Gå til innhold

assistert befruktning, og en mann som er sterilisert

Anbefalte innlegg

Hei :-) Eg er 39 år,blir 40 i år. Ingen barn fra før av,og har heller ikke prøvd. Kjæresten min er sterilisert for 11 år siden og har barn fra før.Han er 44 år. Nå ønsker vi og få et barn sammen. Lurer litt på hvordan eg skal gå fram.Må jo prate med legen og sånn. Men litt greit og undersøke litt først.Vi tenkte å hente ut sæd celler fra han.Og om de da setter det inn i meg eller om det blir brukt Ivf,omdet er enkler/bedre. Men det er vel noen kriterier for Ivf er detikke det? Og hvor mye det koster for å hente ut sæd og sette inn. Og er det noe aldersgrense på assistert befruktning?

Anonymous poster hash: 4cbc8...c02

Fortsetter under...

Hvert forsøk må man beregne pluss minus 20 000 kr. Kan tenke mæ at de bruker enten ivf eller icsi. Dem har egentlig øvre aldergrense for kvinner 38 men noen sykehus hjelper også eldre men da må man fylle kriterier til d, men regner med siden du allerede e testa ekstra at d blir ikke problemet. Du ska gå på hormoner, så henter de ut Eggan, så henter de ut sæd hos han. Mikse dem på kjøkken benken og etter noen dager inn i dæ. Sån kort fortalt. Du får dekka alt av medisiner som overstiger ca 16 000 kr fra helfo. Ellers går d jo på egenandel..

• 4 uker senere...

Jeg ville tatt kontakt med privatklinikk samtidig som fastlegen sender søknad til det offentlige.

Offentlig tar laaaang tid. Tid har du ikke nok av..

Du rekker derfor sikkert flere forsøk via det private.

Siden du er 39 år ville jeg ikke ventet.

Jeg var 39,5 år når jeg tok kontakt med det private. Jeg begynnte å få mindre egg. Vi kjørte rett på og etter 3 mnd var jeg gravid😍 Nå er jeg høygravid og 40 år.

Det er såååå verd de pengene private koster..

Anonymous poster hash: 845a5...c26

Aldersgrense offentlig er 38 år ved henvisning. Du må regne med at det er sannsynlig at søknad til ivf blir avvist. Privat får man holde på til man er 45 i Norge. Vi hadde privat behandling. Kjøpte pakke på inntil 3 forsøk til da 52000 (startet i 2014). Jeg trengte alle 3. Medisiner til ca 8000 i snitt per gang, jeg hadde laveste hormondose. Du skal sannsynlig ha høyere doser pga alder, da blir det dyrere. Jeg hadde også noen undersøkelser og inseminasjonsforsøk privat. Totalt ca 100000. Jeg er usikker på om du kvalifiserer til å få medisiner som overstiger 15000 refundert, hvis du ikke blir godkjent for offentlig forsøk. Dere må også være gifte, eller samboere (registrert samme adresse) i minst 2 år. Det gjelder også privat, men ikke i utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...