Gå til innhold

Farlig å spise rabarbra når det har blitt sprøytet med rundup sprøytemiddel rundt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: a09ee...dcd

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Når det er sagt ville jeg aldri i livet brukt round up helle.

Anonymous poster hash: 34560...775

Skrevet

Hva er galt med roundap gel da? Funker som f det. Beste væpnet jeg har mot ugress. Bruker en boks hver sesong.

Skal kke brukes i samme jord hvor det er vekster som skal spises, ikke spis den rabarbaen.

Anonymous poster hash: 60476...82b

Skrevet

Det er ide farlig hvis ikke planten har fått middelet på seg, men hvorfor ikke luke i steden?

Anonymous poster hash: a37be...1e2

Skrevet

Hva er galt med roundap gel da? Funker som f det. Beste væpnet jeg har mot ugress. Bruker en boks hver sesong.

Skal kke brukes i samme jord hvor det er vekster som skal spises, ikke spis den rabarbaen.

Anonymous poster hash: 60476...82b

Det er ikke uten grunn at det er forbudt i enkelte land, og at flere land også diskuterer om de vil forby det.

http://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/21/220459/vaer-forsiktig-med-roundup-en-fn-varsler-kreftfare

Annonse

Skrevet

RoundUp og Monsanto er virkelig noe av det verste jeg vet. Har du barn, eller dyr? Vær ekstremt forsiktig! Ville aldri spist det.

Anonymous poster hash: 5f78b...af1

Skrevet

Det er ikke uten grunn at det er forbudt i enkelte land, og at flere land også diskuterer om de vil forby det.

http://www.abcnyheter.no/livet/2015/03/21/220459/vaer-forsiktig-med-roundup-en-fn-varsler-kreftfare

I tillegg bør folk lese seg opp på hva produsenten av roundup, Monsanto står for og gjør med avlinger verden rundt. De er en stor trussel mot produksjonen av mat for fremtiden. De sier også selv at det ikke er de som er ansvarlige for å finne ut om det de produserer (genmodifiserte frø og roundup) er helsefarlig eller ikke - det får heller div. myndigheter finne ut av - deres oppgave er å tjene mest mulig penger.

I tillegg boikotter Monsanto seriøs forskning på genmodifisert mat og roundup, de tvinger bønder til å skrive under på at de ikke har lov å gi ut informasjon til frittstående forskere - hvis bønder nekter å skrive under på dette får de ikke kjøpe frø. Monsanto vil nemlig ikke gi myndigheter muligheten til å få full tilgang på hvilke følger både roundup og genmodifisert mat har på mennesker (og dyr).

Ville ALDRI kjøpt en boks med det giftstoffet! Å gjøre det er idioti.

Lettvint - helt sikkert. Men er vel ikke så viktig da med miljøet og helsen til en selv og barna og fremtidige generasjoner...

Anonymous poster hash: 6f153...480

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Den slags midler slipper aldri inn i min hage hvor barna mine leker.

IKKE SPIS DEN RABARBRAEN!!!

Skrevet

Det er også forsket noe på sammenhengen mellom Roundup og cøliaki. Fant det ikke i farten.

Anonymous poster hash: 70521...707

Skrevet

Det er også forsket noe på sammenhengen mellom Roundup og cøliaki. Fant det ikke i farten.

Anonymous poster hash: 70521...707

Denne du tenker på? Artikkel fra Pubmed fra 2013.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3945755/

Dette er bare én av gode grunner til å protestere mot TTIP!!!

Anonymous poster hash: 6f153...480

Skrevet

Jeg ville ringt giftsentralen og forhørt meg der.

Men ville nok ikke spist den rabarbraen, giftige greier!

Anonymous poster hash: 6753b...6d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...