Gå til innhold

Inspirert - Lyst til å dele din beste ostekake-oppskrift? U/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det søte liv sin, med sitron. Det er liksom "min" kake. I jula lagde jeg den til og med med pepperkaker som bunn. Den er veldig god og frisk og ikke minst enkel. Har aldri mislykkes med den.

Skrevet

Ikke for å være slem her, men vi var noen stk på besøk hos ei som hadde laget den sitronostekaken og den var virkelig på grensen til uspiselig. Anbefaler deg å prøve en annen og det søte liv har flere kjempegode med rødt gelelokk.

Anonymous poster hash: 03437...ffc

Skrevet

Ikke for å være slem her, men vi var noen stk på besøk hos ei som hadde laget den sitronostekaken og den var virkelig på grensen til uspiselig. Anbefaler deg å prøve en annen og det søte liv har flere kjempegode med rødt gelelokk.

Hva?! Jeg håper virkelig ikke det var meg du var hos 😱 jeg får bestandig bare skryt, men man vet jo folk... men det er sant, jeg reduserer faktisk mengden med fersk sitron en del for den kan bli veldig sur! Det kommer an på sitronen er min erfaring. Hva var galt med den du spiste?
Skrevet

Sikkert ikke deg med mindre du er i 50-årene 😂 Den var helt grusomt sur rett og slett, men kan tenke meg den er god om du reduserer syren i den ja

Annonse

Skrevet

Sjekk ut new york blueberry cheesecake:)

Skrevet

Signerer med Manhattan Cheesecake! Finnes ikke bedre, og den er langt bedre enn den kjedelig norske ostekaken med seigt gelélokk. 

Eller osteiskake. Det er ganske digg det også. 

Google er full av sikre oppskrifter ;)

Anonymous poster hash: 157ff...0bc
Skrevet

Signerer med Manhattan Cheesecake! Finnes ikke bedre, og den er langt bedre enn den kjedelig norske ostekaken med seigt gelélokk.

Eller osteiskake. Det er ganske digg det også.

Google er full av sikre oppskrifter ;)

Er akkurat det; Google er full av oppskrifter. Derfor jeg spør her for å høre hvilke oppskrifter dere andre har hatt suksess med. 😊

Skrevet

Jeg liker både stekte og ustekte ostekaker, så lenge de er fri for syntetisk pakkegele. Det er virkelig ikke godt! Mine favoritter er Sverre Sætres ostekake med pasjonsfrukt og blåbærostekake.

Anonymous poster hash: edb1b...4cb

Skrevet

Er akkurat det; Google er full av oppskrifter. Derfor jeg spør her for å høre hvilke oppskrifter dere andre har hatt suksess med.

Jeg bruker helst denne

http://reinterior.blogspot.no/2011/09/manhattan-cheesecake.html

Har som regel blåbær oppå, men jeg har også prøvd rips, bringebær og jordbær (hver for seg) og et blir nesten like gode alle tre :)

Osteiskaken synes jeg blir lik uansett hvor jeg finner oppskriften, men sist brukte jeg 

http://www.detsoteliv.no/oppskrift/osteiskake

Bare med Safarikjeks istedenfor Digestive. =) 

Skrevet

Jeg har en helt fantastisk en.

Men må da i skuffen å hente boken min..

Anonymous poster hash: 76d47...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...