Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Det eneste jeg lyster på er pepsi max. Helt avhengig. Hvor ille er det med et par glass hver dag? Flere som har hatt dilla på det i svangerskapet? Så rart for jeg har ikke vært glad i det før. Er det uheldig for babyen? Anonymous poster hash: 5c745...379
Ylva og Mathilde Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Er vel ikke krise, så lenge det kun er et par små glass, men for mye koffein kan jo gi lav fødselsvekt. Ville forsøkt å få dilla på Farris Bris med en eller annen smak, el.l. i stedet da, for når jeg leser innholdsfortegnelsen på Pepsi Max o.l., tenker jeg at dette er virkelig ikke verdt over 20 kroner literen, og dette har virkelig ikke kroppen min bruk for.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #3 Skrevet 7. juni 2016 Drakk pepsi max hver dag, og mitt barn hadde store søvnproblemer og var hyperaktiv fra første dag. Jeg passer nok mer på, neste gang. Anonymous poster hash: 04d3e...af6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Absolutt max 1 liter pr dag ifht koffein. Det er anbefalingene hvis du ikke drikker noe annet med koffein. Men kunstig søtstoff er også omstridt i graviditeten. Der har de ingen offisiell anbefaling tror jeg, men har sett max en halv liter noen steder. Så du burde absolutt ikke helle innpå ubegrenset. Prøv å kutte ned! Anonymous poster hash: e5778...a1a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Drakk en del pepsimax i svangerskapet. Ut kom det ei bedagelig og rolig jente på 4090gr. Nå er hun 5mnd og har vært enkel hele veien <3 Legger seg i 20:00 tiden og sover natten igjennom. Men man bør jo såklart drikke så lite brus som mulig. Anonymous poster hash: 98cd8...654
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Drakk en del pepsimax i svangerskapet. Ut kom det ei bedagelig og rolig jente på 4090gr. Nå er hun 5mnd og har vært enkel hele veien <3 Legger seg i 20:00 tiden og sover natten igjennom. Men man bør jo såklart drikke så lite brus som mulig. Anonymous poster hash: 98cd8...654 Da var du heldig, for risikoen er at du kunne opplevd det motsatte! Det er virkelig ingen vits å ta sjansen på å ha i seg ting man vet øker risikoen for helseskader hos barnet. Håper du ikke har tenkt å gjenta det i et ev. fremtidig svangerskap? Anonymous poster hash: ff727...aeb
Fandens Oldemor Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Altså, et par glass Pepsi Max lever du fint med. Folk burde helt klart bruke mer tid på å kose seg i svangerskap, og mindre tid på å bekymre seg for absolutt alt.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Å fy nå ble jeg skremt 😔 et par glass hver dag ,4 dl i glassene mine . Det vil si nesten 1 liter hver dag det!! Jeg er alt i uke 29. Jeg som har vært så flink ellers i svangerskapet. Hyperaktiv/adhd har vi mye av på begge sider i vår familie å. Så har jeg i tilegg drukket så mye pepsi max 😟 det har ikke falt meg inn at det kan være farlig engang😢 Anonymous poster hash: 5c745...379
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Koffein frarådes i større mengder, jeg droppet kaffe, cola og te helt. Kunstig søtning frarådes også, selv om dette vel er "føre var". Ville prøvd å finne alternativer som kan være godt. Anonymous poster hash: 64d3e...3c7
Pobie Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 Kunstige søtningsstoff er omstridte, og jeg fikk beskjed av legen min om å slutte helt med pepsi max og unngå alt som inneholdt kunstig søtning.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #11 Skrevet 11. juni 2016 Jeg drakk MASSE Pepsi Max HVER dag. Gutten min er helt perfekt! Folk overdriver så.. Så lenge du ikke drikker alkohol og røyker, så tror jeg det skal gå VELDIG fint! Anonymous poster hash: 8e4df...535
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #12 Skrevet 11. juni 2016 Jeg drakk MASSE Pepsi Max HVER dag. Gutten min er helt perfekt! Folk overdriver så.. Så lenge du ikke drikker alkohol og røyker, så tror jeg det skal gå VELDIG fint! Anonymous poster hash: 8e4df...535 Hva du tror i din ignorante boble er egentlig helt uvesentlig. Tro hva du vil, takk noen makter som har bedre vett enn deg og holder et øye med barnet ditt, og slutt å råde andre til ting som er beviselig helsefarlig! Anonymous poster hash: ff727...aeb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #13 Skrevet 11. juni 2016 Å fy nå ble jeg skremt et par glass hver dag ,4 dl i glassene mine . Det vil si nesten 1 liter hver dag det!! Jeg er alt i uke 29. Jeg som har vært så flink ellers i svangerskapet. Hyperaktiv/adhd har vi mye av på begge sider i vår familie å. Så har jeg i tilegg drukket så mye pepsi max det har ikke falt meg inn at det kan være farlig engang Anonymous poster hash: 5c745...379 Brus med kunstige søtningsmidler frarådes - ingen unntak! - for barn under tre år! Da synes jeg det er rart at de ikke også fraråder det til gravide. Du kan ikke endre det du har gjort, Hi, men du kan ta et valg og endre hva du gjør fra og med i dag og fremover. Se på pepsien som røyk, da blir det kanskje lettere å slutte Anonymous poster hash: ff727...aeb
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #14 Skrevet 11. juni 2016 Jeg drakk MASSE Pepsi Max HVER dag. Gutten min er helt perfekt! Folk overdriver så.. Så lenge du ikke drikker alkohol og røyker, så tror jeg det skal gå VELDIG fint! Anonymous poster hash: 8e4df...535 Du vet at foreldre som røyker og/eller drikker/drakk i svangerskapet også mener barnet dems er helt perfekt? Det kan gå bra den veien også, vet du. Men man anbefaler det allikevel ikke. Anonymous poster hash: bdb97...4b6
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #15 Skrevet 11. juni 2016 Lurer på hvorfor folk født før 1990 kan være normale når alle drakk litersvis med kaffe hver dag. Og røyket. Merkelig. Anonymous poster hash: b634a...00d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #16 Skrevet 11. juni 2016 Brus med kunstige søtningsmidler frarådes - ingen unntak! - for barn under tre år! Da synes jeg det er rart at de ikke også fraråder det til gravide. Anonymous poster hash: ff727...aeb Fra helsenorge.no: "Produkter med kunstig søtningsstoff bør ikke brukes til små barn (barn under 3 år). Grunnen er at barn har lav kroppsvekt og at inntaket derfor lett vil overstige de øvre grenseverdiene for inntak som er gitt av Mattilsynet." Gravide har ikke lav kroppsvekt og de aller, aller fleste drikker ikke så mye brus at inntaket overstiger de øvre grenseverdiene. Anonymous poster hash: fe36e...655
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #17 Skrevet 11. juni 2016 Lurer på hvorfor folk født før 1990 kan være normale når alle drakk litersvis med kaffe hver dag. Og røyket. Merkelig. Anonymous poster hash: b634a...00d Hva mener du egentlig? Mange, mange barn ble født med for lav fødselsvekt og andre alvorlige skader før fordi foreldrene deres drakk litervis med kaffe og røyket. Da visste man ikke bedre. Nå vet vi mer. Eller vil du leve som om forskningen stoppet opp i 1990? Anonymous poster hash: fe36e...655
Ylva og Mathilde Skrevet 11. juni 2016 #18 Skrevet 11. juni 2016 Fra helsenorge.no: "Produkter med kunstig søtningsstoff bør ikke brukes til små barn (barn under 3 år). Grunnen er at barn har lav kroppsvekt og at inntaket derfor lett vil overstige de øvre grenseverdiene for inntak som er gitt av Mattilsynet." Gravide har ikke lav kroppsvekt og de aller, aller fleste drikker ikke så mye brus at inntaket overstiger de øvre grenseverdiene. Anonymous poster hash: fe36e...655 Nei, men nå er det ikke den gravides kroppsvekt vi snakker om her, men FOSTERETS. Jeeez..
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #19 Skrevet 11. juni 2016 Hva mener du egentlig? Mange, mange barn ble født med for lav fødselsvekt og andre alvorlige skader før fordi foreldrene deres drakk litervis med kaffe og røyket. Da visste man ikke bedre. Nå vet vi mer. Eller vil du leve som om forskningen stoppet opp i 1990? Anonymous poster hash: fe36e...655 For ikke å snakke om krybbedød! Anonymous poster hash: ec494...a31
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #20 Skrevet 11. juni 2016 Da var du heldig, for risikoen er at du kunne opplevd det motsatte! Det er virkelig ingen vits å ta sjansen på å ha i seg ting man vet øker risikoen for helseskader hos barnet. Håper du ikke har tenkt å gjenta det i et ev. fremtidig svangerskap? Anonymous poster hash: ff727...aeb Jeg drakk ikke noe brus og fikk "hyper" unge som ikke ville sove. Ikke sikkert det var Pepsi Max som gjorde det. Anonymous poster hash: 10494...ff7
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #21 Skrevet 11. juni 2016 Absolutt ikke. Mener slett ikke at det er noe galt med forskningen, men at det er MYE hysteri ute og går blandt folk. Bruk sunn fornuft. Fikk barn på 90. tallet, er selv født på 70. tallet. Var mange som både røyket og drakk i den tiden, og jeg vet ikke om én eneste unge som døde i krybbedød. Ikke noen med astma heller, hverken i min generasjon eller i mine barn sine. Har også en sønn som er født for 11 år siden og blandt hans venner er det flere som har allergi og astma. Ikke vet jeg om et eneste tilfelle av hverken listeria eller toxoplasmose heller. Klart man skal ta forskning alvorlig, men det er ikke dermed sagt at folk trenger å bli hysterik. Anonymous poster hash: b634a...00d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #22 Skrevet 11. juni 2016 Drakk kaffe mente jeg. Anonymous poster hash: b634a...00d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #23 Skrevet 11. juni 2016 Absolutt ikke. Mener slett ikke at det er noe galt med forskningen, men at det er MYE hysteri ute og går blandt folk. Bruk sunn fornuft. Fikk barn på 90. tallet, er selv født på 70. tallet. Var mange som både røyket og drakk i den tiden, og jeg vet ikke om én eneste unge som døde i krybbedød. Ikke noen med astma heller, hverken i min generasjon eller i mine barn sine. Har også en sønn som er født for 11 år siden og blandt hans venner er det flere som har allergi og astma. Ikke vet jeg om et eneste tilfelle av hverken listeria eller toxoplasmose heller. Klart man skal ta forskning alvorlig, men det er ikke dermed sagt at folk trenger å bli hysterik. Anonymous poster hash: b634a...00d Jeg er og født på 70 tallet. Jeg har allergi og astma, kjenner og en del på min alder som har begge deler eller en av de. Så å tenke at ingen på 70 tallet fikk astma, bare fordi du ikke kjenner noen er tåpelig Anonymous poster hash: 267f1...ccc
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #24 Skrevet 11. juni 2016 Huff, jeg drikker mye cola light hver dag. Drikker også mye vann. Er en person som generellt drikker mye veske hver dag. Nå er jeg gravid, og drikker fortsatt mye cola light til tider.. Liker det ikke, men klarer ikke å la være. Gjorde det med første svangerskap også. En rolig og bedagelig gutt. Håper på det samme denne gangen. Spiser mye sunt ved siden av, men brusdrikking blir det...😳 Anonymous poster hash: 71de5...2b3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #25 Skrevet 11. juni 2016 Nei, men nå er det ikke den gravides kroppsvekt vi snakker om her, men FOSTERETS. Jeeez.. Men fosteret drikker ikke brus! Fosteret får næring via morkaken. M.a.o. klarer mor, med sin voksne kroppsvekt, å håndtere kunstig søtstoff. Det kommer mors blod inn til fosteret via navlestrengen, ikke Fun light! Anonymous poster hash: fe36e...655
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå