Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Vi har en jente pus som er rundt året og er egentlig en inne katt. Men nå i fine været så har vi sluppet henne ut litt av og til og der går veldig fint. Hun kommer og går som hun vill. Men så til spørsmålet, hun har se siste månedene vert veldig rar i perioder...hun går liksom rundt å "uler, griner" eller hva enn jeg skal kalle det...og så vasker hun seg "neden til" mens hun knurrer sikkelig! Hun er IKKE hissig av seg, og hvis jeg tar i henne på magen eller bak på ryggen så knurrer hun mer, men verken klorer eller biter, og ligger bare å knurrer og spreller på ryggen, merker dette høres rart ut, så har vurdert å ta henne til legen...men sant skal sies at hun ikke er sterilisert da vi vill ha ett kull på henne før sterilisering...kan hun være drektig ? Hun har ikke vert ute noe serlig lenge og syntes disse "periodene" hennes er meget rar!!! Takk tii de som orker å lese igjennom å kanskje har noen tips og info om dette :-)  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Løpetid, mi er også sånn  Anonymous poster hash: f44be...4a0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Er dere sikre på å få gitt vekk kattungene?Det at hunnkattene blir "snåle" hvis de ikke får ett kull,er bare en myte!  Anonymous poster hash: a2447...31c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Er dere sikre på å få gitt vekk kattungene?Det at hunnkattene blir "snåle" hvis de ikke får ett kull,er bare en myte!  Anonymous poster hash: a2447...31c Ja vi vill ha ett kull på henne av ulike årsaker  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Ja vi vill ha ett kull på henne av ulike årsaker  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Blir veldig nysgjerrig på hva slags årsaker  Anonymous poster hash: d7878...80b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Løpetid, mi er også sånn  Anonymous poster hash: f44be...4a0 Puuh enda godt det! Men hvor ofte har de det egentlig ? Følger hun har gått i baner iløpet av de siste 3 måneden kanskje...  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016  Blir veldig nysgjerrig på hva slags årsaker  Anonymous poster hash: d7878...80b Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Det må da være lov å spørre på en ordentlig måte uten at du blir grinete.........  Anonymous poster hash: d7878...80b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 Puuh enda godt det! Men hvor ofte har de det egentlig ? Følger hun har gått i baner iløpet av de siste 3 måneden kanskje...  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Hvis katten er under to år og ikke sterilisert kan hun ha løpetid ganske ofte! Vi hadde ei katte som hadde helt tullete syklus, ca to ganger i mnd!! Hun ble helt gal, "knurra", dytta rompa opp i alt og mjaua MYE. Det hjalp da vi fikk sterilisert henne ( totalt innekatt den perioden, så ingen sjanse for formering )   Anonymous poster hash: 2335b...6d8
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #10 Skrevet 6. juni 2016  Det må da være lov å spørre på en ordentlig måte uten at du blir grinete.........  Anonymous poster hash: d7878...80b Man vet jo hva du hintet til da du spør så dumt da hun sa "av ulike årsaker" Så jeg tenkte vell hun skulle mate den store krokodillen som hun har liggende hjemme under spisebordet hva trodde du ?  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #11 Skrevet 6. juni 2016 Puuh enda godt det! Men hvor ofte har de det egentlig ? Følger hun har gått i baner iløpet av de siste 3 måneden kanskje...  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Er nok en gang i mnd kan vare opptil 2 uker om gangen 😖  Anonymous poster hash: f44be...4a0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #12 Skrevet 6. juni 2016 Hvis katten er under to år og ikke sterilisert kan hun ha løpetid ganske ofte! Vi hadde ei katte som hadde helt tullete syklus, ca to ganger i mnd!! Hun ble helt gal, "knurra", dytta rompa opp i alt og mjaua MYE. Det hjalp da vi fikk sterilisert henne ( totalt innekatt den perioden, så ingen sjanse for formering )   Anonymous poster hash: 2335b...6d8 Såå bra dette viker normalt, trodde kanskje hun kunne vert syk eller noe...men dette lettet litt på. Tusen takk for positivt svar! Ha en ellers fin kveld -hi  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #13 Skrevet 6. juni 2016 Er nok en gang i mnd kan vare opptil 2 uker om gangen 😖   Anonymous poster hash: f44be...4a0 Woah, lenge 😅Jaja, sålenge det bare er løpetid så går vell det greit. Blir så redd for dyr man er glad i -hi  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #14 Skrevet 6. juni 2016 Man vet jo hva du hintet til da du spør så dumt da hun sa "av ulike årsaker" Så jeg tenkte vell hun skulle mate den store krokodillen som hun har liggende hjemme under spisebordet hva trodde du ?  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Herregud, så grinete du er. Egentlig så tenker jeg at du er helt idiot, men jeg hadde ikke tenkt til å si det for folk får gjøre som de vil.  Og hvorfor svarer du som om du ikke er hi???  Anonymous poster hash: d7878...80b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #15 Skrevet 6. juni 2016  Herregud, så grinete du er. Egentlig så tenker jeg at du er helt idiot, men jeg hadde ikke tenkt til å si det for folk får gjøre som de vil.  Og hvorfor svarer du som om du ikke er hi???  Anonymous poster hash: d7878...80b Akkuratt derfor. La no folk som vill ha kattunger ha kattunger. Herregud..  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #16 Skrevet 6. juni 2016 Akkuratt derfor. La no folk som vill ha kattunger ha kattunger. Herregud..  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Har ikke sagt et ord om det. Det er du som er skrekkelig i forsvar  Anonymous poster hash: d7878...80b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #17 Skrevet 7. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Overhodet ikke greit.For hver unødig kattunge din katt får, er det en annen kattunge som må dø.    Anonymous poster hash: 4c1ab...60b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #18 Skrevet 7. juni 2016 Får lyst til å filleriste folk som med overlegg setter kattunger til verden. Dere skulle vært tvunget til å være med å se de andre kattungene dø.  Anonymous poster hash: 4c1ab...60b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #19 Skrevet 7. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Bare hyggelig! Stikker nesa oppi allikevel... Det er du og oppdretteren som er litt koko som tror det! All forskning tyder på at katter som kastreres FØR kjønnsmoden alder lever et mer balansert og sunt liv. Har du forresten sett hvordan hunnkatter blir voldtatt og herjet med av mange forskjellige hannkatter under løpetid? Da kan du snakke på å gjøre katten koko! Møtte akkurat en katte som var blitt litt gal - for den fikk et kull mot sin vilje! 3 av 4 kattunger døde og den 4. måtte en annen kattemor ta seg av. Den katten ville ikke bli mor, selv om eier hadde hørt at alke katter har godt av å få et kull. Jeg skjønner ikke hvordan man kan rettferdiggjøre kattekull når man ser hvor mange kattunger som blir drept hvert år - fordi de ikke får et nytt hjem.  Anonymous poster hash: 28aba...aa9
Pobie Skrevet 7. juni 2016 #20 Skrevet 7. juni 2016 Hvis katten har en oppdretter, regner jeg med det er en rasekatt det er snakk om? Hvorfor lar dere en renraset katt parre seg med hvilken som helst katt ute? Hvorfor ikke parre den med en katt av samme rase? Da er avlen litt mer forsvarlig hvertfall.  Det finnes ingen god grunn til Ã¥ sette til verden flere huskatter, og det er det de blir hvis du lar katten parre seg med hvem som helst. Det er tusenvis av huskatter som dumpes eller blir avlivet hvert Ã¥r pga det ikke finnes nok hjem til dem. At du har funnet to stk som vil ha en katt av dere spiller ingen rolle. Katten vil mest sannsynlig fÃ¥ flere kattunger enn det, opptil 6-7 stk.  Og de som vil ha kattunge av dere, vil de fremdeles ha en kattunge hvis alle er en "kjedelig" farge som f eks helsvart? Hva hvis de ville ha en hannkatt, men alle kattungene er hunner, eller omvendt?  Å ikke fÃ¥ unger har ikke noen som helst skadelig effekt pÃ¥ en katt. De aner ikke hva de gÃ¥r glipp av. Vi har flere kastrerte hunnkatter som aldri har hatt unger. Jeg har derimot sett hunnkatter som har blitt "koko" av Ã¥ fÃ¥ unger. Det sliter veldig pÃ¥ dem bÃ¥de fysisk og psykisk, og katter har ikke noen glede av Ã¥ være mor slik vi mennesker har. Etter noen fÃ¥ uker er de drittlei ungene sine og er glade nÃ¥r de reiser.Â
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. juni 2016 #21 Skrevet 7. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Oppdrettere er bare helt utrolig! De tror de vet alt og har de sykeste teorier som ikke har noe som helst av seriøse kilder å vise til. Veldig synd at folk har så stor tiltro til det de sier. Serlig når dyrleger og forskning sier noe annet. Merkelig det der! Og veldig skummelt!!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #22 Skrevet 7. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe "Oppdretteren" faktisk.  Dere er dumme som brød begge to da. Alle som kan noe om katt skjønner at det ikke virker sånn, dyr savner ikke å bli drektige. I tillegg er det skremmende at du ikke kjenner igjen en løpetid, og at du tar sjansen på at katten din skal bli parret av hann med potensielle sykdommer.  Folk som deg skal ikke ha dyr.  Anonymous poster hash: 2e3c9...804
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #23 Skrevet 7. juni 2016 Bare tull og tøys at katter blir rare av å ikke få kattunger! Verden er FULL av kattunger og katter. Man trenger ikke produsere nye katter.  Jeg har også en rasekatt, men det kunne ikke ramle meg inn å sette kattunger på henne. Hun er selvsagt sterilisert. Å parre henne med en random katt i nabolaget ville attpåtil være ren idioti. Anonymous poster hash: 83eb8...91a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #24 Skrevet 7. juni 2016 Hah, foreldrene mine vill ha og ett vennepar av oss vill ha. Og oppretteren av katten anbefalte å ha ett kull da hun (og jeg for den saks skyld) tror at enkelte katter kan bli litt koko av å bare ta ifra de retten til å kunne bli drektig noe jeg virkelig ikke vill da vi er veldig glad i henne. Vi skal ha kull på henne, og folk trenger ikke legge seg oppi grunnen. Takk  Anonymous poster hash: ff1d3...8fe Går ut fra at katten er renraset, siden den har en oppdretter? Ingen oppdretter vil ønske at en eier som 1) ikke skjønner at den usteriliserte katten har (tydelig) løpetid og 2) slipper henne ut! skal ha kull på den.     Anonymous poster hash: 704f7...327
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2016 #25 Skrevet 7. juni 2016 Går ut fra at katten er renraset, siden den har en oppdretter? Ingen oppdretter vil ønske at en eier som 1) ikke skjønner at den usteriliserte katten har (tydelig) løpetid og 2) slipper henne ut! skal ha kull på den.     Anonymous poster hash: 704f7...327 Jeg stoppet opp ved ordet oppdretter, og leste ikke innlegget jeg quotet skikkelig. Det "oppdretter" sier er bare tull!!! Så utrolig useriøst å si at katter har "behov" for et kull mentalt - det har de på ingen måte! Jeg er dyrlege og har vært katteoppdretter, det "oppdretter" sier til deg, er bullshit fra A til Å.    Anonymous poster hash: 704f7...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå