Gå til innhold

Noen som har gått på Treider fagskole? Evt nettstudie økonomi?

Anbefalte innlegg

Jeg er godt voksen, i 40 årene, men har pga sykdom ikke fått fullført studiet mitt. Jeg har vært hjemme og syk i flere år. Nå er det så mange år siden jeg startet et studie, og jeg føler jeg har glemt alt jeg lærte. Jeg er fremdeles ikke frisk, men jeg greier ikke slå meg til ro med at jeg ikke fikk fullført utdannelsen min. Kravet mitt har nok sunket med årene, jeg trenger ikke lenger bli revisor, men jeg vil så gjerne jobbe med noe innenfor regnskap, lønn, bilagsføring etc.

Siden jeg fremdeles er syk så vil jeg ikke greie et fulltidsstudie. Det beste hadde vært et nettbasert studie, evt et deltidsstudie på kveldsstid.

Men er det egentlig verdt det? Jeg betaler mange penger, men vil jeg få en jobb etterpå? Føler jo at disse nettbaserte/ deltidsstudiene på kveldsstid er litt kvasi i forhold til en høgskoleutdannelse. Eneste positive jeg kan se er at mange av de har fag som jobber direkte i dataprogrammer, ikke bare teori.

Noen som har erfaringer og kan dele?

Anonymous poster hash: 29257...b86

Fortsetter under...

Jeg var langtidsledig og fikk saksbehandlerkurs via NAV på Utdanningshuset. Hadde lite tro på det selv før jeg startet. Det viste seg å være både interresant og relevant for min bachelorgrad. Fra langtidsledig gikk jeg ut i et to år langt vikariat innen offentlig forvaltning og fikk nylig fast jobb. Så min erfaring er i alle fall at det endret hele karrieren min. Jeg ville kontaktet Treider og fått råd om hva de tror vil hjelpe deg ut i arbeidslivet igjen. Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 2b6fb...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...