Gå til innhold

Barn som mister skolesaker hele tiden

Anbefalte innlegg

Sønnen min går i første. Har kjøpt nye blyanter og farger tusen ganger i år. Han mister de hele tiden, og sier læren legger de i en skuff på skolen hvor skolens blyanter er.

Tips til å få han til å slutte å rote så mye?? Det er dyrt

Anonymous poster hash: d7558...a34

Fortsetter under...

Slutt å kjøpe inn når han roter dem vekk, eller innfør "karantenetid" hvis du ikke vil være kjempestreng. En uke eller noe uten.

Han må jo lære å ta vare på tingene sine, men han lærer ingenting når du bare kjøper nytt med en gang.

Anonymous poster hash: 75c1d...736

Slutt å kjøpe inn når han roter dem vekk, eller innfør "karantenetid" hvis du ikke vil være kjempestreng. En uke eller noe uten.

Han må jo lære å ta vare på tingene sine, men han lærer ingenting når du bare kjøper nytt med en gang.

Anonymous poster hash: 75c1d...736

Jeg kjøper ikke nytt hver gang, for ofte får han låne eller får av klasse-skuffen. Sånn sett lærer han jo ingenting. Men om jeg ikke sender med pennal får jeg kjeft. Hvis han mangler farger får jeg notis om det.

Jeg merker alle fargeblyanter med navneklistremerker. Surrer dem rundt toppen av blyanten, slik at fornavnet kommer ut. Da vises fornavnet og litt av etternavnet, og det er nok til at blyantene kan identifiseres. Det går også an å skrive navn på blyantene med kulepenn, men det er MYE arbeid. (Been there, done that.)

Så gir du sønnen din beskjed om at dette er siste forsyningen med fargeblyanter, og sier at han må øve seg på å passe på dem. Og at nå som det er navn på dem, bør det gå fint.

Vi merket blyantene med fargetape på tuppen. Plutselig forsvant de ikke lengre :)

Anonymous poster hash: bcc22...d51

Tenker du på den uspissede enden? Han mister tingene sine uansett om de er merker eller ikke, kjenner jeg er irritert på han.

Jeg spør han hvor ting blir av men han vet jo ikke...

Annonse

Sønnen min går i første. Har kjøpt nye blyanter og farger tusen ganger i år. Han mister de hele tiden, og sier læren legger de i en skuff på skolen hvor skolens blyanter er.

Tips til å få han til å slutte å rote så mye?? Det er dyrt Anonymous poster hash: d7558...a34

Hva sier læreren da?

Anonymous poster hash: eefc7...24e

Hva sier læreren da?

Hun sier at hun ikke vet hvilke blyanter som er hans i skuffen, og at han ofte deler ut blyanter til de som mangler. Hun sier egentlig bare at han er grei og litt surrete. Samtidig ender jo ofte gutten min opp med å være den uten blyanter, men han får jo alltid låne.

Hun sier bare at det er viktig å ha sker man trenger på skolen...🙄

Da hadde jeg sagt til lærer at skole er i prinsippet gratis,men at du må kjøpe nye ting hele tiden. Lærer får innføre låneforbud av hverandre,kun av skolens lager.

Her kjøper vi 3 sett med fargeblyanter i året og det er det. Blir det borte,rotet vekk på skolen så er det ikke mitt eller barnas problem,men skolen sitt.

Har forøvrig aldri vært problem her at ting blir borte. I 1.klasse har de ikke eget penal heller.

Anonymous poster hash: b886b...606

Da må han få finne frem sine fra lærerskuffen slik at han får de igjen.

Min 9åring har mistet blyanten sin en gang på 3år og ingen er merket. De har låneforbud i klassen. Er det noen som mangler noe, så får de låne med lærer.

Annonse

Hun sier at hun ikke vet hvilke blyanter som er hans i skuffen, og at han ofte deler ut blyanter til de som mangler. Hun sier egentlig bare at han er grei og litt surrete. Samtidig ender jo ofte gutten min opp med å være den uten blyanter, men han får jo alltid låne.

Hun sier bare at det er viktig å ha sker man trenger på skolen...🙄

Det hjelper jo da hvis de er merket med navn!!! Da vet lærer at de er hans..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...