Gå til innhold

Bestilt sofa, 2 dager senere er den på salg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg noen rettigheter her? Sofaen er satt ned 4000,-. Det er jo mye penger. De ansatte må ha visst om denne kampanjen? Sofaen blir levert mandag. Den skal betales ved levering. Jeg har allerede sendt mail til de. Men kan jeg evt. benytte meg av angrerett?

Anonymous poster hash: b674c...9bd

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det ser jo ut som jeg kan angre kjøpet. Men jeg vil egentlig ikke angre kjøpet, bare ha den til rabattert pris. Så lenge den ikke er levert/betalt burde det jo gå?

Skrevet

Bestilte du i butikk eller på nett? I butikk er det ikke angrefrist. Kun ved fjernsalg, som over internett eller telefon

Anonymous poster hash: 3667d...b9f

Skrevet

Bestilte du i butikk eller på nett? I butikk er det ikke angrefrist. Kun ved fjernsalg, som over internett eller telefon

Bestilte på tlf...

Skrevet

Bestilte på tlf... Anonymous poster hash: b674c...9bd

Da kan du benytte deg av angrefrist. Men kostnad for returfrakt må du bære selv. Da må du nesten regne på om den blir rimeligere på salg

Annonse

Skrevet

Hvis du ikke har betalt ennå så tror jeg ganske sikkert du får den for salgsprisen :-)

Anonymous poster hash: 1a9f2...de1
Skrevet

Hvis du ikke har betalt ennå så tror jeg ganske sikkert du får den for salgsprisen :-)

Anonymous poster hash: 1a9f2...de1

Ja, jeg håper jo inderlig det lar seg gjøre. Håper bare jeg får tak i butikken før sofaen blir levert! Tenkte å ringe de med en gang åpner mandag, selv om jeg har sendt mail. Levering er mellom 10 og 16, men butikken åpner ikke før 10...

Skrevet

Da kan du benytte deg av angrefrist. Men kostnad for returfrakt må du bære selv. Da må du nesten regne på om den blir rimeligere på salg Anonymous poster hash: 3667d...b9f

Å ringe inn til butikken går som å oppsøke butikken, da gjelder ikke angrerettloven.

Nei du har ingen angrerett, og med mindre butikken oppererer med prisgaranti kan du ikke kreve varen til salgspris.

Men du kan kontakte dem og håpe litt medfølelse. Å kreve derimot kommer du nok ingen vei med.

Anonymous poster hash: f6609...5b0

Skrevet

Vi opplevde det samme på bohus. Vi kontaktet de og spurte hvorfor de ikke hadde opplyst om dette (på en pen måte).

De beklaget og vi fikk sengen til samme pris som tilbudet. 

Anonymous poster hash: 8a34e...c37
Skrevet

Vi opplevde det samme på bohus. Vi kontaktet de og spurte hvorfor de ikke hadde opplyst om dette (på en pen måte).

De beklaget og vi fikk sengen til samme pris som tilbudet. 

Det er Bohus dette gjelder. Da er det vel håp? Jeg har sendt en e-post som adresserer nettopp dette (på en høflig måte)

Skrevet

Det er Bohus dette gjelder. Da er det vel håp? Jeg har sendt en e-post som adresserer nettopp dette (på en høflig måte)

Da er det håp :) Kommer sikkert ann på hvem du møter :)

Skrevet

Å ringe inn til butikken går som å oppsøke butikken, da gjelder ikke angrerettloven.

Nei du har ingen angrerett, og med mindre butikken oppererer med prisgaranti kan du ikke kreve varen til salgspris.

Men du kan kontakte dem og håpe litt medfølelse. Å kreve derimot kommer du nok ingen vei med.

Anonymous poster hash: f6609...5b0

Ehhh, nei!

http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

Når kan jeg bruke angreretten?

Du har angrerett når:

kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).

Anonymous poster hash: fd856...2b0

Annonse

Skrevet

Er butikkene pliktige til å si i fra om at varer selges på salg få dager senere?

Anonymous poster hash: 01cc5...b29
Skrevet

Er butikkene pliktige til å si i fra om at varer selges på salg få dager senere?

Anonymous poster hash: 01cc5...b29

De har jo ikke noen plikt til det, men det er jo god etikk å gjøre det. Jeg håper jo de vil se at det er urimelig at jeg betaler full pris når den enda ikke er levert eller betalt for.

Skrevet

Ehhh, nei!

http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

Når kan jeg bruke angreretten?

Du har angrerett når:

kjøpet har blitt gjort over internett eller via telefon (og næringsdrivende har lagt opp til at salget skal skje på den måten).

Bohus regnes ikke som et telefonutsalgssted. Om du har ringt butikken regnes det som salg over disk. Da gjelder ikke angrefristen.

Skrevet

Bohus regnes ikke som et telefonutsalgssted. Om du har ringt butikken regnes det som salg over disk. Da gjelder ikke angrefristen.

Men hvis varen ikke er levert eller betalt, vil det ikke da stille seg annerledes?

Skrevet

Men hvis varen ikke er levert eller betalt, vil det ikke da stille seg annerledes?

Nei. Det er det samme om butikken bestiller noe for deg og du betaler ved levering. Det er fortsatt salg over disk.

Skrevet

Nei. Det er det samme om butikken bestiller noe for deg og du betaler ved levering. Det er fortsatt salg over disk.

Da får jeg bare håpe de vil gi meg sofaen til salgspris allikevel... Spurte om det med angrefrist i e-posten også, men da utgår jo det... 4000,- er jo mye penger

Skrevet

Ehhh, fortsatt nei!

http://www.dinside.no/919516/angrerett-er-proverett

Angrerettloven styrer angreretten, og gjelder norsk fjernsalg eller salg «utenfor fast utsalgssted». I praksis: Nett-, telefon-, dør- eller stand-salg. Angrerett gjelder altså ikke i vanlige, fysiske butikker som Elkjøp, men i for eksempel nettbutikken til Elkjøp.

Angrerett gjelder ikke i Bohus-butikken, men gjelder når man har kjøpt noe via telefon, ja.

Skrevet

Ehhh, fortsatt nei!

Angrerettloven styrer angreretten, og gjelder norsk fjernsalg eller salg «utenfor fast utsalgssted». I praksis: Nett-, telefon-, dør- eller stand-salg. Angrerett gjelder altså ikke i vanlige, fysiske butikker som Elkjøp, men i for eksempel nettbutikken til Elkjøp.

Angrerett gjelder ikke i Bohus-butikken, men gjelder når man har kjøpt noe via telefon, ja.

Hun ringer da til en fysisk butikk, og bestiller ikke via nettbutikk. Jobber selv i møbelforretning, og det er ikke angrerett på denne type salg. Da går det isåfall på goodwill fra selgeren. Så kunden har ikke loven i hånd når det kommer til angrerett i butikker!

Men litt ufint å ikke informere om salgsprisen, her burde selgeren ha visst bedre. Regner med det burde ordne seg, HI :) Sålenge man er høflig og ikke KREVER, så bruker det alltid å være rom for å gi rabatt, eventuelt møtes på halvveien :)

Anonymous poster hash: 5e04b...f8e

Skrevet

Ehhh, fortsatt nei!

Håper jo dette er riktig, da har jeg vel mer å komme med ift til å få den rabatterte prisen...

Skrevet

Hun ringer da til en fysisk butikk, og bestiller ikke via nettbutikk. Jobber selv i møbelforretning, og det er ikke angrerett på denne type salg. Da går det isåfall på goodwill fra selgeren. Så kunden har ikke loven i hånd når det kommer til angrerett i butikker!

Men litt ufint å ikke informere om salgsprisen, her burde selgeren ha visst bedre. Regner med det burde ordne seg, HI :) Sålenge man er høflig og ikke KREVER, så bruker det alltid å være rom for å gi rabatt, eventuelt møtes på halvveien :)

Jeg skrev i e-posten at jeg burde blitt informert, for da ville jeg ventet. Jeg skrev også at jeg derfor forventet å få den til salgspris.. Burde jeg formulert meg annerledes? Var en høflig e-pst asså, men jeg spurt ikke pent liksom...

Skrevet

Jeg skrev i e-posten at jeg burde blitt informert, for da ville jeg ventet. Jeg skrev også at jeg derfor forventet å få den til salgspris.. Burde jeg formulert meg annerledes? Var en høflig e-pst asså, men jeg spurt ikke pent liksom...

Du kan ikke forvente å få den til salgspris, jeg ville ikke gitt deg full rabatt da isåfall. For her har du faktisk ingen rettigheter. Kampanjepris varer fra mandag til lørdag i 1 eller 2 uker som regel. Man kan da faktisk ikke ta hensyn til alle de som handler 2 dager før og 2 dager etter, til fullpris.

Skrevet

Du kan ikke forvente å få den til salgspris, jeg ville ikke gitt deg full rabatt da isåfall. For her har du faktisk ingen rettigheter. Kampanjepris varer fra mandag til lørdag i 1 eller 2 uker som regel. Man kan da faktisk ikke ta hensyn til alle de som handler 2 dager før og 2 dager etter, til fullpris.

Jeg får håpe de er greie da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...