Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #26 Skrevet 9. juni 2016 Det er vel greit, det har jo vært så fint vær :-) Anonymous poster hash: a9009...850
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #27 Skrevet 9. juni 2016 Hadde ikke brydd meg. Er 40 og i langt forhold. Det var ikke en seksuell setting. Du kan like godt lenkes mellom kjøkkenet og senga hvis normen er å alltid være bluferdig. Anonymous poster hash: 8eb24...d2b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #28 Skrevet 9. juni 2016 Hmm. Tenker det er ok, men du kunne beholdt undertøyet på... 😉 Anonymous poster hash: 3ad41...5d8
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #30 Skrevet 9. juni 2016 Det er en veldig enkel regel man kan leve etter. Dersom det du gjør ikke er noe du med lett hjerte kan fortelle kjæresten din, bør du: a) Ikke gjøre det eller Finne ny kjæreste Anonymous poster hash: 8ec68...4a8
the amazing spidermamma Skrevet 9. juni 2016 #31 Skrevet 9. juni 2016 Det er en veldig enkel regel man kan leve etter. Dersom det du gjør ikke er noe du med lett hjerte kan fortelle kjæresten din, bør du: a) Ikke gjøre det eller Finne ny kjæreste Anonymous poster hash: 8ec68...4a8 Men hun visste jo ikke at kjæresten muligens kunne reagere på dette, da. Jeg synes ikke dette var så ille, jeg, da. Men man må være trygg på at man vet hvor man har hverandre, og det ser jo ut som om kanskje kjæresten her ikke er det. Jeg tror jeg ikke ville ha laget noe mer ut av dette med mindre det blir et tema.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #32 Skrevet 9. juni 2016 Dette er vel ikke verre enn å gå på en nudiststrand i mine øyne.. Jeg ville jo aldri badet naken i den situasjonen du var i. Men det har med min sjenerthet å gjøre og ikke med at jeg syns det var galt. Anonymous poster hash: 44ff9...af6
Parallellogrammet Skrevet 9. juni 2016 #33 Skrevet 9. juni 2016 Dette med sjalusi og hva som er innafor eller ikke er utrolig subjektivt! Hadde jeg gjort det samme som deg HI hadde mannen min syntes at det hadde vært morsomt. Jeg har veldig store bryster. For noen dager siden hadde jeg og min bedre halvdel en diskusjon om en på jobben min som aldri har sett meg i øynene, men stirrer åpent på brystene mine. Dette er relativt vanlig, men han her er ekstrem. Da kom det frem at mannen min alltid ser på puppene til alle han møter. Det syntes jeg var morsomt og holdt på å flire meg ihjel av. Vi har vært sammen i snart 20 år, har flere barn sammen og har aldri en eneste gang følt på sjalusi eller usikkerhet. Min forrige kjæreste derimot taklet ikke at min nærmeste venn var en kjekk homofil kar, han var så sjalu at han knapt fungerte. Subjektivt. Individuelt. Kommer helt an på forholdet. For oss hadde dette ikke vært et problem overhodet.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #34 Skrevet 9. juni 2016 Jeg bader naken hver sommer og ser ikke på det som noe min mann trenger å vite, og om han visste er det ikke noe han trenger tenke mer på. Anonymous poster hash: dfc11...0a3
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #35 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er ikke så god på multisitering, så jeg summerer opp noen refleksjoner etter alle svarene her: Det med nakenhet og normer for hva det innebærer å være i forhold er absolutt kulturelt. Det som overrasker meg litt her, er at så mange her syns nakenbading er feil i den rammen her. Ikke bare blir jeg overraska, jeg får en del tanker som gjør meg litt pessimistisk på vegne av kulturen vår, som at: - Kroppen er så seksualisert at nakenhet i alle situasjoner blir gjort seksuell - I et forhold så "eies" kroppen av den man er sammen med i den forstand at mange mener den man er sammen med har noe med om man nakenbader med andre. Ord som upassende og respekt for partneren blir trukket fram, og jeg syns ikke de hører hjemme her. - Det slår meg at sjalusi er mye vanligere enn jeg har trodd (sikkert fordi jeg selv bare unntaksvis har kjent på det). Mon tro om ikke folk hadde spart seg for en del ugreie følelser om man hadde større aksept for realitetene - at man både kan ha respekt for hverandre OG bade naken (som eksempel, det finnes tusen andre), at ikke all kontakt mellom kjønnene er del av et seksuelt spill, at man ikke slutter å ville ha det gøy med andre mennesker selv om man er i et forhold osv. osv. Sikkert flere ting også... Men takk for svar, damer! Godt å se at bildet er litt nyansert også - at flere tenker som meg rundt det her. Jeg har ligget våken en stund i natt og tenkt på det her, for å finne ut hva jeg skal gjøre. Basert på en del andre samtaler med kjæresten min, hvor han eksplisitt har sagt at noen ting trenger man ikke si, spesielt hvis det unødig skaper sjalusi (han mener at den som sitter med følelsen av sjalusi har det vondt med det og trenger ikke bensin på bålet med bilder i hodet osv.), så tenker jeg at jeg lar dette ligge. Men jeg skal snakke litt generelt om hvor grensene går i forholdet vårt, slik at vi slipper å såre hverandre og kan bli trygge på hvor vi har hverandre. HI Anonymous poster hash: 93024...9a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #36 Skrevet 9. juni 2016 Hadde ikke fortalt det, synes ikke du gjorde noe galt! Anonymous poster hash: 720ca...b01
Ylva og Mathilde Skrevet 9. juni 2016 #37 Skrevet 9. juni 2016 Jeg hadde ikke likt at kjæresten min badet naken med to damer, men det er av den enkle grunn at jeg selv ikke er vant med nakenbading, og for meg er ikke det noe man gjør med hvem som helst. Jeg er også veldig usikker, og derfor sjalu, så det hadde nok plaget meg. Jeg kan godt forstå at mange ikke ser på det som noe problamtisk, og heier på de som har en slik instilling, men jeg er ikke helt moden for det riktig ennå. Skal spørre kjæresten min hva han hadde synes!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #38 Skrevet 9. juni 2016 Jeg ville aldri funnet på å bade naken sammen med to menn jeg ikke var gift med. Jeg tror heller aldri mannen min ville gjort noe slikt. Jeg ville blitt svært lei meg dersom mannen min nakenbadet sammen med to damer. Jeg tror faktisk det ville blitt slutt. For meg ville det vært utroskap og jeg ville blitt veldig skuffet. Men det er vårt forhold. Jeg er ganske prippen, mannen min er heller ikke noen nudist, akkurat. Spørsmålet blir jo hva som er riktig i forholdet deres. Dere må finne en balanse mellom ditt avslappede forhold til nakenhet og mannen din som føler det annerledes. Jeg sympatiserer veldig med din mann. Ikke rart han er usikker på deg og redd for at du skal være utro når du nakenbader med andre menn. Anonymous poster hash: f48dc...c3d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #39 Skrevet 9. juni 2016 Jeg er mye naken rundt og foran mannen min. Samme er han med meg. Men for oss er det unaturlig å skulle ha den nakenheten med andre voksne. Det er noe vi deler sammen. Så nakenbading alene med motsatt kjønn er uaktuelt. Anonymous poster hash: 78933...958
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #40 Skrevet 9. juni 2016 Det stikker litt i magen at enkelte mener det er grunnlag for å gjøre det slutt. Jeg håper virkelig ikke kjæresten ser det slik (men i så fall ville han vel vært mer frampå med å fortelle om grensene sine?). Vi har ikke snakka spesifikt om denne situasjonen, så jeg vet jo ikke nøyaktig hva kjæresten min mener. Det å være i forhold er uansett en ypperlig sjanse til å bli konfrontert med hvordan man er og hvor man står i forskjellige saker. Jeg har egentlig ikke tenkt at jeg har et så liberalt forhold til nakenhet, men jeg ser jo nå at andre vurderer det slik. Jeg er ikke naken hist og her i alle mulige situasjoner, men midt på natta i mørket ser jeg ikke problemet. Jeg viste meg ikke fram eller gjorde noe nummer ut av det, og dessuten syns jeg at jeg er mer sexy i bikini (det er noe med at man antyder nakenheten og gjør det derfor mer erotisk og spesielt). Det at jeg var naken så jeg ikke på som at jeg delte noe med andre som hører hjemme i forholdet. Hadde jeg derimot bydd meg fram naken, tatt på de andre eller latt de ta på meg, sett de dypt inn i øynene mens jeg strippa av meg klærne el.l. så hadde jeg sett slik på det og tenkt at det var utroskap. Det har utvikla seg til et ganske interessant tema dette, syns jeg. Takk for alle svar, dere setter i gang mange tanker for meg. HI Anonymous poster hash: 93024...9a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #41 Skrevet 9. juni 2016 Jeg sympatiserer veldig med din mann. Ikke rart han er usikker på deg og redd for at du skal være utro når du nakenbader med andre menn. Anonymous poster hash: f48dc...c3d Jeg sympatiserer også med kjæresten min, men ikke fordi jeg er slik eller slik, men fordi sjalusi er en vond følelse jeg ikke unner han å ha. Jeg tror ikke den kommer av usikkerhet på meg, men på seg selv og det at man ikke kan vite hva andre gjør, tenker og føler om ting. Han mener det er en bekreftelse på følelsene han har for meg, og at han som regel holder det for seg selv fordi han ikke ønsker at jeg skal justere meg etter det. HI Anonymous poster hash: 93024...9a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #42 Skrevet 9. juni 2016 Jeg kan ikke svare for noen andre enn meg selv men jeg hadde blitt utrolig såret og hadde klikket om kjæresten min badet baken med to andre jenter etter jeg var gått fra en fest. Men kjæresten min vet dette og hadde derfor aldri gjort det, for vi har snakker om grenser. Kanskje noe dere også bør gjøre, snakke om hvor grensene går? Anonymous poster hash: 325a5...574
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #43 Skrevet 9. juni 2016 Jeg kan ikke svare for noen andre enn meg selv men jeg hadde blitt utrolig såret og hadde klikket om kjæresten min badet baken med to andre jenter etter jeg var gått fra en fest. Men kjæresten min vet dette og hadde derfor aldri gjort det, for vi har snakker om grenser. Kanskje noe dere også bør gjøre, snakke om hvor grensene går? Anonymous poster hash: 325a5...574
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #44 Skrevet 9. juni 2016 Hadde aldri likt at kjærsten min hadde badet naken med to damer. Selvom det ikke hadde vært noe seksuelt over det så hadde jeg likevel fått bilder oppe i hodet mitt. Jeg er litt rar sånn. Selv om jeg ikke er ekstremt sjalu, men sliter med å stole på andre pga av ting jeg har opplevd. Kjærsten min hadde reagert på samme måte som meg. Men det er meg. Og egentlig så gjorde du ikke noe galt. Var jo bare bading. Men folk er forskjellige på hva som er greit og ikke greit. Anonymous poster hash: 05d0f...a1d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #45 Skrevet 9. juni 2016 Jeg syns du har gjort noe galt. Anonymous poster hash: 1b9a5...544
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #46 Skrevet 9. juni 2016 Jeg kan ikke svare for noen andre enn meg selv men jeg hadde blitt utrolig såret og hadde klikket om kjæresten min badet baken med to andre jenter etter jeg var gått fra en fest. Men kjæresten min vet dette og hadde derfor aldri gjort det, for vi har snakker om grenser. Kanskje noe dere også bør gjøre, snakke om hvor grensene går? Anonymous poster hash: 325a5...574 Helt klart en vekker for å snakke med han om disse tingene. Som dere kanskje skjønner er dette et relativt ferskt forhold - vi har bare vært sammen ett år ca, og selv om vi snakker veldig mye og godt sammen, så har vi ikke kartlagt alle mulige ting som har betydning for forholdet vårt enda (kanskje blir man aldri ferdig med å kartlegge heller...). HI Anonymous poster hash: 93024...9a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #47 Skrevet 9. juni 2016 Hadde aldri likt at kjærsten min hadde badet naken med to damer. Selvom det ikke hadde vært noe seksuelt over det så hadde jeg likevel fått bilder oppe i hodet mitt. Jeg er litt rar sånn. Selv om jeg ikke er ekstremt sjalu, men sliter med å stole på andre pga av ting jeg har opplevd. Kjærsten min hadde reagert på samme måte som meg. Men det er meg. Og egentlig så gjorde du ikke noe galt. Var jo bare bading. Men folk er forskjellige på hva som er greit og ikke greit. Anonymous poster hash: 05d0f...a1d Det jeg har utheva spiller nok en viss rolle for kjæresten min også. Han har bare vært i korte forhold før, og alle har de endt fordi dama har vært utro. Jeg er ikke som dem, vi er veldig ulike typer - før har han gått etter den umiddelbare tiltrekningen, og den har oppstått med jenter som er veldig seksuelt kontaktsøkende (om jeg kan si det sånn), og de framstår ut fra hva han forteller som jenter som leter mye etter bekreftelse fra det motsatte kjønn. Jeg er ikke sånn, og det vet han. HI Anonymous poster hash: 93024...9a0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #48 Skrevet 9. juni 2016 Det jeg har utheva spiller nok en viss rolle for kjæresten min også. Han har bare vært i korte forhold før, og alle har de endt fordi dama har vært utro. Jeg er ikke som dem, vi er veldig ulike typer - før har han gått etter den umiddelbare tiltrekningen, og den har oppstått med jenter som er veldig seksuelt kontaktsøkende (om jeg kan si det sånn), og de framstår ut fra hva han forteller som jenter som leter mye etter bekreftelse fra det motsatte kjønn. Jeg er ikke sånn, og det vet han. HI Anonymous poster hash: 93024...9a0 Ja da er det vanskelig å stole på andre når man har opplevd sånt. Selv om den nåværende partneren ikke er utro. Det er sånn både jeg og kjærsten min har det. Han er redd for at jeg skal være utro selvom jeg faktisk aldri har vært det mot noen og jeg er ikke sånn i det hele tatt. Er veldig trofast. Så ikke så lett det der. Anonymous poster hash: 05d0f...a1d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2016 #49 Skrevet 9. juni 2016 Jeg var på fest i helga som var. Kjæresten dro hjem tidlig fordi han er i eksamensperiode nå. Utpå natta fant jeg og to andre (menn, hvis det har betydning) ut at vi skulle bade. Jeg bada uten klær, det samme gjorde en av de andre, mens sistemann hadde bokser på. Det var overhodet ikke noen seksuell stemning rundt det hele, vi bare løp ned til vannet, vrengte av oss klærne og hoppa ut i iskaldt vann før vi gikk opp og pakka oss inn i håndklær. Dagen etterpå fortalte kjæresten min meg at hver gang jeg er på fest/byen så har han en slags uro inni seg fordi han er redd jeg skal være utro. Når han sa dette tenkte jeg inni meg at jeg nok ikke bør nevne detaljen om at jeg ikke hadde badetøy på da jeg bada. Egentlig tenker jeg som så at min kropp er ikke seksuell når den er utenfor seksuelle situasjoner, og der og da hadde jeg ingen tanker om at dette var noe kjæresten min har noe med. Har jeg gjort noe galt? Hadde dere tenkt noe rundt det her, enten på egne vegne eller om kjæresten/mannen deres hadde gjort dette? Anonymous poster hash: 93024...9a0 Jeg hadde ikke gjort det selv og hadde heller ikke likt at mannen gjorde det. Anonymous poster hash: 973cd...fdd
Violeta Skrevet 9. juni 2016 #50 Skrevet 9. juni 2016 Jeg har et veldig avslappet forhold til nakenhet, så jeg hadde godt kunne gjort det samme som deg uten å tenke noe mer på det. Eksmannen min er akkurat lik, så han hadde ikke reagert på det i det heletatt. Han er faktisk enda mer liberal og synes alle kunne gått nakne hele tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå