Gå til innhold

I hvilken uke kjente dere liv i magen?:)

Anbefalte innlegg

Er i uke 16+4 og venter spent på første tegn fra den lille. Dette er mitt andre barn og har hørt at man kan kjenne det tidligere vist man er andregangs gravid? Men foreløpig ingen tegn og ikke noen andre symptomer på graviditet. Merkelig, håper alt er bra der inne<3

Fortsetter under...

Annonse

Uke 15 med første, 12 med andre. Nå er jeg i uke 17 med tredjemann, men kjenner fremdeles ikke noe... Merkelig. UL hos fastlegen på fredag viste et levende foster, heldigvis! Morkaka er foran, men det var den i de forrige svangerskapene også. Jeg har ingen følelse i huden på nederste del av magen etter to keisersnitt, vet ikke om det har noe å si? Men det var slik med andremann også, og da kjente jeg jo i uke 12 likevel... Merkelig.

Jeg er 2-gangs, men 9 år siden sist. Den gang kjente jeg liv allerede i uke 13, det er vel så tidlig som det overhodet er mulig, (og ungen var/ er en skikkelig sprellemann) så jeg har ikke forventninger om å kjenne noe like tidlig denne gangen, men det blir VELDIG spennende med neste uke...! Er 12+3 nå, så har sneket meg en liten tur inn hit på forskudd, hi hi ;)

Uke 15 med første, 12 med andre. Nå er jeg i uke 17 med tredjemann, men kjenner fremdeles ikke noe... Merkelig. UL hos fastlegen på fredag viste et levende foster, heldigvis! Morkaka er foran, men det var den i de forrige svangerskapene også. Jeg har ingen følelse i huden på nederste del av magen etter to keisersnitt, vet ikke om det har noe å si? Men det var slik med andremann også, og da kjente jeg jo i uke 12 likevel... Merkelig.

Det er nok ikke umulig at det er noe arrvev e.l. som gjør det litt mindre følsomt nå :)

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Joda, kjente fra uke 13 denne gangen også, noen rare "sprell". Men ikke så mye/ ofte som sist, og føler at det hele har vært mer "dempet", nesten så jeg er i tvil om det er spark eller aktivitet i tarmen. Men så viser det seg på UL at morkaka ligger frem mot magen, så da er det vel naturlig å kjenne mindre. Alt var i orden i hvert fall :)

• 3 uker senere...

17+2 kjente jeg liv første gang. Er førstegangsfødende, så mulig der var tegn til liv tidligere. Kan derimot ved sikkerhet si at jeg kjente liv for første gang da og kjent tilnærmet daglig liv siden. Er 18+1 nå. Vakre blomst som vokser så fint i mors mage. 

Anonymous poster hash: becf0...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...