Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Har en på 7,5 måneder som ikke viser antydning til å krabbe. Altså, hun prøver av og til å løfte rumpa, men det er ikke i nærheten en gang. I tillegg har hun den siste tiden nektet å ligge på gulvet, både med og uten meg. Hun vil helst sitte på fanget, i vippestolen eller henge på armen. En sjelden gang kan vi legge oss ned uten at hun hyler av full hals. Tips? Hun kommer jo aldri til å få til den krabbingen om hun kun sitter på fanget. Anonymous poster hash: 70ade...de4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 ikke stress. Normalområdet for å starte krabbing strekker seg helt fra 4 mnd til drøye året. (Ifølge en bekjent som jobber med småbarn). I tillegg så skal de vel også ha en klengeperiode når de er ca 7-9 mnd (hvis jeg husker riktig). Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så mye på det, om hun er ok ellers. Anonymous poster hash: 682ee...cdb
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Vår eldste var sånn. Hun snudde seg fra rygg til mage da hun var 6 mnd og fra mage til rygg da hun var 7 mnd. Gikk da hun var 14-15 mnd. Nå er hun 5 år og i full fres både høyt og lavt De tar ting i eget tempo. Anonymous poster hash: 50d8e...12b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Min begynte å åle ved 11 måneder, krabbe ved 15 og gikk ved 18. Helt normal sa HS til meg. Anonymous poster hash: 5eff8...e00
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Sønnen vår er også 7,5 mnd. Han rullet fra rygg til mage ved 4,5 mnd., fra mage til rygg ved 6,5 mnd., og begynt å åle seg ved 6 mnd. Nå åler han seg raskt og fint framover, ruller alle veier og har kommet seg opp i krabbeposisjon. Han er ikke i nærheten av å krabbe ennå, men står og gynger i krabbeposisjon (på knær og albuer). Vi lar ham ligge masse på gulvet, nesten hele tiden mens han er våken. Hvordan reagerer datteren din når dere legger henne på gulvet? Litt sutring må man tåle, hun kan jo ikke alltid gjøre akkurat det hun vil. Blir hun distrahert av leker? Lyder? Musikk? Sanger med bevegelser? Det er viktig at hun begynner å trives på gulvet igjen. Hun kan ikke sitte på fanget eller i vippestol hele tiden! Hun trenger å trene musklene sine selv om hun tydeligvis helst vil sitte eller kose. Anonymous poster hash: 0f609...bb0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Min jente: Ålte seg ved 10 mnd, krabbet på alle fire ved 12 mnd, gikk ikke sine første skritt før hun var 18-19 mnd. Gikk stødig ved 20 mnd. Hun er nå to år og to mnd og løper som en liten helt, hopper og klatrer. Dette går nok bra skal du se. Hun har alltid vært treig motorisk. Anonymous poster hash: 30461...b3c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Sønnen vår er også 7,5 mnd. Han rullet fra rygg til mage ved 4,5 mnd., fra mage til rygg ved 6,5 mnd., og begynt å åle seg ved 6 mnd. Nå åler han seg raskt og fint framover, ruller alle veier og har kommet seg opp i krabbeposisjon. Han er ikke i nærheten av å krabbe ennå, men står og gynger i krabbeposisjon (på knær og albuer). Vi lar ham ligge masse på gulvet, nesten hele tiden mens han er våken. Hvordan reagerer datteren din når dere legger henne på gulvet? Litt sutring må man tåle, hun kan jo ikke alltid gjøre akkurat det hun vil. Blir hun distrahert av leker? Lyder? Musikk? Sanger med bevegelser? Det er viktig at hun begynner å trives på gulvet igjen. Hun kan ikke sitte på fanget eller i vippestol hele tiden! Hun trenger å trene musklene sine selv om hun tydeligvis helst vil sitte eller kose. Anonymous poster hash: 0f609...bb0 Hun har likt å ligge på gulvet helt fram til noen uker siden. Før kunne hun ligge leeenge og kose seg med lekene sine og kikke rundt seg. Nå de siste 2 ukene har hun begynt å hylgråte allerede før hun treffer bakken. Så fort hun skjønner at hun skal ned på gulvet, er det full katastrofe. Og det er ikke sutring, det er virkelig hyling og skriking helt til jeg tar henne opp igjen. Hun lar seg ikke så lett distrahere av leker. Det fungerer i et par sekunder mens hun hulker inni seg og tårene renner, så er det påan igjen Skal sies at hun var treg på rullingen også, så hun er kanskje generelt treg, bare? Jeg er så usikker! Anonymous poster hash: 70ade...de4
Mikako Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Har du prøvd kiropraktor? Babyen vår hylte mykje når ho låg på golvet. Det viste seg å vere fleire låsningar i både bekken og nakke. Etter dette vart ordna hadde ho eit enormt hopp både fysisk og mentalt :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #9 Skrevet 8. juni 2016 Er det uansett tid, sted(prøvd i sofaen?) og person som legger henne ned? I så tilfelle hadde jeg spurt helsesøster. det kan være låsninger som hun over nevner. Anonymous poster hash: db4e3...bec
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #10 Skrevet 8. juni 2016 Er det uansett tid, sted(prøvd i sofaen?) og person som legger henne nø ed? I så tilfelle hadde jeg spurt helsesøster. det kan være låsninger som hun over nevner. Anonymous poster hash: db4e3...bec Det er stort sett uansett tid og sted, annet enn i senga mi på morgenen. Da kan hun ligge på magen en halvtime i strekk og kose og tulle. Virker ikke som låsning, men heller kanskje en frykt for at jeg skal gå fra henne. Hun hyler når jeg legger henne ned på rygg også, til og med på badet for å skifte bleie. Men når hun legges for kvelden (i akkurat sammw stilling) er det ikke en lyd fra henne. Hi Anonymous poster hash: 70ade...de4
Fru vims Skrevet 8. juni 2016 #11 Skrevet 8. juni 2016 Syntes ikke det hørtes så uvanlig ut. Er vel rundt 10 måneder de bør kunne krabbe fikk jeg høre av helsesøster når jeg var på 9 måneders kontroll med eldste. Da hadde han krabbet en stund og det var vist veldig tidlig. Så tror du kan ta det helt med ro. Og en del barn liker ikke å ligge alene og vil gjerne ha kos og nærhet hele tiden. Min yngste var sånn.
Mumua Skrevet 8. juni 2016 #12 Skrevet 8. juni 2016 Er nok bare det utviklingsspranget hun har nå som gjør at hun trenger mer nærhet og kos. Mi jente er snart 8 mnd og har vært ekstremt klengete en lang periode nå. Det skjedde ett voldsomt utviklingshopp omtrent samtidig og alt roet seg for noen dager siden. Det blir nok bedre snart
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #13 Skrevet 8. juni 2016 Vår jente holdt på sånn fra 6-7mnd, når er hun 7.5 og storkoser seg på gulv og lekegrind. Vi øvde litt hver dag men når hun hylte plukket jeg henne opp. Så ble d ekstra mye mammakos en periode 😍 Anonymous poster hash: dc65f...34b
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 Stor forskjell på barn. Sønnen min gikk ikke før han var nesten 17 mnd. søsteren gikk rundt bordet når hun var 7 mnd. Alt er normalt. Anonymous poster hash: dc94a...683
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Varierer fra barn til barn. Jeg har en på 8,5 mnd. Han rullet fra rygg til mage da han var 3 mnd. Fra mage til rygg da han var 5,5 mnd. Kravla rundt seg selv og bakover fra 5,5 mnd. Ålte seg fremover fra 7 mnd. Mye har egentlig skjedd de siste to månedene. Satt seg opp selv for 2 uker siden, da han var 8 mnd. Begynte samtidig å krabbe, men det går fremdeles fortere å åle seg så hvis han har tenkt seg lengre strekker så velger han ofte det. For noen dager siden begynte han å reise seg opp ved bordet osv. Plutselig så skjer det mye på en gang skal du se. Anonymous poster hash: 4b074...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå