Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaringer, men er nysgjerrig på det samme. Ringte nemlig og bestilte time for konsultasjon der og kjente jeg ble irritert bare av å snakke med helsesekretæren deres som satt på sentralbordet. Det gjorde meg litt skeptisk men legene kan jo være flinke likevel. Hva var det som gjorde at du fikk blandede følelser?

De er helt fantastiske! Ikke noe vondt å si om de. De har virkelig stilt opp for oss og vi angrer ikke på at vi valgte dem. Tett oppfølging og dyktige på å forklare ting. De tok all min redsel alvorlig og lyttet virkelig til alle tanker og spørsmål vi hadde. Sykepleieren der er helt unik, skulle ønske alle sykepleiere var som henne.

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: fbc78...431

Jeg sitter akkurat med to streker på testen og skal ta blodprøve i morgen.

Er mer fornøyd med han legen som ikke er dr. Holst. (Husker ikke hva han heter)

Har fra før en ivf jente laget der som ble 2 år i mai :)

Sykepleieren der er GULL. Husker at etter jeg møtte henne første gang, tenkte jeg:

Der er det en som har havnet i rett yrke.

Lykke til med valget

Jeg har vært i kontakt med Fertilitetssenteret/Dr. Holst to ganger, og begge ganger ble jeg spontant gravid før oppstart med IVF (har en datter på 3 og termin i juli med nr. 2). Litt flaks der, men uansett: Erfaringene mine med Fertilitetssenteret og Dr. Holst er meget gode - de får mine varmeste anbefalinger! :Nikke: (Jeg har tidligere hatt 3 mislykkede IVF-forsøk på Rikshospitalet, og ville pga. ventetid gått direkte til Fertilitetssenteret hvis jeg skulle startet på nytt nå.)

Lykke til!

Først av alt, tusen takk for tilbakemedlinger. Jeg hadde time hos Øyvind Nytun. Veldig hyggelig i begynnelsen av konsultasjoner. Lyttet til det jeg hadde å si. Jeg dro alene siden mannen min jobber i Afrika. Jeg tror det med at mannen min bor langt unna og at vi sees tre ganger i året vil ikke gjøre det lett for oss å bli gravide. Kanskje det gjorde at han mistet litt troen selv på dette?

Han virket ikke så opprømt på slutten, nesten så han overså meg. Jeg mått erekke frem hånden får å si ha det. Kanskje det er jeg som er vanskelig?

Dere som har vært der, hvor mange ivf måtte dere igjen, kjøpte dere "pakker"?

Annonse

Først av alt, tusen takk for tilbakemedlinger. Jeg hadde time hos Øyvind Nytun. Veldig hyggelig i begynnelsen av konsultasjoner. Lyttet til det jeg hadde å si. Jeg dro alene siden mannen min jobber i Afrika. Jeg tror det med at mannen min bor langt unna og at vi sees tre ganger i året vil ikke gjøre det lett for oss å bli gravide. Kanskje det gjorde at han mistet litt troen selv på dette?

Han virket ikke så opprømt på slutten, nesten så han overså meg. Jeg mått erekke frem hånden får å si ha det. Kanskje det er jeg som er vanskelig?

Dere som har vært der, hvor mange ivf måtte dere igjen, kjøpte dere "pakker"?

Vi har vært hos Øyvind også. Han kan være litt kort, men veldig profesjonell og hyggelig. Vi har akkurat gjennomført vår første ivf og det ser ut til at dette gikk rette veien, så vi trengte da en runde om ikke det er kjemisk. Men dette er individuelt. Det kommer jo helt an på "utfordringene" deres. Er det det at mannen er mye borte som er årsaken så kan det jo gå på første. Vi tok ikke pakke, synes det var noe pessimistisk ved det og vi hadde gode odds. Lykke til 😊

Vi har vært hos Øyvind også. Han kan være litt kort, men veldig profesjonell og hyggelig. Vi har akkurat gjennomført vår første ivf og det ser ut til at dette gikk rette veien, så vi trengte da en runde om ikke det er kjemisk. Men dette er individuelt. Det kommer jo helt an på "utfordringene" deres. Er det det at mannen er mye borte som er årsaken så kan det jo gå på første. Vi tok ikke pakke, synes det var noe pessimistisk ved det og vi hadde gode odds. Lykke til Anonymous poster hash: fbc78...431

Tusen takk for svar. Gratulerer! Så betryggende å høre at det har lyktes for dere, det gir meg håp. Hvor lenge har dere prøvd?

Vi har også bare gode ord å si om de! Sitter her med termin om 44 dager 😀 Her lyktes vi på første fryseforsøk.

Kan av og til oppleves litt travelt, men føler oss godt ivaretatt av både leger og sykepleier. Og ikke minst så er det korte ventetider.

Vi har også bare gode ord å si om de! Sitter her med termin om 44 dager Her lyktes vi på første fryseforsøk.

Kan av og til oppleves litt travelt, men føler oss godt ivaretatt av både leger og sykepleier. Og ikke minst så er det korte ventetider.

Takk for svar. Hvorfor fryseforsøk?

• 3 uker senere...

På første ivf runde satte de inn 1 egg, også ble 4 egg lagt på frys. Istedenfor å ta full rulle med medisiner ble det neste gang satt inn 1 egg i naturlig syklus. Veldig kjekt å slippe all medisineringen 😊 Tok kun eggløsningssprøyte og progresteron i etterkant av innsett.

• 2 uker senere...

Har også bare positive ting å si om dem og anbefaler de på det varmeste! Vi kom fra tre mislykkede forsøk på Riksen, og følte oss nå sett og ivaretatt. Holst var tryggheten selv, og smilte like bredt som oss da vi fikk klaff på første forsøk. Er enig i kommentarene om sykepleieren, hun er helt fantastisk! 

• 3 uker senere...

Oppdatering. Har kjøpt nesespray som jeg skal begynne med i morgen. Men jeg litt småforkjølet-tett nese. Lurer på om nesesprayen vil fungere optimalt med forkjølelses nesespray. Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: efb37...49c

Annonse

Vi har også vært der. Vi hadde Øyvind Nytun som vår lege. Han kan virke litt kort og få litt samlebåndfølelse men er dyktig på det han gjør.

Vi hadde to forsøk selv før vi valgte å gå for ed. Øyvind kom med anbefalinger og hjelp til dette. Det var han som tok det opp faktisk.

Han har hjulpet oss og støttet oss hele veien og nå har vi termin i nov.

Hadde kun Holst ved egguttak en gang men virket hyggelig og han også kan nok sine saker.

Hun i resepsjonen hadde jeg noen runder med.... Hu likte ikke jeg heller uhøflig og merkelig.. Klagde på hu jeg..

Jeg lurer fælt på hvem sykepleier dere mener... Det er ei jeg brukte tid på å like, eldre dame... Hu kunne være ganske brå og svare hu og.. Også var det ei lyshåret yngre dame som var helt utrolig... Likte henne best jeg da.

Men alt i alt anbefaler vi de👍🏼

Vi har også vært der. Vi hadde Øyvind Nytun som vår lege. Han kan virke litt kort og få litt samlebåndfølelse men er dyktig på det han gjør.

Vi hadde to forsøk selv før vi valgte å gå for ed. Øyvind kom med anbefalinger og hjelp til dette. Det var han som tok det opp faktisk.

Han har hjulpet oss og støttet oss hele veien og nå har vi termin i nov.

Hadde kun Holst ved egguttak en gang men virket hyggelig og han også kan nok sine saker.

Hun i resepsjonen hadde jeg noen runder med.... Hu likte ikke jeg heller uhøflig og merkelig.. Klagde på hu jeg..

Jeg lurer fælt på hvem sykepleier dere mener... Det er ei jeg brukte tid på å like, eldre dame... Hu kunne være ganske brå og svare hu og.. Også var det ei lyshåret yngre dame som var helt utrolig... Likte henne best jeg da.

Men alt i alt anbefaler vi de

Takk for svar. Ja, det var Nytun som tok imot oss også og som anbefaler å sette inn bare ett egg. Føler at sjansene ervstørre hvis man setter inn to, en ett. Selvfølgelig kan jo dette ende i flerlinger.

Takk for svar. Ja, det var Nytun som tok imot oss også og som anbefaler å sette inn bare ett egg. Føler at sjansene ervstørre hvis man setter inn to, en ett. Selvfølgelig kan jo dette ende i flerlinger.

Jeg tror vi fikk satt inn to pga alder. Men hvis du ønsker to så snakk med han. Da får du evt en forklaring på hvorfor ikke.

Når vi hadde ed så fikk jeg bare ett inn pga sjansen var så mye større og jeg har hatt to ks, så de ville unngå tvillinger.

På meg satte de inn ett, det var på grunn av gode reserver (fikk ut mange egg) og alder. Er 29. Fikk beskjed at de prøver å inngå flerlinger da det regnes som risikosvangerskap og det er jo ganske stor påkjenning på kroppen med ivf. 😊 De tar nok en vurdering på hva som gir størst sjanser for dere i forhold til alder osv. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...