Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #1 Skrevet 11. juni 2016 Mulig rart spørsmål, men jeg er av typen som unngår konfrontasjoner, og som ikke liker å feks prute på ting. Kjøper sjelden av privatpersoner. Har funnet en ting under babyutstyr som selger har skrevet 500 kr på. Jeg har googlet litt, og 500 er halv pris av ny pris. Tenkte jeg skulle sende en melding. Hva skriver dere? Type "hei, jeg byr 400 for stolen"? Syns det er så vanskelig :/ Anonymous poster hash: 39973...843
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #2 Skrevet 11. juni 2016 Mulig rart spørsmål, men jeg er av typen som unngår konfrontasjoner, og som ikke liker å feks prute på ting. Kjøper sjelden av privatpersoner. Har funnet en ting under babyutstyr som selger har skrevet 500 kr på. Jeg har googlet litt, og 500 er halv pris av ny pris. Tenkte jeg skulle sende en melding. Hva skriver dere? Type "hei, jeg byr 400 for stolen"? Syns det er så vanskelig :/ Anonymous poster hash: 39973...843 Jeg selger kun til den prisen jeg har skrevet. Orker ikke prute. Men du kan selvfølgelig prøve deg! Anonymous poster hash: e7327...3b9
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #3 Skrevet 11. juni 2016 Jeg sender en hyggelig melding. F.eks. Hei, har du solgt xxxx? Er det mulig å få kjøpt den for 400? Ta kontakt med meg hvis det er interessant for deg. Ha en fin dag. Noe i denne gaten. Jeg pleier også å vente til varen har ligget ute noen dager, det er lettere å få en ok pris da. Har også i bakhodet at selger ønsker nok mer å selge den, enn jeg ønsker å kjøpe den 😊 Anonymous poster hash: c8557...ff7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #4 Skrevet 11. juni 2016 Pruter bare om det står feks "500 kr eller bud" ellers betaler jeg det der står om jeg vil ha tingen Anonymous poster hash: 64243...825
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #5 Skrevet 11. juni 2016 Pruter aldri. Er det for dyrt, er jeg ikke interessert. Opplever også sjelden at folk pruter på det jeg legger ut. Solgte nylig en vare til 2000, en fyr prøvde seg på 1500, men kom tilbake og ga 2000 (som var en god pris, langt under halvparten av ny.) Anonymous poster hash: 3cf79...16c
Gjest Muji81 Skrevet 11. juni 2016 #6 Skrevet 11. juni 2016 Problemet med finn er at veldig mange ikke har kvaler med å prute. Jeg har fått utrolig mange skambud gjennom årene. Svarer aldri på dem. Det mest irriterende jeg har opplevd var noen som kom for å kjøpe stol (som var priset lavt fordi jeg vil selge fort). Etter å ha sett at stolen var som annonsert så vil han betale mindre. Gr...angrer på at jeg solgte. Så....du kan bare foreslå en pris, er antakelig andre som allerede har gjort det.
amandine Skrevet 11. juni 2016 #7 Skrevet 11. juni 2016 Jeg pruter og ofte blir vi enige. Solgt selv noe jeg ville ha 800 for til 600 her forleden dag. Det hadde ligget ute en stund og da var det ok. Har noe liggende ute nå og vet at om noen byr under er det ok for meg. Skambud er ikke ok. Jeg ville bare spurt om selger kan tenke seg å selge for.....?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #8 Skrevet 11. juni 2016 Hater når enkelte pruter. For de kommer med skambud. Solgte nettopp en vogn, la den ut til 7000 kr. Så får jeg Mail om hun kan få kjøpe den for 4500 kr. Syntes det er frekt. Anonymous poster hash: 48c3b...e59
amandine Skrevet 11. juni 2016 #9 Skrevet 11. juni 2016 Hater når enkelte pruter. For de kommer med skambud. Solgte nettopp en vogn, la den ut til 7000 kr. Så får jeg Mail om hun kan få kjøpe den for 4500 kr. Syntes det er frekt. Anonymous poster hash: 48c3b...e59 Det er jeg enig i. Og når jeg får sånne mailer svarer jeg enten at det er fullstendig uaktuelt, eller så svarer jeg ikke i det hele tatt.
*blomst* Skrevet 11. juni 2016 #10 Skrevet 11. juni 2016 Hvis jeg ser at varen har ligget ute en stund skriver jeg gjerne noe ala " Ser du har xx liggende til salgs på finn, er denne fortsatt til salgs? Vil du selge den for xx kr? Med vennlig hilsen " Har da stort sett fått positivt svar, har dog unngått å gi skambud
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Mulig rart spørsmål, men jeg er av typen som unngår konfrontasjoner, og som ikke liker å feks prute på ting. Kjøper sjelden av privatpersoner. Har funnet en ting under babyutstyr som selger har skrevet 500 kr på. Jeg har googlet litt, og 500 er halv pris av ny pris. Tenkte jeg skulle sende en melding. Hva skriver dere? Type "hei, jeg byr 400 for stolen"? Syns det er så vanskelig :/ Anonymous poster hash: 39973...843 Står det gi bud? Om ikke betaler det du de vil ha om du vil kjøpe. Så mange frekke på finn. Anonymous poster hash: e8204...c10
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Det er jeg enig i. Og når jeg får sånne mailer svarer jeg enten at det er fullstendig uaktuelt, eller så svarer jeg ikke i det hele tatt. Jeg svarte at det får du ikke. Vognen ble solgt dagen etter jeg la den ut, til prisen jeg hadde lagt den ut til. ☺️ Så var ikke overpriset heller. Anonymous poster hash: 48c3b...e59
amandine Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 Det er jo ting på finn som helt klart er overpriset, og det er jo lov å spørre så lenge man gjør det ordentlig. En vare er ikke verdt mer i kroner og øre enn hva noen er villig til å betale...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 De gangene jeg pruter, skriver jeg ofte: "Hei. Bla bla bla. Jeg gir deg XX kroner og kan hente det med en gang. Mvh. XXX xxxx." Pleier å få det til enten prisen jeg foreslår, men er det for lavt forhandler vi som regel en stund til en pris som er OK for oss begge. Jeg kjøper sjeldent noe til oppført pris på Finn Anonymous poster hash: 0c562...e7c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Det er jo ting på finn som helt klart er overpriset, og det er jo lov å spørre så lenge man gjør det ordentlig. En vare er ikke verdt mer i kroner og øre enn hva noen er villig til å betale... Enig, mye overprising på finn.no. Hender noe pruter på det jeg legger ut. Av og til er det greit for meg, mens andre ganger vil jeg ha prisen jeg har satt. Da skriver jeg bare det tilbake. Det er unødvendig å ta det personlig om folk pruter. Anonymous poster hash: e92d6...448
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Du kan si Jeg henter den i kveld for kr xxx. Anonymous poster hash: 72950...f18
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Jeg synes det er slitsom når folk forsøker å prute. Jeg er høflig, og svarer alle, men selger alltid til prisen jeg har bestemt. Noen ganger må jeg vente en uke eller tre, men som regel selges tingene innen et par dager. Anonymous poster hash: e7327...3b9
Kakao1234 Skrevet 11. juni 2016 #18 Skrevet 11. juni 2016 Gidder ikke svare på skambud når jeg selger ting på finn. Selv pruter jeg aldri når jeg handler brukt av privatpersoner. Akkurat av den grunn at jeg synes det er så irriterende når folk prøver å prute på ting jeg selger. Synes jeg det er for dyrt så tar jeg heller ikke kontakt. Koster en ting 500,- så synes jeg det er smålig å by 400,- En hundrelapp er ikke mye å spare liksom. Det aller værste er de som begynner å prute når de kommer og henter varen. Typ "Fikk bare tatt ut tohundrelapper, kan du veksle?" Jeg er ikke noen minibank. Ha akkurat beløp, eller bruk Vips eller lignende.
LilleVilje Skrevet 11. juni 2016 #19 Skrevet 11. juni 2016 Hva er greia med å si "XX kroner og så henter jeg den med en gang?" Skjønner det hvis det er store ting som kan være upraktisk å oppbevare, men jeg har fått det på klokker og bæretøy, blant annet. Eh, nei, huset mitt velter antageligvis hvis jeg må oppbevare denne bæreselen en eneste time til, så det var et godt argument! Eller ikke. Hvorfor skulle det få meg til å selge vesentlig billigere? Er ofte skambud også, når de skriver de kan hente med en gang. Jeg pleier ikke å legge ut ting særlig dyrt, men når jeg har lagt ut noe til 700 kr og noen skriver "tar den for 350 og henter med en gang!", syns jeg det er plagsom telefonselgeratferd og blir irritert. En høflig melding som de du fikk forslag om øverst, er mye bedre enn den der hentegreia. Med mindre det er spesifikt presisert i annonsen at dette må ut fort pga plassmangel, syns jeg det er et tåpelig argument.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #20 Skrevet 11. juni 2016 Hva er greia med å si "XX kroner og så henter jeg den med en gang?" Skjønner det hvis det er store ting som kan være upraktisk å oppbevare, men jeg har fått det på klokker og bæretøy, blant annet. Eh, nei, huset mitt velter antageligvis hvis jeg må oppbevare denne bæreselen en eneste time til, så det var et godt argument! Eller ikke. Hvorfor skulle det få meg til å selge vesentlig billigere? Er ofte skambud også, når de skriver de kan hente med en gang. Jeg pleier ikke å legge ut ting særlig dyrt, men når jeg har lagt ut noe til 700 kr og noen skriver "tar den for 350 og henter med en gang!", syns jeg det er plagsom telefonselgeratferd og blir irritert. En høflig melding som de du fikk forslag om øverst, er mye bedre enn den der hentegreia. Med mindre det er spesifikt presisert i annonsen at dette må ut fort pga plassmangel, syns jeg det er et tåpelig argument. Ueing Her er det ikke lett å få solgt ting Anonymous poster hash: 72950...f18
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #21 Skrevet 12. juni 2016 Jeg bor i en nabokommune til Oslo og det er veldig tettbefolket her. Får nesten alltid solgt ting raskt, så treffer tydeligvis med pris. Hvis man bor grisgrendt til må man kanskje akseptere at folk pruter. Her jeg bor trenger jeg ikke det. Så man kan jo se an hvor personen som har lagt ut varen bor. Anonymous poster hash: e7327...3b9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #22 Skrevet 12. juni 2016 Jeg pruter aldri. Ikke fordi det er flaut, men for at folk burde få den prisen de vil ha. Er noe for dyrt, lar jeg bare være å kjøpe... Anonymous poster hash: cbd7f...bda
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #23 Skrevet 12. juni 2016 Typisk norsk å irritere seg over pruting. Slik jeg ser det, er det helt normalt å prute når man kjøper noe brukt. OM jeg skulle by lavt(det dere kaller skambud), forventer jeg sjeldent at jeg får det til den prisen, men at selger møter med et motbud, så blir man enige etterhvert:) Hvis man ikke orker pruting, skriver man bare `ferdig prutet` i annonseteksten. Anonymous poster hash: 20348...906
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #24 Skrevet 12. juni 2016 Jeg pruter ofte på Finn, er vel helt greit det, bare svar nei hvis du ikke vil selge så billig. Kjøpte en gang et maleri som selger ville ha 10 000,- for, fikk det til slutt for 6000,- :-) Anonymous poster hash: 84533...8d9
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2016 #25 Skrevet 12. juni 2016 Ja, det er nok typisk norsk å ikke orke pruting. Vi er jo ikke vant til det. Jeg liker det ikke, det tar tid og jeg vil heller bare få oppgitt en pris og så bestemme meg om jeg ønsker å kjøpe varen til den prisen eller ikke. Anonymous poster hash: e7327...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå