Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #1 Skrevet 7. juni 2016 Gutten min kan nesten ikke se for han er så hoven i øynene sine. Han får cetrizin (?) også drypper jeg øynene med saltvann...det hjelper litt, men han er fortsatt rød og hoven i øynene og det klør og svir! Anonymous poster hash: 435e2...6a6
amandine Skrevet 7. juni 2016 #2 Skrevet 7. juni 2016 Han må få seg øyedråper! Du kan kjøpe reseptfritt Livostine, eller ta deg en tur til legen og få de samme på resept. Han må vaske håret hver kveld, få nytt putetrekk hver dag, ikke ha vinduet åpent. Det kan også hjelpe med solbriller.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #4 Skrevet 7. juni 2016 Han må få seg øyedråper! Du kan kjøpe reseptfritt Livostine, eller ta deg en tur til legen og få de samme på resept. Han må vaske håret hver kveld, få nytt putetrekk hver dag, ikke ha vinduet åpent. Det kan også hjelpe med solbriller. Tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: 435e2...6a6
amandine Skrevet 7. juni 2016 #5 Skrevet 7. juni 2016 Allergitabletter i tillegg til dråper. Det står jo i HI at han allerede bruker tabletter.
amandine Skrevet 7. juni 2016 #6 Skrevet 7. juni 2016 Tusen takk for svar :-) Anonymous poster hash: 435e2...6a6 Ja, og ikke tørk tøy/sengetøy/håndklær ute!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #7 Skrevet 7. juni 2016 Var der i mange år, stakkars gutten din.. Jeg brukte øyedråper, Livostin, zyrtec(den gang, nå enten cetirizin, Telfast, Aerius) Og nesespray, husker ikke hva den het, Lomfast? Eller lignende! Var likevel ille som barn. Øyedråper lindrer litt men jeg hadde likevel dager der jeg måtte ligge på sofaen, kunne ikke åpne øynene. Så ikke regn med mirakler! Etter andre fødsel mistet jeg 70% av min allergi pga hormonell endring. Du får krysse fingrene for at han vokser det av seg. I mellomtiden bo ved kysten, helst omringet av vann. Ikke dra til innlandet på ferie(gjort den tabben ja, uutholdelige ferier i Sverige!). Helst bruk penger på en båt, så dere kan komme ut på havet når det står på som verst. Har han gresspollenallergi, legg julimåned til havet Anonymous poster hash: 6f3ef...1ee
Gemini77 Skrevet 7. juni 2016 #8 Skrevet 7. juni 2016 Øyedråper og nesespray i tillegg til tabletter. Vaske ned hele rommet og lukke døren. Kjøpe luftrenser (gjorde underverker for allergien om natta her). Dusje hver kveld og ikke gå inn på rommet med klær han har hatt på ute. Ikke tørke klær, håndklær eller sengetøy ute. Skifte sengetøy hver kveld. Det gjør at kroppen hans får hvile fra pollen om natta og våkner uten hele ansiktet fult av verk. Da takler man dagen bedre også.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #9 Skrevet 7. juni 2016 Har ingen barn, men har en mann med allergi. For at jeg skal få mest mulig søvn må jeg vaske soverommet minst en gang i mnd, det er da tak og vegger. Sengetøy og gulv en gang i uka. Han mener ikke det har noe å si, men jeg merker stor forskjell på snorkinga hans. Nå har jeg ikke gjort det på lenge, og han sa han har måtte dobble dosa med allergimedisiner for tiden. Han har sprøyte, piller, dråper og nesespray. Så nå innrømmer han nesten at det har noe for seg. Vi har byttet soverom og har varmepumpe på rommet, den har han vært utrolig flink til å støvsuge nå. Noe han aldri har gjort før. (Slike ting mammaer gjør uten at andre merker det blit gjort.) han sa han merket en forskjell der også, så jeg får ta den utvendig nå også. Men nå i pollensesongen med vinduer og dører som er åpene, må jeg vaske mye mere inne. Ikke pga at det er støvete og skittent, men få vekk pollen som sniker seg inn. Anonymous poster hash: 90b75...4eb
Pobie Skrevet 7. juni 2016 #10 Skrevet 7. juni 2016 Det står jo i HI at han allerede bruker tabletter. Ops, leste litt for raskt.
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. juni 2016 #11 Skrevet 7. juni 2016 (endret) Etter og ha hatt ekstrem allergi selv i mange år så fortalte jeg bare legen hvilke preparater jeg ønsket sønnen min skulle få. Han er også ekstremt allergisk. Det er aerius 5 mg. Den blir man ikke trøtt av, men tar de uansett på kvelden. Og en type nesespray jeg ikke husker navnet på i farten og lomedal? tror jeg øyedråpene heter. I tillegg til vaksinasjon. Jeg er på 2 runde med vaksine, sønnen min begynte i høst og er MYYYE bedre denne sesongen:) Endret 7. juni 2016 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #12 Skrevet 7. juni 2016 Hvis det er gress han reagerer på, start vaksinering til høsten. Er i tablettform så mye enklere enn vaksinering mot bjørk. Ikke lufte! Invister i en luftrenser, samt aircondition. For all del ikke åpne vinduer under bilkjøring. Sykling gjør en også verre. Bruk solbriller som tetter mest mulig rundt øyne. Kald klut over øyne med en gang det begynner å klø, fast morgen og kveld. Anonymous poster hash: 36884...d30
amandine Skrevet 7. juni 2016 #13 Skrevet 7. juni 2016 Etter og ha hatt ekstrem allergi selv i mange år så fortalte jeg bare legen hvilke preparater jeg ønsket sønnen min skulle få. Han er også ekstremt allergisk. Det er aerius 5 mg. Den blir man ikke trøtt av, men tar de uansett på kvelden. Og en type nesespray jeg ikke husker navnet på i farten og lomedal? tror jeg øyedråpene heter. I tillegg til vaksinasjon. Jeg er på 2 runde med vaksine, sønnen min begynte i høst og er MYYYE bedre denne sesongen:) Lomudal nesespray og også øyedråper ☺ Hva heter vaksinen dere bruker? Vi skal i gang til høsten med bjørk og gressvaksine.
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2016 #14 Skrevet 8. juni 2016 Lomudal nesespray og også øyedråper ☺ Hva heter vaksinen dere bruker? Vi skal i gang til høsten med bjørk og gressvaksine. Ja, det het de:-) Nesesprayen er en annen da, med utrolig emmen smak og ubehageligheter, men den funker. Vi tar grazaxvaksine i tablettform. Jeg angrer nå på at vi ikke bare tok de sprøytene, for det skal litt til å huske på hele tiden. Men, sprøytedagen var på mandager her og da hadde sønnen kamper, og du skal ikke bedrive fysisk aktivitet samme dag. Så hadde nok valgt sprøyteform om vi fikk velge igjen. Lykke til! Vaksine er fantastisk!
amandine Skrevet 8. juni 2016 #15 Skrevet 8. juni 2016 Ja, det het de:-) Nesesprayen er en annen da, med utrolig emmen smak og ubehageligheter, men den funker. Vi tar grazaxvaksine i tablettform. Jeg angrer nå på at vi ikke bare tok de sprøytene, for det skal litt til å huske på hele tiden. Men, sprøytedagen var på mandager her og da hadde sønnen kamper, og du skal ikke bedrive fysisk aktivitet samme dag. Så hadde nok valgt sprøyteform om vi fikk velge igjen. Lykke til! Vaksine er fantastisk! Her er det trening hver dag...så spørs om ikke vi også må på tablettene... Vi gleder oss til å prøve. Vet du om det er noe aldersgrense? Lillesøster som er 7 er enda mer plaget...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #16 Skrevet 8. juni 2016 Her bruker barnet på 5 år Avamys nesespray og Telfast tabletter (knuses og blandes i syltetøy siden de er store). Har merket stor bedring etter vi byttet til Telfast fra Aerius mikstur, heldigvis. Anonymous poster hash: 7dc6c...897
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2016 #17 Skrevet 8. juni 2016 Her er det trening hver dag...så spørs om ikke vi også må på tablettene... Vi gleder oss til å prøve. Vet du om det er noe aldersgrense? Lillesøster som er 7 er enda mer plaget... Ja, var sånn vi tenkte også. Vi har tbl fremme på badet ved tannbørsten, slik husker vi det🙆🏼 En tbl smeltes under tunga hver dag i 3-5 år😬, så det er en lang prosess, men akk så verdt det! I år tar ikke sønnen min allergitabletter engang😊😊 Vet ikke aldersgrensen, tror de går utifra graden de er allergiske. Fra 0-100, og over 0,25 er du allergisk. Min da 9 åring i fjor slo ut på 97.6, så vi fikk akutt time hos lege og barnelege med en gang. Tror det er enklere for barn å få vaksine enn voksne, for der må du slå ut ganske mye for å få vaksinen. Min var 9 da vi oppdaget det og fikk med engang, og alle barna er samlet for vaksinasjon på mandager her, og de gangene vi har vært der har jeg sett barn som ser mindre ut enn min der... Huff, håpe virkelig barna dine får vaksinen, er så ille å ha det slik på det som egentlig skal være årets beste årstid❤️
Blomstogbier Skrevet 8. juni 2016 #18 Skrevet 8. juni 2016 Var der i mange år, stakkars gutten din.. Jeg brukte øyedråper, Livostin, zyrtec(den gang, nå enten cetirizin, Telfast, Aerius) Og nesespray, husker ikke hva den het, Lomfast? Eller lignende! Var likevel ille som barn. Øyedråper lindrer litt men jeg hadde likevel dager der jeg måtte ligge på sofaen, kunne ikke åpne øynene. Så ikke regn med mirakler! Etter andre fødsel mistet jeg 70% av min allergi pga hormonell endring. Du får krysse fingrene for at han vokser det av seg. I mellomtiden bo ved kysten, helst omringet av vann. Ikke dra til innlandet på ferie(gjort den tabben ja, uutholdelige ferier i Sverige!). Helst bruk penger på en båt, så dere kan komme ut på havet når det står på som verst. Har han gresspollenallergi, legg julimåned til havet Anonymous poster hash: 6f3ef...1ee Så rart! Etter min 2. graviditet utviklet jeg sterk allergi (allergisjokk), kan det ha med graviditeten å gjøre?
amandine Skrevet 8. juni 2016 #19 Skrevet 8. juni 2016 Ja, var sånn vi tenkte også. Vi har tbl fremme på badet ved tannbørsten, slik husker vi det En tbl smeltes under tunga hver dag i 3-5 år, så det er en lang prosess, men akk så verdt det! I år tar ikke sønnen min allergitabletter engang Vet ikke aldersgrensen, tror de går utifra graden de er allergiske. Fra 0-100, og over 0,25 er du allergisk. Min da 9 åring i fjor slo ut på 97.6, så vi fikk akutt time hos lege og barnelege med en gang. Tror det er enklere for barn å få vaksine enn voksne, for der må du slå ut ganske mye for å få vaksinen. Min var 9 da vi oppdaget det og fikk med engang, og alle barna er samlet for vaksinasjon på mandager her, og de gangene vi har vært der har jeg sett barn som ser mindre ut enn min der... Huff, håpe virkelig barna dine får vaksinen, er så ille å ha det slik på det som egentlig skal være årets beste årstid❤ Det er veldig slitsomt og spesielt som du sier med årstiden. De er begge to aktive i friidrett og fotball, og er mye utendørs om sommeren. Allergien hemmer dem begge.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #20 Skrevet 8. juni 2016 Jeg vil anbefale homeopat. Etter mange år med kraftig allergi har sønnen min nesten ikke merket noe i år da han har tatt homeopatiske medisiner. Anonymous poster hash: a46bc...247
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. juni 2016 #21 Skrevet 8. juni 2016 Det er veldig slitsomt og spesielt som du sier med årstiden. De er begge to aktive i friidrett og fotball, og er mye utendørs om sommeren. Allergien hemmer dem begge.Huff😞🙁Start med vaksine til høsten (må vente til sesongen er over)! De kommer til å få et nytt liv. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2016 #22 Skrevet 8. juni 2016 Jeg bruker aerius som jeg tar om kvelden, og øyedråper og nesespray ved behov. Hvis jeg ikke har grei livskvalitet gjennom pollensesongen med dette, så tar jeg heller kortisonsprøyte. Noen år klarer jeg meg uten kortison, andre ikke. Prøver å unngå kortison, men ikke for enhver pris. Tar sprøyte hver 3.-4. uke, når jeg begynner å kjenne symptomer... Anonymous poster hash: 73656...4ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå