Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #1 Skrevet 6. juni 2016 Barna mine klarer ikke å holde seg unna disse. De er jo overalt! Og så måååå de bare plukkes. Nå er alle de nye sommerklærne ødelagte.. Er det mulig å fjerne? Både det gule og de mørke flekkene som kommer av "melken"? Anonymous poster hash: e224c...5b9
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #2 Skrevet 6. juni 2016 Søker du på flekkfjerning og løvetann får du opp en god del, dette var en av første linkene som kom opp. http://www.lilleborg.no/Kunnskap/Toeyvask/Raad-mot-sommerflekkene Ha vaskemiddel på flekken før vask og la det virke en halvtime før du vasker klærne som vanlig. Lurt å ta slike flekker så fort som mulig. Anonymous poster hash: b888d...b0a
Blomstogbier Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Løvetannflekker og sand fra barnehagen er verst her.. jeg får det søren meg ikke bort, uansett hva jeg gjør!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har sluppet det med mitt barn. Jeg sa "Nei, det er æsj" da barnet fattet interesse for de blomstene da barnet var liten. Barnet forsto veldig godt hva både nei og æsj. Sa med en gang "Mamma skal finne annen blomst til deg som ikke er æsj" og plukket en f.eks en prestekrage til barnet. Nå som barnet har blitt større og har spurt meg hvorfor løvetann er æsjeblomst, har jeg svart at det er fordi den ødelegger klær med merker som ikke kan vaskes bort. Har sagt at sand, gjørme og andre flekker klarer vaskemaskinen å vaske bort, så jeg har ikke fått ungen til å tro at tøy må aldri få flekker på seg. Anonymous poster hash: 8b68c...dcc
Vanity Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Kle på barna billige klær fra HM og la barn være barn. Husker selv hvordan jeg elsket løvetannen da jeg var barn. Gudene vet hvor mange kranser jeg lagde av dem.... :-)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Herlighet, la barn være barn. Ikke kle opp barn med klær som ikke tåler å bli lekt i. Flekker fjernes forøvrig med gallesåpe.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #7 Skrevet 6. juni 2016 De har bare billige klær fra h&m, men det er da likefullt irriterende at alle klærne blir ødelagte av stygge flekker som dekker store deler av klærne. Iallefall når jeg leser her inne at barn med flekker på kropp og klær er tegn på omsorgssvikt. Løvetannen setter seg på huden også og er håpløs å få bort. Anonymous poster hash: e224c...5b9
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2016 #8 Skrevet 6. juni 2016 aldri hatt dette problemet, og her plukkes det og nærmest bades det i løvetann, vasker på vanlig måte og har lit vanish i vaskemaskinen. man ser desutten forskjell på skitne rene og klær og klær som bare er skitne for at dem ikke er vasket. og barn er barn. la dem drive på, og kose seg, Anonymous poster hash: 53c01...a2b
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. juni 2016 #9 Skrevet 6. juni 2016 De har bare billige klær fra h&m, men det er da likefullt irriterende at alle klærne blir ødelagte av stygge flekker som dekker store deler av klærne. Iallefall når jeg leser her inne at barn med flekker på kropp og klær er tegn på omsorgssvikt. Løvetannen setter seg på huden også og er håpløs å få bort. Anonymous poster hash: e224c...5b9 Ødelagt, faktisk? Hvorfor er det så farlig med noen flekker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå