Gå til innhold

Kan man reise til utlandet på weekendtur når man er delvis sykemeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt etter en operasjon i foten. Jeg kan gå fint, men er nødt til å ta pauser og slappe av når jeg trenger det og halter litt, derfor er jeg sykemeldt 60 % og jeg har en fysisk krevende jobb. Det er lege og arbeidsgiver som har blitt enige om dette sammen. Jeg begynner å jobbe fullt om 3 uker. Hva er reglene på utenlandsreise? Bestilte tur lenge før jeg ødela foten. Hvis jeg ikke går mye, så kommer det til å bli roligere dager der enn hjemme med 3 barn

Anonymous poster hash: 8a2a6...cdf

Fortsetter under...

Skrevet

Det er helt greit, men du skal notere det på sykemeldingen

Anonymous poster hash: 83909...a3e

Skrevet

Om du kun er borte fra etter vanlig arbeidstid fredag tom søndag kveld trenger du ikke skrive dette på sykemeldingen.

Når du skriver opp utlandsopphold og ikke søker om å beholde sykepenger under turen vil det ikke bli utbetalt sykepenger/refusjon til arbeidsgiver. Dersom du skal reise en av de dagene du er sykemeldt fx om du jobber mandag-onsdag og avikler sykemeldingsdagene torsdag-fredag og da reiser torsdag må du søke om å beholde sykepengene hos NAV. Dersom du ikke gjør det vil du ikke få penger/arbeidsgiver vil ikke få refusjon (de kan da kreve du bruker feriedager). Dette gjelder også om de arbeidsdager du er bort er avspassering.

Når dere fyller inn i forhold til utland skal dere altid tenke hverdager (mandag-fredag). Om dere er borte disse dagene må man altid søke med mindre man skal avvikle ferie,

Anonymous poster hash: debd3...cbc
Skrevet

Om du kun er borte fra etter vanlig arbeidstid fredag tom søndag kveld trenger du ikke skrive dette på sykemeldingen.

Når du skriver opp utlandsopphold og ikke søker om å beholde sykepenger under turen vil det ikke bli utbetalt sykepenger/refusjon til arbeidsgiver. Dersom du skal reise en av de dagene du er sykemeldt fx om du jobber mandag-onsdag og avikler sykemeldingsdagene torsdag-fredag og da reiser torsdag må du søke om å beholde sykepengene hos NAV. Dersom du ikke gjør det vil du ikke få penger/arbeidsgiver vil ikke få refusjon (de kan da kreve du bruker feriedager). Dette gjelder også om de arbeidsdager du er bort er avspassering.

Når dere fyller inn i forhold til utland skal dere altid tenke hverdager (mandag-fredag). Om dere er borte disse dagene må man altid søke med mindre man skal avvikle ferie,

Anonymous poster hash: debd3...cbc

Ok. Takk for svar. Kommer til å reise sent torsdag. Så er en arbeidsdag da. Må jeg inn til nav å si fra eller kan jeg sende en mail?

Anonymous poster hash: 8a2a6...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...