Gå til innhold

Har jeg eller venninna mi rett? Ang ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser sånne tråder som det her , begynner jeg å lure på om jeg har blitt gammel på mine 32 år. Kjære vene !! Dere er ikke kjærester , dere har ikke felles barn . Dere er venner , og venner som misunner andre noe å ikke klarer unne andre noe hører til skoletiden . Hvor gammel er venninna di? Helt ærlig hadde jeg blitt kvalt om noen hang med oss på alle ferier og til og med sletter deg på snap fordi hun er sur for en ferie du og barna skal på. Om du så hadde dratt med en annen venninne kunne hun ikke blitt sur ! Hun har blitt spurt , og har takka nei . Så enkelt er det. Nyt ferien og kose dere :) du har ikke gjort noe galt !

Anonymous poster hash: b572c...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leser sånne tråder som det her , begynner jeg å lure på om jeg har blitt gammel på mine 32 år. Kjære vene !! Dere er ikke kjærester , dere har ikke felles barn . Dere er venner , og venner som misunner andre noe å ikke klarer unne andre noe hører til skoletiden . Hvor gammel er venninna di? Helt ærlig hadde jeg blitt kvalt om noen hang med oss på alle ferier og til og med sletter deg på snap fordi hun er sur for en ferie du og barna skal på. Om du så hadde dratt med en annen venninne kunne hun ikke blitt sur ! Hun har blitt spurt , og har takka nei . Så enkelt er det. Nyt ferien og kose dere :) du har ikke gjort noe galt !

Hun er 36, jeg er 34..

Jeg skulle bare ønske at dette ikke ble en sånn fæl ting, jeg mente ikke noe vondt. Jeg skjønner jo at hun virker helt koko, men hun er ikke det.

Sendte henne melding nå...

Får se hva hun svarer. Skrev at jeg ikke ville være uvenn og at derre helst ikke må

Bli en stor sak osv. Tilbudte meg å ta med barna hennes på min regning, kanskje lettere p få råd til bare seg selv hvis keg betale for barna

Anonymous poster hash: b7a0c...a1b

Skrevet

Hun er 36, jeg er 34..

Jeg skulle bare ønske at dette ikke ble en sånn fæl ting, jeg mente ikke noe vondt. Jeg skjønner jo at hun virker helt koko, men hun er ikke det.

Får se hva hun svarer. Skrev at jeg ikke ville være uvenn og at derre helst ikke må

Bli en stor sak osv. Tilbudte meg å ta med barna hennes på min regning, kanskje lettere p få råd til bare seg selv hvis keg betale for barna

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal beklage , du har ikke gjort noe galt

Skrevet

Sutreveninne. Hun hadde jeg faktisk ikke spandert på . Seriøst? For ei barnslig dame.

Skrevet

Hun er 36, jeg er 34..

Jo, hun er helt koko

Det er overhodet ikke normal oppførsel av voksne mennesker å oppføre seg som hun gjør. Venner drar på ferier du ikke har mulighet til, handler biler du ikke har råd til, er frisk når du er syk, har kjæreste når du er singel, har tykt hår når du har tynt... Ærlig talt altså, at en venninne har mulighet til noe du er litt misunnelig på er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en sjalu skrulle! Man unnen vennene sine slikt fordi man er glad i dem...

Måten du kryper for henne på nå er skremmende, hun har jo fullstendig makten over deg og manipulerer deg så du helt har mistet gleden over ferien du skal ta med ungene dine på.

Jeg håper du ser hvor galt dette er, du skal ikke krype for henne og kjøpe hennes vennskap tilbake ved å betale for ungene hennes. Du skal sette henne på plass, for slik ondskapsfull, sjalu og slem oppførsel skal du ikke finne deg i!

Anonymous poster hash: 19145...7ee

Skrevet

Hun er ikke Koko. Vi har alltid gjort alt sammen. Da jeg ble alene med barna, så gikk hun fra mannen sin. Da jeg gikk på universitetet, gikk hun på høyskole og vi bodde sammen. Vi har bygget oss tomannsbolig og har hver vår del. Jeg fikk en erstatning pga en feil på min del av tomten og den bruker jeg nå på sydenferie. Hun fikk ikke denne og derfor ble det ikke ferie på henne i år. Vi har alltid gjort alt sammen og det er jo naturlig at vi skulle reist til syden sammen også. Barna mine er såååå lei seg for at de ikke kan bli med, men hun er sur fordi jeg bryter vennskapsløftet vårt "alt sammen... Alltid" fra ungdomsårene. Men jeg føler at vi snart må kunne gjøre noe hver for oss også. Hun er min sjelevenn

Skrevet

Hun høres ut som en dårlig "venninne".

Jeg hadde følt meg kvalt om noen forventet at jeg skulle bruke all ferie sammen med de og at de skulle bestemme over meg og barna mine.

Hva skjer når du får deg kjæreste?

Skrevet

Hun er ikke Koko. Vi har alltid gjort alt sammen. Da jeg ble alene med barna, så gikk hun fra mannen sin. Da jeg gikk på universitetet, gikk hun på høyskole og vi bodde sammen. Vi har bygget oss tomannsbolig og har hver vår del. Jeg fikk en erstatning pga en feil på min del av tomten og den bruker jeg nå på sydenferie. Hun fikk ikke denne og derfor ble det ikke ferie på henne i år. Vi har alltid gjort alt sammen og det er jo naturlig at vi skulle reist til syden sammen også. Barna mine er såååå lei seg for at de ikke kan bli med, men hun er sur fordi jeg bryter vennskapsløftet vårt "alt sammen... Alltid" fra ungdomsårene. Men jeg føler at vi snart må kunne gjøre noe hver for oss også. Hun er min sjelevenn

Her kommer det bare mer fram at jeg hadde rett tidligere.. Du svikter

Dessuten. Hun er ikke Koko, men dere er det begge to! Hvem i all verden lever så oppå venninnene sine??

Anonymous poster hash: 2124a...538

Skrevet

Her kommer det bare mer fram at jeg hadde rett tidligere.. Du svikter

Dessuten. Hun er ikke Koko, men dere er det begge to! Hvem i all verden lever så oppå venninnene sine??

Jeg regner ikke med at noen av oss skal få seg kjæreste, men hun får sikkert kjæreste når jeg får det.

Det er faktisk ganske praktisk for oss å bo så tett. Vi hjelper hverandre med barnepass, hagearbeid,

Middag mm. Litt som en elsbisk storfamilie uten et kjæresteforhold. Det er helt topp faktisk!

Skrevet

Hun er ikke Koko. Vi har alltid gjort alt sammen. Da jeg ble alene med barna, så gikk hun fra mannen sin. Da jeg gikk på universitetet, gikk hun på høyskole og vi bodde sammen. Vi har bygget oss tomannsbolig og har hver vår del. Jeg fikk en erstatning pga en feil på min del av tomten og den bruker jeg nå på sydenferie. Hun fikk ikke denne og derfor ble det ikke ferie på henne i år. Vi har alltid gjort alt sammen og det er jo naturlig at vi skulle reist til syden sammen også. Barna mine er såååå lei seg for at de ikke kan bli med, men hun er sur fordi jeg bryter vennskapsløftet vårt "alt sammen... Alltid" fra ungdomsårene. Men jeg føler at vi snart må kunne gjøre noe hver for oss også. Hun er min sjelevenn Anonymous poster hash: b7a0c...a1b

Hun høres jo koko ut,når hun går fra mannen sin fordi du har blitt alene...dette høres ikke normalt ut!

Anonymous poster hash: 62aa8...12f

Skrevet

Lukter misunnelse lang vei. Og så er hun så dum at hun ikke greier å skjule det! Dra på tur med god samvittighet :-)

Skrevet

så barnslig av henne, nei vet du hva, din ferie og du gjør som du vil, kan ikke føye deg etter henne

Skrevet

Mulig hun ikke er koko, men alt du skriver får henne til å fremstå som sjalu, krevende og dominerende. Hadde hun vært kjæresten din, ville jeg anbefalt deg å slå opp. Hadde hun vært samboeren din, ville jeg anbefalt deg å flytte.

"Alt sammen... Alltid." Milde moses, jeg får klaustrofobi bare av å lese dette her.

Skrevet

Dette vennskapet får jeg litt gåsehud av, og ikke av den sorten man får når noen synger vakkert. 

Skrevet

Mulig hun ikke er koko, men alt du skriver får henne til å fremstå som sjalu, krevende og dominerende. Hadde hun vært kjæresten din, ville jeg anbefalt deg å slå opp. Hadde hun vært samboeren din, ville jeg anbefalt deg å flytte.

"Alt sammen... Alltid." Milde moses, jeg får klaustrofobi bare av å lese dette her.

Jeg skjønner at det kan virke litt klaustrofobisk for noen, dette passer jo ike for alle. Vi er svært nære.

Når jeg skriver at vi gjør alt sammen, er det fordi det er sånn vi liker det.

Hun fikk mot til å gå fra mannen sin, da jeg forlot min. Det er det beste som har hendt oss. Han ødela livet hennes. Hun har vokst mye på dette.

Jeg skjønner at jeg kanskke burde forsikret meg om denne ferien litt før...

Skrevet

Dere har vel et litt for tett vennskap. Påtide med litt rom? Å kreve at dere skal gjøre alt sammen alltid er for mye å kreve.. Dra på sydenturen.

Anonymous poster hash: 49d57...fd0

Skrevet

Herrefred! Dere er voksne, selvstendige, mennesker. Eller siamesiske tvillinger?

Jeg hadde fått klaus av et slikt vennskapsforhold. Nei, dra til syden og kos dere. Høre ut som du og venninna di trenger en pause fra hverandre før dere kveler hele vennskapet

Anonymous poster hash: 0be4c...07c

Skrevet

Jeg føler at det blir helt feil fokus å splitte vennskapet vårt, det er ikke snakk om at jeg skal 'dumpe' venninnen min. Jeg vil bare at vi skal kunne koeksistere

Skrevet

Du splitter ikke vennskapet om du tar med deg barna dine på en to ukers sydentur. Hun derimot, kveler vennskapet om hun ikke kan la deg dra på tur med barna dine i to uker. Har hun deg i bånd eller?

Anonymous poster hash: 49d57...fd0

Skrevet

Denne tråden blir rarere og rarere.

Først så høres venninna di sjalu ut. Så psyko. Så høres dere begge psyko ut.

Dere er to voksne individ som begge trenger å klippe av navlestrengen så snart som mulig.

#bunnyboilers

Anonymous poster hash: 2cfa1...5fc

Skrevet

Hvorfor må vi avslutte vennskapet vårt? Vi plager jo ingen. Vårt siste barn klippet vi riktignok navlestrengen på sammen:)

Jeg og venninnen min har et godt forhold og er oppriktig interessert i hverandres ve og vel. Jeg går ikke i bånd.

Hun er sur fordi jeg skal reise bort, og jeg forsøker å dempe dette. Vil gjerne ha henne med

Skrevet

Hvorfor må vi avslutte vennskapet vårt? Vi plager jo ingen. Vårt siste barn klippet vi riktignok navlestrengen på sammen:)

Jeg og venninnen min har et godt forhold og er oppriktig interessert i hverandres ve og vel. Jeg går ikke i bånd.

Hun er sur fordi jeg skal reise bort, og jeg forsøker å dempe dette. Vil gjerne ha henne med

Hvorfor bestilte du tur uten å snakke med henne først?

Skrevet

Jo mer du skriver, jo rarere blir dette.

Dere skal gjøre alt sammen, alltid fordi dere liker det.

Hun unner deg ikke to ukers ferie i Syden med barna dine fordi hun ikke har råd til å være med.

Du har dårlig samvittighet og synes du har gjort noe galt når du, i en alder av 34 år! tar barna dine med på Sydentur. Og du vurderer å avbestille turen! fordi hun er misunnelig og sjalu.

Styrer hun alt annet hos deg også hi? Kan du spise middagsmat som hun ikke liker? Kan du dra på stranda og bade når hun har mensen?

Jeg leser at du ikke vil splitte vennskapet med henne på grunn av dette. Det er visst ikke din avgjørelse alene. Hun virker jo helt sprø, og ute av stand til å tilgi deg at du og barna drar på ferie uten henne. Så helt ute av vater som dette vennskapet virker, er det slett ikke sikkert det vil vare hvis du tar noen som helst egne avgjørelser eller finner på noe uten godkjenning fra henne.

Som leser av innleggene dine får jeg inntrykk av at du er fullstendig under pisken, og at du nå for første gang prøver å ta en selvstendig avgjørelse og finne på noe selv med barna dine. Og da går hun helt av skaftet og bruker manipulasjon og hersketeknikker for å holde deg på plass.

Skrevet

Hvorfor bestilte du tur uten å snakke med henne først?

Jeg pratet jo med henne, var ikke før sist uke med snap at det klikka for henne.

Skrevet

Jeg føler at det blir helt feil fokus å splitte vennskapet vårt, det er ikke snakk om at jeg skal 'dumpe' venninnen min. Jeg vil bare at vi skal kunne koeksistere

Men hvis dere er så nære som du beskriver, syns jeg det er rart at hun ikke lar deg spandere. Kan du ikke legge det frem som at det kuh er for din skyld du vil gjøre det? At du så gjerne vil ha henne med, at for at du selv skal bli glad og få en fin ferie vil du bruke pengene dine på å få henne med deg.

Anonymous poster hash: de430...db6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...