbevist om at vi vil finne et finere navn da det blir vår tur, hvis det blir det

Og  hold navne HEMELIG kan godt neste vennina tar det.

Ja, neste gang blir navnet mellom meg og samboern! Uten tvil☺️

Blir vel misunnelige dei da når du finne det flotte navnet. Når du ikkje sier noe neste gang så vil dei forstå kvifor du tier.

Annonse

Jeg hadde ikke tatt dette opp med min venninne. Men bare på grunn av hennes måte å være på, ikke fordi jeg er konfliktsky. Noen mennesker ser aldri at de kan ha såret noen eller at de har behandlet noen dårlig, så om du sier fra, vil hun antagelig mene at det er deg det er noe galt med.

Derimot, vet du at du kan snakke med henne og at hun er en forståelsesfull person (hun virker ikke sånn) så er det noe annet.

Jeg hadde kanskje ventet til jeg ble gravid om å nevne noe. Når hun spør om du har navn klart, da hadde jeg ledd og svart, at dette er en hemelighet til baby kommer, så ingen andre "tar" navnet.

Anonymous poster hash: 60350...724

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...