Gå til innhold

Kan jeg gi en 18 måneder gammelt barn melatonin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melatonin hjelper mest sannsynlig ikke når han er tydelig trøtt.. Melatonin hjelper for dem som produserer for lite av melatonin selv, og dermed ikke blir trøtt om kvelden! Jeg er lys våken til langt på natt uten melatonin, klarer ikke sovne, men om dagen er jeg trøtt... Har forsinket søvnfasesyndrom

Når jeg tar melatonin 1-2 timer før sengetid blir jeg trøtt og klarer derfor å sovne.

Det høres ikke ut som om problemet er at han ikke er trøtt? Jeg synes du bør diskutere mulige løsninger med lege. Jeg foreslår lange og rolige leggerutiner, det funker GULL med min 18 mnd gamle datter. Akkurat det samme hver eneste kveld. Må gjøres over tid for å ha effekt. Om du prøver tre dager og deretter endrer på rutinene vil det ikke ha effekt. Du må være tålmodig og fortsette. Roe ned med koselige Barne-TV, en bok eller lignende. Gjør alt på samme måte hver kveld, bytte bleie, på med pysj, så pusse tenner, alt mens man er i rolig, tålmodig og godt humør, så går man inn på rommet og sier god natta, finner fram bamsen

Anonymous poster hash: d74a4...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om 1 åringer som har brukt vallergan. Suksess. Sov plutselig vanlig.

Anonymous poster hash: 97483...ce9

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er sjokkerende at man ufarliggjør medisinering av småbarn så foreldre skal få ro?

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er sjokkerende at man ufarliggjør medisinering av småbarn så foreldre skal få ro?

Hvem som helst får ikke slikt? Du kan ikke komme å klage deg til tabl når ikke alt er prøvd!

Hun jeg kjenner måtte gå tur med ungen hver morgen kl. 05.00...(mor hadde ikke sovet nei)

Hele første leveår var kaos pga barnet som aldri sov. Dama gikk ned så mye i vekt at hun var undervektig og hul i øynene. Hun gjorde det vi alle gjør, det beste for barnet. Men utslettet seg selv samtidig.

Synes hun skulle ha fått hjelp tidligere!

Skrevet

Klart at medisinering må være siste utvei.

Men søvnproblemer hos småbarn kan føre en hel familie ut i kaos, med psykiske problemer og samlivsbrudd.

Vet det, for hadde tvillinger som sov dårlig.

Nå gikk det heldigvis ikke så galt hos oss, men skjønner at det kan skje.

Skrevet

Klart at medisinering må være siste utvei.

Men søvnproblemer hos småbarn kan føre en hel familie ut i kaos, med psykiske problemer og samlivsbrudd.

Vet det, for hadde tvillinger som sov dårlig.

Nå gikk det heldigvis ikke så galt hos oss, men skjønner at det kan skje.

For å bryte opp familien å ta seg av søvnproblemene helt alene er så mye lettere 😳

Anonymous poster hash: 7564f...447

Skrevet

Vet om 1 åringer som har brukt vallergan. Suksess. Sov plutselig vanlig.

Pga at det øker faren for krybbedød, er det ikke anbefalt til så små. Og det skjønner jeg godt, barnet vårt var drita... Ikke gøy.

Anonymous poster hash: b5287...986

Skrevet

Var barnet ditt drita eller rusa

Anonymous poster hash: e1db1...593

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...