Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Jeg har fått et komplett sett av min farmor, har hatt det i 14år, men det er aldri blitt brukt. I dag kom det en mulighet til å selge det, vi trenger litt ekstra penger akkurat nå, så jeg dro det frem og så over det. Etter at jeg så på det og hvor fint det egentlig i er, så kommer tvilen.... Jeg tviler så mye at jeg vet vel egentlig hva jeg bør gjøre..All fornuft sier at jeg ikke bør gjøre det og at jeg kommer til å angre... Så egentlig skjønner jeg ikke hva jeg spør om... har ikke lyst til å selge, men trenger virkelig pengene. Hva ville dere gjort? Backer dere meg på at jeg ikke selger? Sambo sier at han ikke kan velge for meg siden han ikke har samme forholdet til min farmor som meg... Anonymous poster hash: f738f...f8f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Ikke selg, begynn å bruke det! Anonymous poster hash: 60239...974
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Jeg hadde aldri solgt det, men jeg ville også brukt det ved enhver anledning. Sølvtøy gir ekstra festfølelse, og jeg elsker også å ta frem både sølvtøy, duker, servise og servietter jeg har arvet. Da tenker jeg på beste- og oldeforeldrene mine og føler de deltar litt i selskapet. Anonymous poster hash: 6470b...562
TPK Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Hvor mye penger er det snakk om da? Hva trenger du pengene til? Jeg ville begynt å bruke det heller, men så er jeg ikke desperat etter penger heller nå da..
sug lut Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 Sølvtøy og smykker og kunst eier man ikke - man forvalter det for neste generasjon. Da skal nøden være stor før det selges.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Sølvbestikk som er til å spise middag med koster nytt idag mellom 1000-1200 kr per del. Om du selger vil du aldri få det som er den egentlige verdien. I tillegg er det noe du har arvet som har en sentimental verdi. Jeg ville beholdt. Sliter økonomisk selv for øyeblikket, men ville aldri solgt sølvbestikket jeg fikk av mine besteforeldre. Det finnes mange andre måter å få tak i penger på, som f.eks. Å selge klær, sko, vesker o.l. Du ikke bruker, barneutstyr osv. Anonymous poster hash: 2e5c0...41d
februarprins2013 Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 nei, sånne ting synes jeg tilhører familien finn andre ting og selg
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 Hvor desperat er du etter penger? Anonymous poster hash: 708fd...3c1
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 om dere ikke kan forsørge barna og dere selv så selvsagt selger dere! Det er bare bestikk!! Anonymous poster hash: 7f087...252
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Nei, ikke selg sølvtøyet. Det kommer du nok til å angre på. Anonymous poster hash: 7305e...e5d
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 Tenker det samme som de fleste andre her, ikke selg for du vil garantert angre bittert! En mulighet er å ta opp pantelån, men da mister du så klart sølvtøyet om du ikke betjener lånet. Det finnes en pantelåner i Oslo-området vet jeg. Jeg måtte sjekke muligheten da jeg for et par år siden var desperat etter penger, og er veldig takknemlig for at denne muligheten dukket opp slik at jeg slapp å selge ting som betyr mye for meg. Det er vondt å ha en så stor økonomisk knipe at man gjør omtrent hva som helst Anonymous poster hash: 9f272...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå