Gå til innhold

Antrekk i begravelse på denne tiden av året...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg nødt til å ha svart el andre mørke farger? Eller er lyst beige/brunt innafor?

Er nær pårørende.

Anonymous poster hash: 48050...696

Fortsetter under...

Skrevet

Svart bukse eller svart skjørt og hvit bluse?

Skrevet

Hadde tenkt meg lys beige linbukse m hvit topp. Har en lys brun jakke jeg kan bruke til.

Har sort bukse og blazer i skapet, men det antrekket er noen år gammelt og føler meg ikke vel i det...

Skrevet

Synes ikke lys beige er innafor i en begravelse.

Anonymous poster hash: 842e0...e63

Skrevet

Jeg synes svart selv om det er sommer. Min mor ble begravet i juli. Alle stilte i svart. Tante m familie var tilfeldigvis på besøk fra en annen kant av landet da hun døde. De lånte og kjøpte svarte klær til begravelsen. Beige i begravelse høres rart ut.

Skrevet

Har forresten vært i begravelse en solskinnsdag i mai og. Heller ikke da var det annet en svart og se, men mye korte armer.

Annonse

Skrevet

Jeg synes ikke det er innafor. Blir for mye med bare beige og hvit, er for lyst

Anonymous poster hash: 035d1...2c5
Skrevet

det er ikke innafor med noe annet enn svart i begravelse. Evt så mørkt blått eller grått at det ser svart ut. Hvit bluse/skjorte er ok under svart jakke. Jeg var i begravelse i fjor sommer og svetter bort i svart kjole, men hva spillerndet for noen rolle i de få timene? Alle andre hadde også svarte klær. Jeg hadde stusset om noen gikk i beige/hvitt og tenkt at det var respektløst.

Min mann ville for en stund siden ha på seg et blått slips i begravelse, det fikk han ikke lov til av meg.

Hva med svart bukse og enkel svart t-skjorte?

Anonymous poster hash: 5c527...574

Skrevet

Pleier ikke å legge meg borti hvordan andre går kledd, men selv går jeg alltid i svart i begravelse. Er jeg nær pårørende så er det pyntet i svart drakt og tildekket uansett temp. Er jeg bare støtte er det fortsatt svart, men mindre formelt. (Med mindre de nærmeste pårørende ytrer spesielle ønsker om farger)

Jeg har vært i begravelse i 20- i kjole og støvletter og i nesten 30+ i kjole. For meg er det å kle seg pent i sort i begravepsen et tegn på respekt ovenfor den avdøde og de nærmeste. Det er ikke så lenge og klarer man ikke kleskoden får man heller holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: 199ae...a6c

Skrevet

Vil nok sett rart ut om jeg holdt meg hjemme, da det er en forelder som er gått bort.

Jeg har en pen sort jakke, dressbukse som har jeg tydeligvis gitt til Fretex.,

Har en sort bukse av typen jegging jane, er dette innafor eller bør jeg ut og kjøpe en litt mer "pyntet" bukse?

Skrevet

*dressbukse som hører til*

Skrevet

Vil nok sett rart ut om jeg holdt meg hjemme, da det er en forelder som er gått bort.

Jeg har en pen sort jakke, dressbukse som har jeg tydeligvis gitt til Fretex.,

Har en sort bukse av typen jegging jane, er dette innafor eller bør jeg ut og kjøpe en litt mer "pyntet" bukse?

Jegging jane er ikke innafor i mine øyne

Anonymous poster hash: 035d1...2c5

Annonse

Skrevet

Hva hadde den avdøde tenkt ? Gikk i helsvart i oldemor sin. Mens mamma gikk i friske farger: rosa og grønt til sin mormor. Kommer litt annerledes på syns jeg.

Anonymous poster hash: 4d3e2...8a0

Skrevet

Hadde det stått til avdøde, tror jeg alle hadde stilt i grått og beige :/

Det var de fargene hun brukte mest selv, pluss blått og grønt. Blomstene skal gå i blå/grønne nyanser pluss hvitt.

Hun var ikke veldig formell av seg og husker som barn at hun gikk i tweed-kåpe, også i begravelser.

Men kortkort rød kjole el dongery, det hadde hun nok kommentert ;)

Skrevet

Er jeg nødt til å ha svart el andre mørke farger? Eller er lyst beige/brunt innafor?

Er nær pårørende.

Vil vel påstå at svart eller mørkt er obligatorisk, iallefall som nær pårørende. 

jeg ville kanskje gått for en sort kjole med mellomlange ermer og en tynn tynn sort strømpebukse 

Anonymous poster hash: 85ef3...2f8

Skrevet

Hvis det er så varmt skjønner jeg ikke hvorfor du vil ha bukse, bluse og jakke? Jeg synes absolutt du skal gå i svart, og jeg ville valgt en svart, knelang kjole, med ermer, evt en tynn bolero over for å dekke skuldrene.

Anonymous poster hash: 70807...9c7

Gjest Muji81
Skrevet

Beige bukse og hvit topp synes jeg blir for uformelt. Svart topp i hvert fall.

Kondolerer forresten.

Skrevet

Du har ikke en enkel Sort kjole da? Evt skjørt? Og kanskje et tynt sjal over skuldrene siden det er varmt? Tynn strømpebukse om du ikke er komfortabel med å gå uten?

Skrevet

Har mange kjoler, men ingen sorte :/

Er ellers en buksedame. Blir vel til at jeg drar og kjøper en sort penbukse. Sikkert kjekt å ha senere ogap..,

Skrevet

*senere også*

Skrevet

*senere også*

Sikkert greit å ha ja :)

Kondolerer så mye! ♥

Skrevet

Takk for råd og kondolanser!

Rart hvordan man henger seg opp i slike småting i en sådan stund.

Skrevet

Kondolerer💛

Jeg håper nesten folk kommer fargerikt kledd i min begravelse for å feire livet, men tenker generelt at svart eller mørk blå/grå er safe når ikke noe annet er avtalt.

Anonymous poster hash: 535e4...d06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...