Gå til innhold

Har jeg eller venninna mi rett? Ang ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med barna, og det er venninnen min med sine også. Vi pleier å dra på ferier i Norge hvert år med barna, i fire uker. Men. I år blir det bare to uker på meg, for jeg tar med barna to uker til syden. Dette sa jeg i fra om i god tid. Da ble hun sur, og sa at det var dårlig gjort av meg å dra til syden, når jeg vet hun har dårlig råd. Jeg sa at jeg kommer jo tilbake og da drar vi rett på camping med henne. Men.. Det hjelper visst ikke. Nå ee hun sur på meg nesten hele tiden.

La ut snap på mystory her om dagen med bilde av køen på passkontoret. Da fikk jeg SMS

'Slettet deg på snap, orker ikke å høre

Om den ferien din'.

Nå vurderer jeg å

Ikke bli med henne på camping, siden hun er så sur. Hva hadde dere tenkt og gjort? Jeg må vel få lov til å reise til syden? Jeg skulle gjerne ha tatt henne med men hun lar meg ikke spandere på henne..

Anonymous poster hash: b7a0c...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sletta deg på snap? Save the drama for your mama... Hun hadde jeg ikke giddet. Kos deg masse i Syden! 🏖🏝

Anonymous poster hash: 04fcb...389

Skrevet

Hjelpes, henne hadde jeg holdt på armlengdes avstand en stund.

Hun er en venninne, du trenger da overhode ikke stå til rette for henne eller la henne styre hva du gjør i ferien din.

Hadde sendt henne en mld tror jeg:

"Nå er jeg ærlig talt litt lei av disse nykkene dine og at du er så sur. Jeg hadde ikke trodd at du var så egoistisk at du ikke unner meg og ungene mine en ferie til utlandet.. Du får ta kontakt når du har fått nappet hodet ut av din egen navle og kommet over det så fortsetter vi vennskapet uten sure miner"

Anonymous poster hash: 19145...7ee

Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut til henne neste gang. Si noe sånt som: OK, jeg vet at du ikke har råd, og jeg har tilbudt meg å spandere på deg også, noe du ikke vil, men det betyr ikke at eg ikke kan få dra på ferie som jeg vil. Det er synd du synes dette er sårt og leit, men nå går det faktisk for langt. Dersom du har tenkt å forbli sur for dette, så tror jeg ikke det vil bli noe koselig for oss å være på camping sammen heller. Derfor vurderer jeg å ikke dra i år med mindre vi får ordnet opp i dette og kan omgås som før.

Anonymous poster hash: ef572...b1e
Skrevet

Venninnen min er ikke en sur ego person til vanlig, det virker bare som det går totalt galt for henne med den sydenturen. Her følger noen utsagn

'Jeg gidder ikke dra til syden med små barn'

'Sommeren er best i Norge, ikke i utlandet'

'Hvis jeg skal til syden er det i vinterferien, ikke i sommerferien'

'Glad jeg ikke skal til syden, du kommer til å dø av varme'

Vi er bestevenninner og ferier alle skoleferier sammen, men hun er tydeligvis veldig sjalu ang denne turen. Jeg blir litt deppa. Jeg vet hyn alltid har ønsket seg sydenferie, og hvert år snakker hun om 'hadde vært såååå kos om vi kunne dratt til syden sammen, det må vi gjøre når jeg får råd'. Men hun får aldri råd, og jeg har sagt jeg kan spandere på henne, men hun sier at hun ikke er et barn som trenger veldedighet!!!???

Skrevet

Hun er ikke et barn som trenger veldedighet! Hun er en voksen dame!

Virker som at du har sviktet litt hvis dere to har snakket om å reise sammen en gang når det blir lettere for henne og du bare stikker av sted før den tiden, så jeg kan forstå det. Hva har du svart henne når hun snakker om det? Hvis du sier "ja, det må vi", så er det nesten en selvfølge at det er en avtale og at dere bør vente til begge kan dra. At hun ikke vil bli spandert på, sier seg velv. Vil du være et veldedighetsprosjekt ?

Anonymous poster hash: 2124a...538

Skrevet

Virker som at du har sviktet litt hvis dere to har snakket om å reise sammen en gang når det blir lettere for henne og du bare stikker av sted før den tiden, så jeg kan forstå det. Hva har du svart henne når hun snakker om det? Hvis du sier "ja, det må vi", så er det nesten en selvfølge at det er en avtale og at dere bør vente til begge kan dra. At hun ikke vil bli spandert på, sier seg velv. Vil du være et veldedighetsprosjekt ?

Unnskyld meg, er du litt tussete eller?

Vi har snakket om dette i ti år!!!! Det er ganske lenge, og jeg har ikke så mye mer penger enn venninna mi, så jeg er ikke den rike venninna som skal ta vare på den stakkars fattige venninna mi. Når det aldri løser seg økonomisk for henne så tenkte jeg det kunne vært fint å ta henne med? Jeg har ikke mye penger, men jeg ville gladelig gjort dette for jeg vil helst feriere med henne, liker ikke ferie uten henne egentlig.

Men jeg kan ikke si meg enig i at jeg har sviktet, for det har jeg ikke! Jeg ønsker bare at vi skal få en fin ferie. Jeg gruer meg til å komme hjem, for jeg tror hun vil bli sur når jeg ig barna snakker om turen... Vanskelig dette :(

Skrevet

Seriøst?

Har man råd så drar man på tur. Man er da ikke forpliktet til å vente selv om man har sagt at man skal dra en tur sammen i fremtiden.

Vil hun ikke bli med så ti still.

Hun kan ikke sitte der å gnåle.

Fjortisfakter

Dra til syden og kos dere.

Skrevet

Unnskyld meg, er du litt tussete eller?

Vi har snakket om dette i ti år!!!! Det er ganske lenge, og jeg har ikke så mye mer penger enn venninna mi, så jeg er ikke den rike venninna som skal ta vare på den stakkars fattige venninna mi. Når det aldri løser seg økonomisk for henne så tenkte jeg det kunne vært fint å ta henne med? Jeg har ikke mye penger, men jeg ville gladelig gjort dette for jeg vil helst feriere med henne, liker ikke ferie uten henne egentlig.

Men jeg kan ikke si meg enig i at jeg har sviktet, for det har jeg ikke! Jeg ønsker bare at vi skal få en fin ferie. Jeg gruer meg til å komme hjem, for jeg tror hun vil bli sur når jeg ig barna snakker om turen... Vanskelig dette :(

10 år, 20 år, 40 år... Spiller det noen rolle? Du har lovet og avtalt og du går vekk fra avtalen. Ser du ikke det? Vent til barna har flyttet ut, så blir det lettere å få til!

Skrevet

10 år, 20 år, 40 år... Spiller det noen rolle? Du har lovet og avtalt og du går vekk fra avtalen. Ser du ikke det? Vent til barna har flyttet ut, så blir det lettere å få til!

Hæ????? Lovet og avtalt??? Vi har da vitterlig bar snakket om å dra til syden sammen når HUN frå bedre råd, det får hun tydelgivis ALDRI, og derfor sa jeg at jeg kunne spandere. Jeg forstår ikke hva jeg har brutt av avtale? Vi har jo aldri hatt en, og hun ønsker ikke bmi med. Jeg vurderer sterkt p avbestille turen for jeg døler veldig på det

Skrevet

At man har sagt "ja det må vi" betyr jo ikke at hi ikke kan dra på ferie alene før den tid. Hvis jeg sier "vi må ta oss en kaffe en dag!" til en venninne og hun svarer ja, kan jeg jo ikke av den grunn forvente at hun ikke drikker kaffe før vi får gjennomført det...

Hi: dra til syden, kos deg, og be venninna ta seg en bolle og si i fra når hun er ferdig med barneskolen.

Skrevet

Seriøst?

Om jeg og ei venninne snakker om tur hit eller dit en gang når vi får råd betyr det jo ikke at jeg ikke kan dra dit med andre!!!

Skrevet

Hæ????? Lovet og avtalt??? Vi har da vitterlig bar snakket om å dra til syden sammen når HUN frå bedre råd, det får hun tydelgivis ALDRI, og derfor sa jeg at jeg kunne spandere. Jeg forstår ikke hva jeg har brutt av avtale? Vi har jo aldri hatt en, og hun ønsker ikke bmi med. Jeg vurderer sterkt p avbestille turen for jeg døler veldig på det

DRA PÅ TUR

Skrevet

At man har sagt "ja det må vi" betyr jo ikke at hi ikke kan dra på ferie alene før den tid. Hvis jeg sier "vi må ta oss en kaffe en dag!" til en venninne og hun svarer ja, kan jeg jo ikke av den grunn forvente at hun ikke drikker kaffe før vi får gjennomført det...

Hi: dra til syden, kos deg, og be venninna ta seg en bolle og si i fra når hun er ferdig med barneskolen.

Litt forskjell på kaffe og syden kanskje eller??

Skrevet

Hvis du mener at du har ren samvittighet, så forstår jeg ikke at du "føler på det"

Skrevet

Men en avtale er vel en avtale eller?

Jeg trenger tips til hvordan kan jeg kam unngå å tråkke bestevenninna mi på tærne. Vet hun ønsker seg en del ting på taxfree, men er litt redd hun blir fornærmet om hun får noe

Skrevet

Hvis du mener at du har ren samvittighet, så forstår jeg ikke at du "føler på det"

Det er bestevenninne min, jeg føler at jeg lar henne bare 'bli igjen', og det er jo derfor jeg ønsker å spandere på henne! Vi har vært venner siden vi var små, så jeg tenker det veier seg om jeg spanderer tur, vennskap måles jo ikke i kroner og øre

Skrevet

Forskjell på syden og kaffe, men avtaleformen er identisk. Når du bytter ut syden med kaffe er det bare litt lettere å se hvor utrolig teit det er å bli sur.
Skrevet

Forskjell på syden og kaffe, men avtaleformen er identisk. Når du bytter ut syden med kaffe er det bare litt lettere å se hvor utrolig teit det er å bli sur.

Hvis du drikker kaffe hver dag, så vil man jo ikke slutte med det selv om man lager en avtale. Syden drar man ikke hver dag, så det blir noe helt annet

Skrevet

Det er bestevenninne min, jeg føler at jeg lar henne bare 'bli igjen', og det er jo derfor jeg ønsker å spandere på henne! Vi har vært venner siden vi var små, så jeg tenker det veier seg om jeg spanderer tur, vennskap måles jo ikke i kroner og øre

Du lar henne jo bli igjen! For hun har ikke råd til det nå. Hadde du avtalt en tur med bare dere to og så dratt med barna alene etterpå, så hadde du ikke hatt så dorlig samvittighet

Skrevet

Du lar henne jo bli igjen! For hun har ikke råd til det nå. Hadde du avtalt en tur med bare dere to og så dratt med barna alene etterpå, så hadde du ikke hatt så dorlig samvittighet

Men jeg har jo sagt vi kan dra sammen????? Jeg forstår ikke hvordan jeg bryter en avtale når jeg har bedt henne bli med??????? Jeg er ikke en dårlig venninne heller, jeg hadde donert organer til venninna mi om hun lå for døden!

Skrevet

Nei men ærlig talt, dra til syden og kos deg!! Det må jo være venninna di som svarer over her, kan ikke skjønne problemet med at du drar på ferie.

Anonymous poster hash: 591b9...87a
Skrevet

Hvis du drikker kaffe hver dag, så vil man jo ikke slutte med det selv om man lager en avtale. Syden drar man ikke hver dag, så det blir noe helt annet

Å hjelpes meg, du har virkelig satt vrangsiden ut. Det er ingenting ved hi sine samtaler med sin venninne som tilsier at hi har forpliktet seg til å dra med sin venninne første gang hun drar til Syden. Hi har svart at hun gjerne vil dra med sin venninne engang når venninnen får råd til det.

Anonymous poster hash: 9070e...4c0

Skrevet

Selfølgelig skal du reise på ferie uten verken å forklare deg selv, eller ha dårlig samvittighet. Venninnen din er på bærtur, og du bør sette henne på plass.

Tror du ikke også at barna dine, setter pris på en ferie uten din sprø venninne og hennes barn?

Du er da et fritt menneske, for guds skyld. Be venninnen din roe seg kraftig ned.

Anonymous poster hash: e3994...70a
Skrevet

Det er virkelig helt idiotisk å tenke at du ikke kan dra til syden fordi venninnen din ikke har råd til det.

Greit at dere er bestevenninner altså, men dere er ikke siamesiske tvillinger.

Venninner gjør ting sammen og de gjør ting hver for seg. At du skal legge opp livet ditt etter hennes økonomi er sykt, helt sykt.

Ja, du har sagt at du vil dra til syden med henne når hun får råd. Det betyr ikke at du forplikter deg til å være hjemme hvert år frem til hun får råd.

Du kan reise til syden hvert år uansett om det tar ett, fem eller ti år for henne å spare. Når hun har råd tar dere en tur sammen som avtalt. Det ene utelukker ikke det andre og det at hun vil kontrollere deg på denne måten får meg til tvile på om dama er riktig navla

Anonymous poster hash: 19145...7ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...