Gå til innhold

Forslag til klær på dagtid i "syden"...

Anbefalte innlegg

Altså, bikini blir det, men når man går til/fra stranda, skal spise lunsj, innom butikken osv,- hva er enkelt, praktisk og greit å ta på seg da?

Vil jo se ok ut, men klærne vil jo bli ødelagt etter et par uker med saltvann, solkrem og svette, så ønsker ikke kjøpe de lekre kreasjoner man får tips om i ukeblad, koster jo flesk.. Og har vært på billigbutikker og prøvd, men man SER at det ikke er beregnet på litt firkanta damer på nærmere 40 år,- for å si det sånn. Følte jeg så "desperat" ut i de klærne...

Havner i en dongerishorts (som tåler vask på så høy temp at den faktisk er på 3.året) og singlett. Har mange, for som nevnt, de blir ødelagt...Men føler at alder og kropp skriker etter noe mer "Løst og ledig" ,- men samtidig litt stilig og feminint. har i tillegg klipt meg kort (er fornøyd med det, men til vanlig kler jeg meg etter kropp, sminker meg og føler meg fin og fjong ...) så jeg sliter ekstra med tanke på denne ferien...

Vi drar sammen med andre, og disse er så fine og feminine samme hva de gjør....Uten sminke, med sminke, oppsatt hår, rett etter treningshår,- og kroppene deres tåler en bikini og kan slippe unna med en slik "sarong" knyttet rundt livet,- og se smashing og velkledd ut.... Slenger de på en solhatt, solbriller og en stort halskjede, kan de dra rett på middag på en finere restaurant,- selv bare i bikinitopp på overkroppen...

Sukk, hvorfor dro vi ikke bare kjernefamilien. Er ikke slik at jeg har kjempekompleks til daglig, er blitt frigjørende avslappet til kropp med alderen. Trener ganske mye, spiser sundt og er fornøyd med hvor bra den fungerer, utseende tilpasses klær.. Elsker sol og varme og har null problem med og ligge på strand/ved basseng og bruke bikini sammen med disse damene,-  det er resten av tida.....

Anonymous poster hash: 0b2bf...8f9

Fortsetter under...

Du tenker for mye! :D

Kjøp billige syden kjoler på h&m? Føler ikke klærne mine blir ødelagt i syden. Jeg har klær jeg går til stranden i. De finere klærne sparer jeg til å gå på byn i. Blander ikke stand og by klær og da holder klærne seg fint.

Anonymous poster hash: eaafd...f0f

Kjøp en kaftan eller to. Lang eller knekort med eller uten glitter og fjas. Maxikjole er også fint selges sikkert masse slikt der dere skal. Anbefaler å glitre å flagre når man er "firkantet" som du skriver

Anonymous poster hash: 846a8...41c

Tusen takk for tips, jeg prøvd de tre siste der på HM,- de passet meg ikke så veldig nei....... :/

Jeg prøvd også slike saronger og maxikjoler men stoff og snitt og mønster/farger var liksom ikke "min alder og kropp".... Prøvde en nydelig kjole/kaftan til nesten 1000 kroner (var en butikk av litt annet kaliber),- og skulle ikke tro det var så stor forskjell, men bittesmå detaljer i snitt og stoff gjorde himmelvid forskjell...Men Trenger jo x-antall "antrekk" og den hadde heller ikke vært aktuell og bruke til annet enn lunsj på stranden eller på vei til/fra. Fin, men veldig "strand"...ergo ALT for dyr..

Har egen "garderobe"/antrekk til byturer og kvelder,- men det er alle de dagene i sola, ved stranden....Men greit og høre at jeg ikke er helt på viddene i forhold til hva jeg tenker på. problemet er vel å FINNE disse kjolene, sarongene, og kaftanene som passer. De ser like ut, dyr som billig, men dessverre er det nok en god grunn til at noen koster litt(veldig mye) mer.......

Tar gjerne mot flere forslag altså:) Kan ikke være bare meg som sliter litt med dette. Når man bor på et sted der "sydenturen" er eneste anledning til å bruke slike klær i tillegg, så blir det ekstra kjip og bruke masse penger på det....Vi har jo sol, men ikke særlig varme,- og strand og bading,- kanskje en tur i løpet av sommeren...:)

Anonymous poster hash: 89cf5...c74

Annonse

Jeg har ofte på meg ehh .... jeg vet ikke hva det faktisk heter, men et stort firkantet stykke tynt stoff (som et kjempestort badehånkle, bare i tynt stoff og gjerne med fine farger og mønster) som jeg tar langsiden rundt bak meg og knyter sammen foran ved bysten eller på ene siden. Altså ikke rundt hoftene, men høyere oppe. Da ser det nesten ut som en slags kjole.

Anonymous poster hash: 499f3...a3c

Termodress

Anonymous poster hash: 52205...978

Definitivt noe for hjemmesommeren vi har her jeg bor,- så tar den med meg videre. Men ikke "sydenlandet" vi skal til.... Vi skal ikke så langt syd at det blir kaldt!

Definitivt noe for hjemmesommeren vi har her jeg bor,- så tar den med meg videre. Men ikke "sydenlandet" vi skal til.... Vi skal ikke så langt syd at det blir kaldt!

Lue og votter? Hjemmestrikket?

Anonymous poster hash: 52205...978

Jeg har ofte på meg ehh .... jeg vet ikke hva det faktisk heter, men et stort firkantet stykke tynt stoff (som et kjempestort badehånkle, bare i tynt stoff og gjerne med fine farger og mønster) som jeg tar langsiden rundt bak meg og knyter sammen foran ved bysten eller på ene siden. Altså ikke rundt hoftene, men høyere oppe. Da ser det nesten ut som en slags kjole.

Anonymous poster hash: 499f3...a3c

Hvor kjøper du det? Det hørtes fint ut!!!

Anonymous poster hash: 6bd09...e60

Pronlemet med kjolene på linkene som er lagt ut er at de har armer. Du må finne deg noe lignende, bare helt uten armer. Bare skuldre vil gjøre deg slankere. Du trenger noe ala dette med stropper over skuldrene. Til dette bruker du sandaler, gjerne uten tå.

Det er alt du trenger. Ja, pluss litt store solbriller og ei ok strandveske.

Ps har lett etter det jeg beskriver selv, men i år sliter jeg med å finne. Tidligere har jeg funnet masse til ca 99 kr per stk.

Anonymous poster hash: d2840...5a5

Annonse

Jeg går i sommerkjoler. Drar de over bikinien. Mine er fra AneMone, OneSeason, HM (piquetkjole), Kappahl, Day, Holebrook...altså i alle priser og fasonger. Alle tåler vask og holder seg fine.

Anonymous poster hash: ba5d0...dcc

Altså, bikini blir det, men når man går til/fra stranda, skal spise lunsj, innom butikken osv,- hva er enkelt, praktisk og greit å ta på seg da?

Vil jo se ok ut, men klærne vil jo bli ødelagt etter et par uker med saltvann, solkrem og svette, så ønsker ikke kjøpe de lekre kreasjoner man får tips om i ukeblad, koster jo flesk.. Og har vært på billigbutikker og prøvd, men man SER at det ikke er beregnet på litt firkanta damer på nærmere 40 år,- for å si det sånn. Følte jeg så "desperat" ut i de klærne...

Havner i en dongerishorts (som tåler vask på så høy temp at den faktisk er på 3.året) og singlett. Har mange, for som nevnt, de blir ødelagt...Men føler at alder og kropp skriker etter noe mer "Løst og ledig" ,- men samtidig litt stilig og feminint. har i tillegg klipt meg kort (er fornøyd med det, men til vanlig kler jeg meg etter kropp, sminker meg og føler meg fin og fjong ...) så jeg sliter ekstra med tanke på denne ferien...

Vi drar sammen med andre, og disse er så fine og feminine samme hva de gjør....Uten sminke, med sminke, oppsatt hår, rett etter treningshår,- og kroppene deres tåler en bikini og kan slippe unna med en slik "sarong" knyttet rundt livet,- og se smashing og velkledd ut.... Slenger de på en solhatt, solbriller og en stort halskjede, kan de dra rett på middag på en finere restaurant,- selv bare i bikinitopp på overkroppen...

Sukk, hvorfor dro vi ikke bare kjernefamilien. Er ikke slik at jeg har kjempekompleks til daglig, er blitt frigjørende avslappet til kropp med alderen. Trener ganske mye, spiser sundt og er fornøyd med hvor bra den fungerer, utseende tilpasses klær.. Elsker sol og varme og har null problem med og ligge på strand/ved basseng og bruke bikini sammen med disse damene,- det er resten av tida.....

Anonymous poster hash: 0b2bf...8f9

De blir jo ikke ødelagt... Vanlige sommerklær er sikkert helt OK..

Anonymous poster hash: f6832...094

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...