Gå til innhold

Sovende barnevakt/nattnanny

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har utrolig lyst på et barn til, men pga søvnmangel er vi usikre. Nå har jeg funnet ut at om jeg kunne hatt en barnevakt på natt, som hadde ansvaret for å roe baby (evt gi til meg for mating), så ville vi fikset det. Noen som har erfaring med nattnanny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg heller latt være om jeg er så sliten.....

Anonymous poster hash: 5fe15...e42

Skrevet

Da ville jeg heller latt være om jeg er så sliten.....

Anonymous poster hash: 5fe15...e42

Skrevet

Tenker at det er en dårlig ide å få barn når en allerede før barnet kommer er klart at en ikke klarer av det.

Anonymous poster hash: 9da33...f21

Skrevet

Nå må dere gi dere da. Nattevåk er ingen spøk, og man er da ikke uskikket til et barn til dersom man ikke takler det? Selv har jeg tre barn, og jeg tåler IKKE nattevåk..

Her var mannen oppe om natten, men om det ikke er et alternativ dor dere ville jeg hørt med feks besteforeldre?

Anonymous poster hash: cede6...9b0

Skrevet

Nå må dere gi dere da. Nattevåk er ingen spøk, og man er da ikke uskikket til et barn til dersom man ikke takler det? Selv har jeg tre barn, og jeg tåler IKKE nattevåk..

Her var mannen oppe om natten, men om det ikke er et alternativ dor dere ville jeg hørt med feks besteforeldre?

Men i tid tilfelle taklet jo familien å ha en baby. Det er noe ganske annet enn hva hi tenker.

Skrevet

Men i tid tilfelle taklet jo familien å ha en baby. Det er noe ganske annet enn hva hi tenker.

Joda, men jeg ble sinnssyk av nattevåken. Jeg tåler det ikke, og jeg fikk to samtidig. Hadde jeg vært alene hadde jeg faktisk dødd. De sov ikke gjennom før de ble to. Å ha hjelp på natten er nok sunt. Skissert tilfelle at noen gir barnet til mor for mat er jo supert

Skrevet

Joda, men jeg ble sinnssyk av nattevåken. Jeg tåler det ikke, og jeg fikk to samtidig. Hadde jeg vært alene hadde jeg faktisk dødd. De sov ikke gjennom før de ble to. Å ha hjelp på natten er nok sunt. Skissert tilfelle at noen gir barnet til mor for mat er jo supert

Veldig enig i det. likevel er det et hav mellom det du har opplevd og det hi skisserer. Og hva har hi egentlig tenkt? En turnusordning der hun betalte 2-3 for å ha baby på natta? Eller er det avlastning en gang i blandt? Skal hun ikke få dette barnet sammen med noen? Kan ikke de dele på nattevåken?

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke det høres så spesielt ut. La oss snu dette til feks barn med assistenter, våken nattevakt. Det er vi alle enige om at er bra. Dersom HI ansetter en person til å være på jobb 8t hver natt som gir henne babyen ved behov har hun i praksis ikke forsømt noen. Jeg vil også kanskje vært skeptisk til å be familie om noe slikt, siden det sliter mer.

Dette er ikke wå uvanlig i utlandet, hvor man feks he barnehager som er oppe på natten. Jeg tror man reagerer med 'ikke få barn om du er så sliten' fordi dette ikke er normen. Dersom jeg hadde hatt anledning til å ansette noen til å gjøre dette hadde jeg glatt gjort det . Vi forbinder dette med

Hollywood og litt 'lage' rike mennesker, men egentlig er det flott at noen ønsker å få god søvn slik at man kan yte god omsorg. Søvnmangel er ikke bra, og selv om en ikke takler det betyr det ikke at man må kun få ett barn. De har muligheten - flott!

Skrevet

Jeg tror faktisk nattevåk har gjort meg hjerneskadet, uten å tulle. Selv om mannen min også var oppe, så sov jeg ikke nok, og jeg har aldri følt meg 'normal' igjen. Kognitivt er jeg tregere og jeg har utviklet en dårlig søvn som følge av stadige oppvåkninger, jeg sover aldri godt mer. Har blitt tullete når jeg skal finne løsninger, og sliter veldig med det. Heldigvis merkes det ikke så godt på jobb, men jeg kjenner det, har blitt utrolig mye tregere.

Skrevet

da hadde jeg heller latt være

Skrevet

Vi vurderer det fordi vi har hatt en som våknet 2-10 ganger HVER natt til han var to. Vi sov på skift. En besteforelder som jobber fult vil vi ikke spørre. Vi er veldig glade i de vi har og vil på en måte gjerne ha fler, men ingen av oss orker tanken på to år til uten søvn. Begge utviklet søvnproblemer.

Jeg mener at det er å ta ansvar for meg selv å vurdere alternativer. I vårt tilfelle ville det nok være å ha barnevakt noen netter i uka dersom babyen ikke sover.

Jeg vil mye heller ha nattevakt og vite at jeg trolig får sove om natten og kose meg med baby på dagtid, enn å ha au pair på dagtid og søvnløse netter 😉

Skrevet

Jasså?

Skrevet

Vi vurderer det fordi vi har hatt en som våknet 2-10 ganger HVER natt til han var to. Vi sov på skift. En besteforelder som jobber fult vil vi ikke spørre. Vi er veldig glade i de vi har og vil på en måte gjerne ha fler, men ingen av oss orker tanken på to år til uten søvn. Begge utviklet søvnproblemer.

Jeg mener at det er å ta ansvar for meg selv å vurdere alternativer. I vårt tilfelle ville det nok være å ha barnevakt noen netter i uka dersom babyen ikke sover.

Jeg vil mye heller ha nattevakt og vite at jeg trolig får sove om natten og kose meg med baby på dagtid, enn å ha au pair på dagtid og søvnløse netter 😉

Jeg forstår deg SÅ godt! Jeg syns ikke det er noen uting overhodet. Jeg har ingen erfaring men jeg tror det er et klokt valg. Uthvilte voksne er bra/)

Skrevet

😄takk!

Jeg mener det virkelig, som sagt; tror jeg har blitt hjerneskadet av nattevåk. I Norge er der mye snakk om å klare seg selv osv. Husker hs sa at fem timer om natten var nok.. What?? Det er jo helt vilt.

Skrevet

Hvis ønsket om et nytt barn er så sterkt og dere har økonomi til å ansette en som kan være der på natt, så for all del gjør det :)

Anonymous poster hash: 46acb...80d
Skrevet

Hvordan vil det være for tilknytning gen til et lite barn å bli satt bort til andre hver natt?

I andre sammenhenger anbefales det jo ikke en gang overnatting hos far de første årene ved skilsmisse. Her skal barnet bli passet av andre hver natt. Blir det trygt nok for en baby?

Anonymous poster hash: 6073b...1f5

Skrevet

Hvor mye har dere tenkt å betale?

Anonymous poster hash: a54e2...9df

Skrevet

Veldig enig i det. likevel er det et hav mellom det du har opplevd og det hi skisserer. Og hva har hi egentlig tenkt? En turnusordning der hun betalte 2-3 for å ha baby på natta? Eller er det avlastning en gang i blandt? Skal hun ikke få dette barnet sammen med noen? Kan ikke de dele på nattevåken?

Det er faktisk ikke sikkert at hun skal få barnet sammen med noen. Hvorfor går du ut i fra det?

Anonymous poster hash: e5bc6...3f9

Skrevet

Hvor mye har dere tenkt å betale?

Anonymous poster hash: a54e2...9df

Aner ikke. Noen forslag?

Skrevet

Hvordan vil det være for tilknytning gen til et lite barn å bli satt bort til andre hver natt?

I andre sammenhenger anbefales det jo ikke en gang overnatting hos far de første årene ved skilsmisse. Her skal barnet bli passet av andre hver natt. Blir det trygt nok for en baby?

Anonymous poster hash: 6073b...1f5

Som nevnt over vil det ikke være hver natt.

Skrevet

Hadde ikke gjort det selv, men høres helt fantastisk ut å få hjelp om natten, så man kunne følt seg uthvilt for en gang skyld.

Man blir kognitiv satt tilbake. Føler alle mine sosiale antenner forsvinner og alt er en boble 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...