Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Jeg skal returnere en kjole tilbake til Usa og lurer på hva som er sikrest.? På nettsidene til nettbutikken står det at " Must be insured by the schipping carrier and sent "signature required"... Var på posten, men de forsikret bare opp til 200 kr eller noe??! Til og med med den dyreste forsendelses metoden.... Og hvordan kan mottaker (nettbutikken) vite om forsendelsen er helt eller delvist forsikret? Er det sånn at hvis posten mister varen på veien, så må mottaker betale? Det går vel på min egen regning? Å ja, har forsøkt å selge den på finn men ingen hell, så må sende den tilbake... Noen med erfaringer???? Anonymous poster hash: 506db...273
Elina Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 Det er ofte så dyrt å sende med dhl at det ikke lønner seg. Ring dem og spør om pris, jeg husker jeg fikk en helt hensides pris en gang eg spurte. Tror det var over 300usd, så kommer jo ann på kjolens verdi. Tror posten er billigst, men selv de er dyre når man skal sende til USA. Du må bare sjekke nettsidene til posten for priser, dhl må du ringe til men ofte så er det som sakt veldig dyrt iallefall når du ikke har avtale med dem fra før.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2016 #3 Skrevet 2. juni 2016 Det er ofte så dyrt å sende med dhl at det ikke lønner seg. Ring dem og spør om pris, jeg husker jeg fikk en helt hensides pris en gang eg spurte. Tror det var over 300usd, så kommer jo ann på kjolens verdi. Tror posten er billigst, men selv de er dyre når man skal sende til USA. Du må bare sjekke nettsidene til posten for priser, dhl må du ringe til men ofte så er det som sakt veldig dyrt iallefall når du ikke har avtale med dem fra før. Ja har forhørt meg om prisene... Bare ble usikker da det sto på nettsiden til butikken jeg skal returnere til at varen måtte være forsikret av speditøren?! Det hadde jo gått på meg uansett? Posten forsikrer bare opp til 200 kr... Varens verdi er 4300.... HI Anonymous poster hash: 506db...273
Elina Skrevet 2. juni 2016 #4 Skrevet 2. juni 2016 Ja har forhørt meg om prisene... Bare ble usikker da det sto på nettsiden til butikken jeg skal returnere til at varen måtte være forsikret av speditøren?! Det hadde jo gått på meg uansett? Posten forsikrer bare opp til 200 kr... Varens verdi er 4300.... HI Anonymous poster hash: 506db...273 I USA er forsikring noe du betaler for i tillegg, ofte er dette et lite beløp på noen dollar. Tror ikke det er noe forsikring på pakker som sendes fra Norge (og i Norge) fordi vi ikke har et slikt system. I USA er det forsikring på alt mulig rart. Hvis du spør posten så vet de sikkert bedre, for er det sporing på den så bør det holde når det sendes fra Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå