Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #26 Skrevet 12. juni 2016 Så alle som har 2 barn eller mer klarer ikke å ta vare på de? Tydelgivis ikke.... Eller så er det kanskje bra at de som kun klarer å ta vare på et barn får nettopp bare det.. Anonymous poster hash: 2cc5a...d75
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #27 Skrevet 12. juni 2016 Så alle som har 2 barn eller mer klarer ikke å ta vare på de? Joda, de aller, aller fleste klarer å ta vare på barna sine. Men om antall barn blir et argument for å ikke ta med barneseter til de som har behov for det, så har man tatt seg vann over hode. Anonymous poster hash: d3ca0...485
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #28 Skrevet 12. juni 2016 Jeg er supernøye på det her hjemme. Her kjøres ikke en meter uten. Men i syden, har vi ikke brukt det. Har tatt buss med unntak av en taxitur, der vi måtte legge alle prinsipp på hylla. Likte det ikke, men der var det ikke noe alternativ. Bruker ikke bilstol i buss heller, men belte når det er det. Anonymous poster hash: e10a7...1a7
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #29 Skrevet 12. juni 2016 Joda, de aller, aller fleste klarer å ta vare på barna sine. Men om antall barn blir et argument for å ikke ta med barneseter til de som har behov for det, så har man tatt seg vann over hode. Anonymous poster hash: d3ca0...485 😂😂😂 Vi har bilseter i bilen vår vi. Når vi drar til syden tar vi fly, buss og bein. Pleier å ha bilseter på bilferier... Anonymous poster hash: 2cc5a...d75
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #30 Skrevet 12. juni 2016 Vi har bilseter i bilen vår vi. Når vi drar til syden tar vi fly, buss og bein. Pleier å ha bilseter på bilferier...Anonymous poster hash: 2cc5a...d75 men om dere ikke bruker bil i syden så har vel ikke dere behov for barneseter heller? Anonymous poster hash: d3ca0...485
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #31 Skrevet 12. juni 2016 men om dere ikke bruker bil i syden så har vel ikke dere behov for barneseter heller? Anonymous poster hash: d3ca0...485 Det hender vi tar taxi. Er det bilsete bruker vi det. Stort sett er det ikke det. De aller færreste tar med bilsete til syden. Jeg har faktisk aldri sett det:) Anonymous poster hash: 2cc5a...d75
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #32 Skrevet 12. juni 2016 Skal reise på første chartertur i sommer, med barna på 1,5 og 3,5 år. Vurderer å ha med sete til bussen til og fra flyplassen, men ungen på 1,5 har jo egentlig ikke eget sete på bussen, er meningen at de under 2 år skal sitte på fanget slik som på flyet. Så er usikker på hva vi gjør. Bor sentralt da, så er kun turen til og fra flyplassen hvor vi ferdes med bil/buss. Hjemme sitter de begge bakovervendt, og jeg er opptatt av bilsikkerhet, så tar ikke lett på det her. Anonymous poster hash: 78ee1...cf4
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #33 Skrevet 12. juni 2016 Vi har alltid leiebil og alltid med seter siden utleiesetene er gamle og ofte i elendig stand. Er på ferie akkurat nå, og hadde med setene ned. Ikke noe problem! Anonymous poster hash: 13a88...895
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #34 Skrevet 12. juni 2016 Det hender vi tar taxi. Er det bilsete bruker vi det. Stort sett er det ikke det. De aller færreste tar med bilsete til syden. Jeg har faktisk aldri sett det:)Anonymous poster hash: 2cc5a...d75 jaja, jeg kan faktisk ikke komme med noen fler argumenter enn at det kan være potensielt dødelig for et barn å ikke være sikret ordentlig i bil, være seg i syden eller i Norge, så jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. Anonymous poster hash: d3ca0...485
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #35 Skrevet 12. juni 2016 Vi tar med bilputer, ikke stoler. Grei mellomløsning. Null stress å ta med på flyet, kan sjekke inn en gratis bilpute per barn med Norwegian. Brukte de bare til taxi til og fra hotellet, ca 30 min hver vei. Men da får ungene i alle all trepunktsbeltet på riktig sted. Og de kjører jo som gærne i mange sydenland. Anonymous poster hash: 1fc7a...122
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #36 Skrevet 12. juni 2016 har ikke tatt med. Men har kun kjørt buss fram og tilbake til flyplassen. De bussene har vært veldig fulle og det ville ikke blitt plass til sete uansett.. Uaktuelt å kjøre bil eller ta taxi. Hadde leid bil med bilseter hvis vi måtte kjøre. Anonymous poster hash: 46e19...7ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #37 Skrevet 12. juni 2016 Skal reise på første chartertur i sommer, med barna på 1,5 og 3,5 år. Vurderer å ha med sete til bussen til og fra flyplassen, men ungen på 1,5 har jo egentlig ikke eget sete på bussen, er meningen at de under 2 år skal sitte på fanget slik som på flyet. Så er usikker på hva vi gjør. Bor sentralt da, så er kun turen til og fra flyplassen hvor vi ferdes med bil/buss. Hjemme sitter de begge bakovervendt, og jeg er opptatt av bilsikkerhet, så tar ikke lett på det her. Anonymous poster hash: 78ee1...cf4 Minste har ikke eget sete. Hadde vår minste i bæresele. Anonymous poster hash: 46e19...7ed
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #38 Skrevet 12. juni 2016 Vi har reist veldig mye til utlandet, både charter, storby og syden på egenhånd, og interrail. Vi har aldri hatt med bilsete. Og aldri sett noen andre ha det med, bortsett fra til baby. Leier vi bil, har vi alltid leid bilsete og. Anonymous poster hash: 0654a...0ce
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #39 Skrevet 12. juni 2016 Mener du chartertur eller Syd-Europa generelt? På charter har vi ikke hatt med sete, har bare tatt buss til og fra hotellet og ikke kjørt taxi. Første gang ved 4 års alder!, droppet charter de første årene pga. manglende mulighet for sikring i bil/buss. Reiser vi på egenhånd og har leiebil, har vi hatt med sete. Leide sete en gang i Italia og det var ikke tilfredsstillende. Nå er barnet 8, så nå har vi med pute til bruk i taxi og leiebil. Anonymous poster hash: 9908a...6a5
Plutselig_gravid Skrevet 12. juni 2016 #40 Skrevet 12. juni 2016 Nei. Men så kjører vi ikke bil/taxi heller. Da hadde vi tatt med hvis det ikke hadde vært mulig å leie ordentlige seter. Vi velger å bo sentralt når vi reiser til syden med barn, og bruker dermed bena. Eneste bussreise har vært tur/retur flyplassen med buss, og ellers bybusser med toppfart på 30 km/t.
Blondzilla Skrevet 12. juni 2016 #41 Skrevet 12. juni 2016 Om jeg skulle leid vil hadde jeg tatt med sete. Skulle jeg bare tatt transferbuss til hotellet ville jeg droppet det. Jeg tar buss i Oslo med barna mine daglig, og jeg har ikke med sete da akkurat. Ikke er det belter i bussen heller.
Daquiry Skrevet 12. juni 2016 #42 Skrevet 12. juni 2016 Babysetet, ja, men ikke det dråget vi har nå, veier jo et tonn 😳.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #43 Skrevet 12. juni 2016 Vært i syden to ganger, aldri hatt med bilstol Første gang hadde vi bæresele. Anonymous poster hash: 19785...1c4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #45 Skrevet 13. juni 2016 Leide bilstol på flyplassen i Spania. De fleste flyplasser (bilutleiere på flyplasser) har dette. Anonymous poster hash: 8b2d8...b11
Blomstogbier Skrevet 13. juni 2016 #46 Skrevet 13. juni 2016 Hi, hva mener du? Vi skal til syden, men vi skal ikke kjøre bil? Kjøre bil kan vi gjøre i Norge.. Vi skal være på stranda.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #47 Skrevet 13. juni 2016 Vi hadde med spedbarnssetet (som hun brukte til hun var 1 år) da hun var så liten. Så kjøpte vi sittepute som hun har brukt siden. Vi var ikke på turer da hun var fra 2-4 år.Vi kommer vi også til å fortsette med å ha med pute til hun blir minst 1.40. Hun er nå 132. Anonymous poster hash: 97a70...aae
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #48 Skrevet 13. juni 2016 Ja det gjør jeg. Har til gode å møte noen som har bilsete til så store barn til syden. Er begrenset hvor mye bilkjøring man gjør uansett. Har heller ikke med bilsete til mindre barn til fly og buss (aldri møtt andre som har det heller), men leier et til leiebil og eller taxi. Anonymous poster hash: 1c2ee...630
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #49 Skrevet 13. juni 2016 Vi har kjøpt oss en trunki sekk til mini som også er en bilpute - gjør det enkelt å få den med ☺️ Ser de selger de på minmis: http://www.mimmis.no/trunki-boostapak-rosa-bilstol-sekk Anonymous poster hash: 3ed80...bc4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #50 Skrevet 13. juni 2016 Det har vi leid i "syden". Anonymous poster hash: 888a7...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå