Gå til innhold

Noen som vet av tannkrem som ikke er "sterk" på smak ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 7 bruker enda babytannkrem fordi hun synes alle tannkremer er så sterke. Selv den som er fra 6 år fra colgate hyler hun som om hun blir drept av. Har sagt at det ikke blir kjøpt inn mer av den hun liker, har nå 2 nytenner.

Noen som vet av noen som ikke er sterke? Evt. uten xylitol,er vel det som setter den sterke smaken? Hun er like hysterisk for tyggis og sånn med xylitol,så har ikke noe med at hun ikke vil pusse,er flink sånn.

Kommer jo til å pusse med annen tannkrem om vi vi ikke finner noen, men tenkte dere kloke damer kanskje kjenner til noen jeg ikke vet om 😊

Fortsetter under...

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Den billigste til colgate er ikke så sterk. Beskytter bare mot hull. Husker ikke hva den heter. Har vi annen tannkrem får jeg spm om jeg kan kjøpe den som ikke er så sterk.

Skrevet

Jeg synes jo alt av Solidox er tamme greier, derfor kjøper jeg aldri det. Kanskje det kunne være noe :) Eller en fra iherb.

Skrevet

Iherb ja,kanskje det. Noen med erfaringer der ?

Skrevet

Zendium for barn. Smaker tutti frutti. Er også anbefalt av tannleger fordi den har mindre såpe i seg og skummer ikke. Bra også om man har lett for å få munnsår/ munnskold. Mine på 5 og 8 bruker kun denne.

Anonymous poster hash: ec584...72c

Skrevet

Men hva er galt med babytannkrem? Mine på 3 og 7 bruker fremdeles zendium 0-5. Prøvde den nye solidox 0-6, men den var visst grusom. Colgate 6+ er alt for sterk.

Anonymous poster hash: 1c2a1...645

Annonse

Skrevet

Trodde de måtte gå over til annen tannkrem når nytennene kom opp, var iallefall det tannpleieren sa. Men kanskje ikke såå krise ?

Skrevet

Sensodyne smaker ikke så mye synes jeg, men jeg vet ikke om den bør brukes til barn. Spør på apoteket! Kanskje de har reisetuber så dere kan prøve og se om den faller i smak 😃

Skrevet (endret)

Zendium for barn. Smaker tutti frutti. Er også anbefalt av tannleger fordi den har mindre såpe i seg og skummer ikke. Bra også om man har lett for å få munnsår/ munnskold. Mine på 5 og 8 bruker kun denne.

Anonymous poster hash: ec584...72c

Denne jeg skulle anbefalle og. Min datter på 5 liker heller ikke sterke tannkremer. Men denne liker hun. Endret av Fru vims
Skrevet

Sliter med det samme her og spurte tannlegen.

Fikk anbefalt Zendium og den ble jaggu godkjent.

Skrevet

Trodde de måtte gå over til annen tannkrem når nytennene kom opp, var iallefall det tannpleieren sa. Men kanskje ikke såå krise ?

Største forskjellen jeg ser på tubene (bortsett fra smaken) er fluor-innholdet. Det går vel an å gi en fluortablett etterpå. Det viktigeste må vel være å pusse tennene

Anonymous poster hash: 1c2a1...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...