Gå til innhold

Hvor lenge etter sensurfristen har gått ut er det seneste du har fått karakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer går på bi. Han gikk opp til en eksamen og er veldig redd for å ha strøket.

Sensurfristen er egentlig 21 dager, men nå har det gått 27 dager. Hvor sent kan man egentlig forvente å få en karakter, er ikke det litt merkelig?

Anonymous poster hash: 66ea0...0cc

Skrevet

Eller er det kun virkedager som teller inn i de 21 dagene? Altså skal man ikke telle med helgedagene? Jeg gikk på HiOA og der telte vi 21 kalenderdager, men det er noen år siden jeg var ferdig, så er kanskje nye regler? :)

Skrevet

Det er 21 virkedager. Alltid like festlig rundt jul og i mai, når alle helligdagene legges til sensurtiden ;)

Anonymous poster hash: 6d49f...e59

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med skolen om jeg var han, for feil skjer.

Jeg tok engelsk grunnfag for mange herrens år siden. Da hadde vi fem skriftlige eksamener, og en munnlig. Disse fikk man enkeltkarakter på, og så skulle alle legges sammen, slik at man fikk én endelig totalkarakter.

Jeg fikk vite karakteren på den munnlige eksamen der og da, og den var 1.8 (dette var før A-F karakterer) noe som er veldig bra.

Så gikk tiden, og jeg ventet og ventet på de andre karakterene. De dukket etterhvert opp, men jeg fikk aldri totalkarakteren/vitnemålet. Til slutt måtte jeg ringe studiestedet, og fikk da vite at jeg ikke kom til å få vitnemål, for jeg hadde jo "strøket på munnlig"!

Først ble jeg skrekkslagen, men så forstod jeg at problemet måtte ligge hos dem. Sensor hadde jo vært helt klar på karakteren jeg fikk, og jeg forstod at det måtte ha skjedd en forveksling.

Heldigvis klarte skolen å nøste opp i problemet, og fikk snakket med sensor og faglæreren min, slik at jeg fikk vitnemålet mitt. Jeg var likevel rimelig svett og stresset noen dager (og lurer på om noen andre fikk "min" karakter)!

Uansett, det er viktig å finne ut hvorfor samboeren din ikke har fått vite noe, så ta kontakt jo får jo heller.

Anonymous poster hash: 68be5...c63

Skrevet

Det er 21 virkedager. Alltid like festlig rundt jul og i mai, når alle helligdagene legges til sensurtiden ;)Anonymous poster hash: 6d49f...e59

helgene, 17 mai, pinse osv teller ikke? Da får vi vel ha litt is i magen. Takk :)

Og til deg som ikke fikk vitnemålet: huff, for en feil av dem, bra du kontaktet de! Da skal jeg be han kontakte de om det går mer enn 21 Virkedager :)

Skrevet

Min samboer går på bi. Han gikk opp til en eksamen og er veldig redd for å ha strøket.

Sensurfristen er egentlig 21 dager, men nå har det gått 27 dager. Hvor sent kan man egentlig forvente å få en karakter, er ikke det litt merkelig?

Er virkedager, ja. Bruker han StudentWeb? Der skal det stå en dato for siste frist, og det skal komme innen den datoen.

Anonymous poster hash: 4fe73...671

Skrevet

Vi får alltid 1-2 uker over. Helt ufattelig. Går på UIB.

Anonymous poster hash: 66c24...69b
Skrevet

Jeg gikk tre år på uia. Vi fikk som regel sensuren et par uker etter fristen...

Anonymous poster hash: 95eb4...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...