Gå til innhold

Taco til 23 ungdommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bør jeg beregne til 23 15-åringer av karbonadedeig, ost, tomater, agurk, mais, lomper og skjell? Har jeg glemt noe nå tro...

Regner med de spiser endel.

Anonymous poster hash: 68918...37f

Fortsetter under...

Skrevet

De spiser nok mye ja, spesielt guttene. Jeg ville beregnet at ca 150-200 g karbonadedeig pr person, så får heller ev. rester bli til en god tacopizza eller tacosalat. Av ost tror jeg ca 2kg bør holde, og så en 4-5 agurker, 8-9 tomater, 4-5 paprika, 4-5 bokser mais, to lefser og to skjell i snitt på hver (tror mange foretrekker lefser framfor skjell fordi de griser mindre, så kanskje heller tre lefser og ett skjell). Vi liker vanlig issalat til også, i så fall ville jeg beregnet 2-3 salathoder. En del liker også løk og guacamole, samt rømme.

Anonymous poster hash: 9f945...9fc
Skrevet

De spiser nok mye ja, spesielt guttene. Jeg ville beregnet at ca 150-200 g karbonadedeig pr person, så får heller ev. rester bli til en god tacopizza eller tacosalat. Av ost tror jeg ca 2kg bør holde, og så en 4-5 agurker, 8-9 tomater, 4-5 paprika, 4-5 bokser mais, to lefser og to skjell i snitt på hver (tror mange foretrekker lefser framfor skjell fordi de griser mindre, så kanskje heller tre lefser og ett skjell). Vi liker vanlig issalat til også, i så fall ville jeg beregnet 2-3 salathoder. En del liker også løk og guacamole, samt rømme.

Anonymous poster hash: 9f945...9fc

Takk for svar. Tacosaus må jeg og huske.

Hi

Skrevet

150-200 g karbonadedeig til en sulten 15-åring midt i puberteten? Det er på størrelse med en liten biff, helt klart for lite. Hvis det er friske gutter som driver med litt idrett vil jeg heller regne 300 g. Mer tomater enn 8 stykker, du vil vel ha mer en jo bare en tredjedel av en tomat til hver. 2 kg ost er mindre en 100 gram til hver også, vet ikke om det kan stemme, vi har ikke ost i taco.

Paprika, salat og mais høres passende ut. Ta rødløk, ikke vanlig løk. Lag guacamole selv.

Anonymous poster hash: 7abbb...588
Skrevet

150-200 g karbonadedeig til en sulten 15-åring midt i puberteten? Det er på størrelse med en liten biff, helt klart for lite. Hvis det er friske gutter som driver med litt idrett vil jeg heller regne 300 g. Mer tomater enn 8 stykker, du vil vel ha mer en jo bare en tredjedel av en tomat til hver. 2 kg ost er mindre en 100 gram til hver også, vet ikke om det kan stemme, vi har ikke ost i taco.

Paprika, salat og mais høres passende ut. Ta rødløk, ikke vanlig løk. Lag guacamole selv.

Anonymous poster hash: 7abbb...588

Hvor mange guacemole?

Skrevet

Uff, dette hørtes dyrt og slitsomt ut! Ville regnet en galv pakke karbonadedeig (sånne vanlige 400 grams pakker) til hver iallefall, og da er du allerede oppe i 7-800,- og i tillegg kommer ost, salat, lefser, avocado, rømme, salsa etc etc. Hva med å bestille tapas eller noe istedet?

Anonymous poster hash: 81fdb...7da

Annonse

Skrevet

Tror jeg hadde laget kjøttdeig, men kanskje du har god råd xD

Anonymous poster hash: 2113b...d06

Skrevet

Dette blir dyrt!

Anonymous poster hash: 48c3e...c8f

Skrevet

nei det er ikke dyrt :) du må huske taco krydder også :) rømme :)

Skrevet

Hvor mange guacemole?

Lag av 8 avokado ca, 4 lime, et par Potter koriander, salt, hvitløk og chili etter smak.

Ville laget tomatsalsa selv. Billig og mye bedre. Hakk ønsket mengde rødløk og tomat. Ca like mye av hver. Hakket koriander, limesaft og salt. La trekke en stund. Veldig godt!

Anonymous poster hash: 35598...f7e

Skrevet

Her bør du få tak i first price, Rema eller coop extra tacopakkker med saus, skjell og krydderpakke til mellom 5&6 kr for taco-kit. Husker ikke hvem som har billigst lefser. For å "vanne" ut litt kan dere ha nachochips i storposer slik at der blir mer fyll på lefsene. Kjøp inn kylling og kalkunkjøttdeig fra kiwi (17.90 per stk- på Rema har de en til 19.90). Når det gjelder agurk kostet dette før helgen 19 per stk på Rema og 14.90 på coop extra- tenker at dere må ha 4-5 av dem.

-40% på tacoprodukter på mega eller spar på fredager. Husk 5-6 store bokser mais! Store bokser first price eller annet billigmerke holder godt (3-5 kr/stk). Kinakål (3-5 stk avhengig av størrelse) gir mer metning enn isberg og holder seg bedre. Regner rundt 250g kyllingkjøttdeig på en tenåring. Noen spiser mye og noen spiser lite. Billig gulost- minst 2 kg- muligens 3. Husk mye ekstra tacosaus. De som følger med i pakkene er milde, men du bør også kjøpe med minst 3-4 glass med medium saus. Kan være greit å ha 2-3 beger med lettrømme og 1-2 glass med jalepenos. 3-4 store gule løk. Guacamole er det enkelte som liker så greit å lage i stand litt ekstra.

Ville sagt 2 lefser og 2 tacoskjell + litt nachos per ungdom, men ville nok hatt litt ekstra i bakhånd. Du kan lage tacosalat, tacopizza eller nachochips med mais, løk, ost og kjøttdeig av restene.

Anonymous poster hash: 00a84...d61

Skrevet

Tomater og paprika glemte jeg ja :) 8-10 tomater + 3-4 store paprika

Skrevet

Tomater og paprika glemte jeg ja :) 8-10 tomater + 3-4 store paprika

Ooog selvsagt ekstra kryddepakker (skal være 1 krydderpakke per kjøttpakke på 400-500g). Kjøp de billige 3 packene som fins hos billigmerkene.

Lenge leve graviditetståka. Beklager mange innlegg.

Annonse

Skrevet

Leste at de Best pris karbonadedeigene er 90 kr/kg. Da må jeg ha ca 6 kg?

Også tenkte jeg dinner kit og lomper fra firdt price. Samme med sauser.

Jaaa, blir dyrt...

Hi

Skrevet

Jeg synes det høres veldig mye ut, men så har jeg jenter og ingen spiser slike mengder som dette. Min mann og jeg spiser ikke opp alt om jeg lager taco av én 400 gr pakke med karbonadedeig.

Anonymous poster hash: f05c9...091

Skrevet

Leste at de Best pris karbonadedeigene er 90 kr/kg. Da må jeg ha ca 6 kg?

Også tenkte jeg dinner kit og lomper fra firdt price. Samme med sauser.

Jaaa, blir dyrt...

HiAnonymous poster hash: 68918...37f

Jup ca 6 kg. Bedre med for mye enn for lite. Ville kanskje ha tatt med 2 pakker ekstra bare for sikkerhetssskyld.

Er ganske store prisforskjeller på ingrediensene så hvis du har mange butikker i nærheten bør du ta en runde rundt.

Skaff deg mattilbud appen til iPhone/Android.

Norske tomater 19.90 per kg på Kiwi nå på Kiwi :)

Skrevet

Hadde faktisk kjøpt kjøttdeig jeg

Anonymous poster hash: 2113b...d06

Skrevet

Tror dere grønnsaker er billigere på utenlandske butikker enn på Rema og Kiwi? Ja, skal kjøpe kjøttdeig, fra det merket Best Pris. Det er billigst og også best i test.

Skrevet

Kan jo bruke kyllingkjøttdeig, 19 kr på Rema.

Anonymous poster hash: 758fc...2b5

Skrevet

Jeg ville hatt minst 8 kg kjøttdeig.

Anonymous poster hash: dceab...251

Skrevet

Jeg ville hatt minst 8 kg kjøttdeig.

Anonymous poster hash: dceab...251

350 gram pr person... Ja, det er kanskje riktig.

Hi

Skrevet

Det er kjedelig å ha laget for lite mat, da.. Beregn litt ekstra per person så du er sikker på at det er nok.

Anonymous poster hash: e8275...c7a
Skrevet

Det er kjedelig å ha laget for lite mat, da.. Beregn litt ekstra per person så du er sikker på at det er nok.

Anonymous poster hash: e8275...c7a

Tror du 8 kg kjøttdeig holder?

Skrevet

Jeg har nå kjøpt 6 kg kjøttdeig og 3 kg ost. Holder det?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...