Gå til innhold

Noe som hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har akkurat laget meg ingefær te. Kuttet fersk ingefær i små terninger, med vann og kokket det i ca 10 min. Drakk det varmt. Føler meg MYE bedre!!! Det er bitter i smak, men etter noe slurk så gikk det greit. Ellers så er det mye salat uten tomat, kryddet med havsalt og edikk.

Håper det hjelper😊

Spis små måltider ofte, ikke la magen bli tom. Og sov så mye som mulig. Søvn & jevnt blodsukker gjør underverker! Har vært sykemeldt siden slutten av april pga kvalmen så har fått prøvd ut litt av hvert kan du si... ;)

Har du kastet opp mye? Jeg vurderer å sykemelde meg noen uker, men kaster ikke opp da..foreløpig.. men har mye brekninger og dårlig i magen men får ikke opp noe den veien for å si det sånn..konstant sliten og trøtt.. Men får så dårlig samvittighet av å sykemelde meg 😳 Men har en fysisk tung jobb og det gjør det ikke noe bedre å måtte stå og gå hele dagen! Får man forresten hele lønna man skulle hatt, fra nav? Ikke bare 80% feks?

Jeg tror ikke det er noe "kvalmefremkallende" med tomater, men jeg merker at jeg blir ekstra uggen når jeg spiser "søte" ting. Og tomater er jo litt søte :/

Laget meg en deilig salat igår og tenkte jeg skulle prøve med cherry tomater og se an siden jeg først prøvde med plomme tomat. Endte opp med å kaste opp alt og at spytte produksjonen er økt like mye som sist når jeg spiste plomme tomater :/

Men du kan jo prøve med tomat, kan hende du ikke reagerer på det😊

Annonse

Er en veldig kvalm og dårlig kan en gå til legen og få medisiner.

Ellers så drakk jeg mye iste sist. Ellers er det ingefær ja. Og få nok hvile. Men jeg synes ikke det var så mye som hjalp, var bare å holde ut. Jeg er akkurat blitt gravid med nr to og gruer meg til kvalmen begynner igjen 😁

Appelsin, knekkebrød..

Jeg gikk til slutt til akupunktur og det hjalp faktis. Hatt to små barn fra før og da var det ikke topp å være så dårlig...

Anonymous poster hash: 214a1...fbc

To ting sto på handlelista til mannen her i kveld.. Habreknekkebrød og appelsinjuice!😅👌 Fredagskos!

Jeg var skikkelig kvalm fra uke 5 til 17 denne gangen, og har fortsatt dager der jeg er kvalm (28+5 i dag).. For min del har det gått mye i fruktchampagne-saft med isbiter og knekkebrød med hvitost, samt epler og salt potetgull. Jeg spiste lite og ofte i de verste periodene, fordi for min del ble jeg verre om jeg var sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...