Gå til innhold

Går det greit å reise med dette passet? (ang navn)

Anbefalte innlegg

Har fjernet et mellomnavn, og ikke fått ordnet meg nytt pass. Har egentlig time til å ordne med det senere denne måneden. Ble plutselig sånn at jeg skal reise et par dager (tyskland) og må ha med pass. Kan jeg ta med det passet jeg har? Båtbilletten er bestilt i navnet mitt uten mellomnavnet da det uansett ikke var plass i feltet man skrev i.

Vet de har drop in på passkontoret men har egentlig ikke tid i åpningstidene deres 10-1330, så noen som vet ??

Anonymous poster hash: 52a26...35c

Fortsetter under...

Har du endret navn, om det er ett nytt navn eller fjernet noe er ikke passet ditt lenger gyldig. Dette gjelder all ID.

Er du heldig blir det ikke sjekket, men du bør ikke tro du er så heldig.

Etter reglene har du ikke lov å hente en Rekomandert pakke på posten med passet ditt engang, uten å ha med papiret om at du har endret navn.

Anonymous poster hash: 751c9...b97

Annonse

Hvis det står ett navn i passet som ikke står på billetten ville du fått problemer hvis du skal inn i USA feks. Der skal navn og pass være identisk. Kanskje det finnes steder hvor de ikke er så nøye men jeg ville nok ikke tatt sjansen på det

Anonymous poster hash: 4b11b...020

Jaja...veldig ulike svar. Skal jo ikke akkurat inn i usa nå da men jeg ser jo at det burde vært i orden. Jeg har bare ikke egentlig mulighet til å nå passkontoret i den korte åpningstida de har midt på dagen, derfor bestilte jeg time i god tid på en fridag og den første ledige dagen de hadde time. For å ha passet i orden til sommerferien. Men nå er det jo sånn at jeg må reise, så da får jeg evn bare prøve å rekke en drop in time. Har aldri blitt stoppet i passkontroll på båt,men det er vel typisk at sånt skjer når man tar sjansen så da er det kanskje best å la være :P

Takk for svar hvertfall.

Hi

Jaja...veldig ulike svar. Skal jo ikke akkurat inn i usa nå da men jeg ser jo at det burde vært i orden. Jeg har bare ikke egentlig mulighet til å nå passkontoret i den korte åpningstida de har midt på dagen, derfor bestilte jeg time i god tid på en fridag og den første ledige dagen de hadde time. For å ha passet i orden til sommerferien. Men nå er det jo sånn at jeg må reise, så da får jeg evn bare prøve å rekke en drop in time. Har aldri blitt stoppet i passkontroll på båt,men det er vel typisk at sånt skjer når man tar sjansen så da er det kanskje best å la være :P

Takk for svar hvertfall.

Hi

Sjansen er stor i disse dager for passkontroll på båt ;) reiste med Kiel ferga for ikke lenge siden da måtte alle vise pass. Samme sier danskebåten pga flyktingene som kom er det ekstra grensekontroll

Sjansen er stor i disse dager for passkontroll på båt ;) reiste med Kiel ferga for ikke lenge siden da måtte alle vise pass. Samme sier danskebåten pga flyktingene som kom er det ekstra grensekontroll

Ser den, men det er jo forskjell på om de leser passet og billettene, og ser på bilde. Eller om de går nøyere til verks og sjekker opp passet slik at de oppdager at jeg ikke har mellomnavnet mitt lenger. Og om jeg da ville havne i problemer, og bli stående igjen i kiel :P

Jeg har også forandret navn, og lurer litt på det samme.

Hvis jeg reiser med passet med det gamle navnet, holder det at jeg tar med navneendringsattesten??

Anonymous poster hash: 010ae...687

Du bestiller billett i det navnet som står i passet.

Anonymous poster hash: 49bd9...787

Takk for svar hvertfall.

Hi

Jeg svarte litt over her. 👆🏻 (gammelt navn i passet, ny i billetten).. Jeg reiste med fly og mellomlandet i Tyskland. Skulle videre til Spania. Passet ble sjekket både i Tyskland og Spania. Dette var etter 9/11, så sikkerheten var veldig skjerpet. Jeg hadde med bekreftelse på navneendring, men den kikket de ikke på. Jeg som hadde fryktet det verste ble bare vinket gjennom passkontrollene :-)

Dro senere til USA, men da bestilte jeg billett med mitt gamle navn i. Ingen problem det heller!

Endret av chocolate

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...