Gå til innhold

Hadde du latt ti-åringen tatt spin spider på tusenfryd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stjerneklart

Det første som slo meg var - selvfølgelig, så lenge hun høy nok. Men når jeg tenker meg om så er jeg faktisk litt usikker. Husker jeg tok en karusell som barn, og i denne måtte jeg bokstavelig talt holde meg fast selv, jeg hadde sklidd ut av den om ikke. Jeg fikk heldigvis litt støtte av bøyla, så jeg slapp å bære hele vekta mi, men uten at jeg hadde tviholdt meg fast så hadde jeg garantert deiset rett i bakken fra ca 25 meters høyde. Veldig, veldig skummelt! Så om jenta er akkurat på høydegrensa, og spinkel i tillegg, da ville jeg nok hatt mine tvil. 

Det første som slo meg var - selvfølgelig, så lenge hun høy nok. Men når jeg tenker meg om så er jeg faktisk litt usikker. Husker jeg tok en karusell som barn, og i denne måtte jeg bokstavelig talt holde meg fast selv, jeg hadde sklidd ut av den om ikke. Jeg fikk heldigvis litt støtte av bøyla, så jeg slapp å bære hele vekta mi, men uten at jeg hadde tviholdt meg fast så hadde jeg garantert deiset rett i bakken fra ca 25 meters høyde. Veldig, veldig skummelt! Så om jenta er akkurat på høydegrensa, og spinkel i tillegg, da ville jeg nok hatt mine tvil.

Er det jeg tenker på også. Jeg husker jeg tok loopen som ung og følte jeg måtte holde meg fast. Håper det er kø:P

Anonymous poster hash: f0782...5af

Ja selvfølgelig. Guttungen har tatt alt i liseberg siden han var 9 år og høy nok. Balder, atmorfear, kanoen, og den grønne nye der du er i fritt fall 6 ganger. Ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 97f56...302

Annonse

Ja selvfølgelig. Guttungen har tatt alt i liseberg siden han var 9 år og høy nok. Balder, atmorfear, kanoen, og den grønne nye der du er i fritt fall 6 ganger. Ikke noe problem.

Jo, men når man er ganske spinkel da? Hun har nesten ikke hofter. Jeg håper de ser an sånt, eller er det kun høyde det går på?

Anonymous poster hash: f0782...5af

Det må nesten du vurdere. Min var også ganske spinkel, og jeg var redd han skulle falle ut. Ekkelt, men det gikk helt fint. Var ikke sjansen for at han kunne falle noen veier. Var vel min angst som var verst. Han ELSKET det.

Vet ikke hvordan setene er på den. Jenten min har tatt loopen fra hun var 4 år. Der låses bøylen helt ned i fanget slik at man sitter ordentlig fast. Andre karuseller har jeg opplevd å det blir et mellomrom mellom bøyle og fang, og da er det en liten mulighet for å skli ut om man er veldig spinkel. Gutten min var veldig høy og spinkel/undervektig i 7 årsalderen. Vi tok den båten som går frem og tilbake, satt øverst på stor fart. Hadde ikke jeg sittet ved siden av og holdt han fast, hadde han falt rett av. En veldig ekkel opplevelse.

Så vidt jeg husker så er det slik at bøylen er "spiss" nederst, sånn at den går mellom beina og det er dermed ike mulig å skli ut den veien iallefall. Jeg ville latt ungen ta den

Anonymous poster hash: 799b1...b0c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...