Gå til innhold

Har byttet etternavn. Noen frist til endring av sertifikat og bankkort?

Anbefalte innlegg

Har byttet etternavn da jeg giftet meg. Er det noen frist til å endre navn på bankkort og sertifikat? Hvor lenge er passet gyldig? Kunne jeg reist til "syden" med mitt nåværende pass?

Anonymous poster hash: 92e52...74d

Fortsetter under...

Frist og frist, jeg byttet navn da vi giftet oss for *kremt* seks og et halvt år siden og har fortsatt det gamle førerkortet... Hvis du bestiller tur med ditt nye navn kan du ikke bruke ditt gamle pass. Navn på billett og i pass må stemme overens. Usikker på om de kan finne ut at du har byttet navn på noe vis...pass for voksne er vel gyldig i ti år!

Anonymous poster hash: ec68b...0dc

Pass og bankkort byttet jeg da de gikk ut.

Førerkortet har jeg enda. Vil egentlig tro jeg beholder det enten til jeg mister det, eller til det kommer krav om nye typer.

Min mor hadde forøvrig sitt gamle navnet i førerkortet til hun måtte bytte ut papirkortet med sånn nytt i plastikk som vi har nå på nittitallet. Da hadde hun vært gift i 25 år..

Anonymous poster hash: 68dae...d44

Pass og bankkort byttet jeg da de gikk ut.

Førerkortet har jeg enda. Vil egentlig tro jeg beholder det enten til jeg mister det, eller til det kommer krav om nye typer.

Min mor hadde forøvrig sitt gamle navnet i førerkortet til hun måtte bytte ut papirkortet med sånn nytt i plastikk som vi har nå på nittitallet. Da hadde hun vært gift i 25 år..

Å. Nå kom jeg brått på den reklamen om hun gamle dama som skulle ha "skrivemaskin med kulehode og rettetast" 😂

Å. Nå kom jeg brått på den reklamen om hun gamle dama som skulle ha "skrivemaskin med kulehode og rettetast"

Snakk om avsporing, men her kom et av livets vakre tilfeldigheter! Jeg har tenkt på denne reklamen ofte de siste dagene, men kom aldri på kulehodet. I hodet mitt har det bare vært "skrivemaskin med ... og rettetast" TAKK for at du kom med kulehode, helt uoppfordret :P 

Hva kulehode nå enn er... 

Anonymous poster hash: 46eea...e9a

Annonse

Jeg forhørte meg med en kompis som er politi da jeg giftet meg. Og så lenge navnet er oppdatert i folkeregisteret er ikke gsmmel førerkort med gammelt navn gyldig som ID. Det er sjelden man får bot, men fu kan få det.

Så for at pass, førerkort og bankkort skal være gyldig ID må det byttes.

Skal du ut å reise før nytt pass er mottat må du passe på at billett er i gammelt navn.

Anonymous poster hash: 22bf8...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...